בשלובים: 3023 חברי רשת, 204.קבוצות

תכנים בנושא זה

  • 454 צפיות
    • ציבורי

    11 סיבות להימנעותם של מורים משימוש בטכנולוגיה

    מאת יורם אורעד 15:08 @ 24-01-2016

    קטגוריות: הכשרת מורים, טכנולוגיה, למידה

    www.englishup.com.br - במאמרון בהיר ומעניין של ניק פיצ'י (Nik Peachey) מוצגות 11 סיבות לכך שמורים נמענים מלהשתמש בטכנולוגיה. הנה אחדות מהן: היעדר הכשרה: כאשר בתי ספר או רשויות חינוך מחליטות להטמיע טכנולוגיות חדשות, בדרך כלל לא נעשית על ידן חשיבה על הכשרה לשימוש...
  • 1009 צפיות
    • ציבורי

    על שילוב טכנולוגיה בחינוך

    מאת יורם אורעד 10:52 @ 12-04-2013
    www.themarker.com - סיימון ברייקספיר, מומחה לעתיד הלמידה ולחדשנות בחינוך, אומר שהחינוך לא עבר שינויים משמעותיים כבר שנים רבות ובית הספר כיום נראה פחות או יותר כפי שנראה לפני חמישים שנה. לדבריו יש לעצב מחדש את סביבת הלימוד כך שתשלב טכנולוגיה עם תפקידים חדשים למורים...
  • 5206 צפיות
    • ציבורי

    איך להפוך כלים דיגיטליים למשמעותיים ללמידה?

    מאת יורם אורעד 17:30 @ 01-08-2013 תגובות (14)

    קטגוריות: תקשוב

    קריאתו של מאמרון בלוג שפרסם לאחרונה מייק בריטלנד (Mike Britland), מאמרון בעל מסר דווקא אופטימי באופיו, הטרידה אותי. היא עוררה אותי לתהות על הבעייתיות של השימוש הראוי בכלים דיגיטליים ועל חילוקי הדעות, חוסר הנחת מיישום הכלים בחינוך...
  • 2427 צפיות
    • ציבורי

    מחשבות לאור דבריה של תלמידת הספרות שמרדה

    מאת יורם אורעד 17:22 @ 24-12-2013 תגובות (10)
    בשבוע שעבר פורסמה ב-ynet כתבה על מכתבה של תלמידת י"ב שניגשה למבחן בספרות אבל במקום להשיב על שאלות המבחן כתבה למורתה טקסט מפורט ומנומק נגד מערכת החינוך ובו מחתה על אופן הלימוד בבית הספר. בין היתר כתבה התלמידה שבבית הספר לא מתקיים לימוד אלא...
  • 618 צפיות
    • ציבורי

    קולות - גיליון יוני 2014

    מאת יורם אורעד 12:37 @ 11-06-2014

    קטגוריות: הערכה, חברה ורוח, למידה

    www.kaye.ac.il - פורסם גיליון יוני 2014 של קולות, כתב עת לענייני חינוך וחברה. ניתן לקרוא בו, בין היתר, את המאמרים הבאים: למידה משמעותית, בין חזון ממלכתי לעשייה חינוכית בשטח למידה משמעותית ואוטונומיה/ ד“ר נורית בסמן מור למידה משמעותית בגן הילדים: אין חדש...
  • 362 צפיות
    • ציבורי

    בישראל לומדים יותר, אבל מבינים פחות

    מאת יורם אורעד 12:56 @ 27-08-2015

    קטגוריות: הישגים, הערכה, למידה

    www.ynet.co.il - על פי דו"ח של ה-OECD מ-2014, מספר שעות הלימוד בישראל גבוה ביחס לממוצע במדינות אחרות בארגון. בעוד בישראל לומדים תלמידי החינוך היסודי וחטיבות הביניים 8,752 שעות שנתיות, הממוצע במערב עומד על 7,680. אבל האם שעות לימוד רבות הן מתכון להצלחה? עד כמה הן...
  • 1709 צפיות
    • ציבורי

    כלים דיגיטליים והערכה מעצבת

    מאת יורם אורעד 15:20 @ 28-12-2015

    קטגוריות: הערכה, למידה, תקשוב

    אחד מיתרונות הכלים הדיגיטליים בהקשר של הערכה מעצבת היא האפשרות לשפר את מתן המשוב המיידי, שהוא קריטי בהערכה מסוג זה. תלמידים יכולים לקבל תגובה מיידית לפעילותם הלימודית, דבר שקשה יותר לבצעו ללא שימוש בהם. כדי להגיב, נותן המשוב (מורה או אחר) איננו...
  • 285 צפיות
    • ציבורי

    לרגו | פלטפורמה חינמית לתרגול ולמידה

    מאת יורם אורעד 20:11 @ 16-03-2016

    קטגוריות: הערכה, למידה, תקשוב

    digitalpedagogy.co - אפרת מעטוף מדווחת על פלטפורמה חינמית לתרגול ולמידה בשם לרגו. הפלטפורמה מאפשרת לכל מורה ליצור בקלות פעילויות אינטראקטיביות הכוללות סרטוני יוטיוב ומבדקים. המבדקים יכולים לכלול מגוון סוגי שאלות, כגון נכון / לא נכון, תשובה יחידה,...
  • 4164 צפיות
    • ציבורי

    לא הטכנולוגיה בחינוך מאכזבת אלא השימוש בה

    מאת יורם אורעד 12:26 @ 24-09-2015 תגובות (7)

    קטגוריות: הערכה, סביבות למידה

    מדוע תולים את ההישגים בשימוש בטכנולוגיה. למה בעצם שהטכנולוגיה היא שתשפר את ההישגים? סביר יותר להניח שהאופן הכולל בו מתרחשת הלמידה היא שתשפיע, ובפרט האופן בו מתפקד המורה. למידה איכותית (המובילה בין היתר גם להישגים איכותיים) תתאפשר אם סביבת...
  • 3290 צפיות
    • ציבורי

    המלחמה נגד ספרי הלימוד מנייר

    מאת יורם אורעד 18:53 @ 20-10-2012 תגובות (1)

    קטגוריות: סביבות למידה

    במאמרון בלוג קצר שפרסם השבוע דייוויד וורליק (David Warlick) , בשם Are We Declaring the Wrong War הוא מתייחס אל תגובתו של פרופסור אמריקני להודעת שר החינוך של ארצות הברית על כוונתו (של שר החינוך) להלחם בספרי לימוד מנייר. הפרופסור,...

יורם אורעד

המנהל הפדגוגי של שלובים, הרשת החברתית לאנשי חינוך של מכון מופ"ת