בשלובים: 2987 חברי רשת, 1 עכשיו ברשת, 204.קבוצות

תכנים בנושא זה

  • 961 צפיות
    • ציבורי

    על שילוב טכנולוגיה בחינוך

    מאת יורם אורעד 10:52 @ 12-04-2013
    www.themarker.com - סיימון ברייקספיר, מומחה לעתיד הלמידה ולחדשנות בחינוך, אומר שהחינוך לא עבר שינויים משמעותיים כבר שנים רבות ובית הספר כיום נראה פחות או יותר כפי שנראה לפני חמישים שנה. לדבריו יש לעצב מחדש את סביבת הלימוד כך שתשלב טכנולוגיה עם תפקידים חדשים למורים...
  • 2321 צפיות
    • ציבורי

    טכנולוגיה בחינוך - בואו נשתמש בה בתבונה

    אז מה בדיוק אנחנו רוצים מן הטכנולוגיה בתחום החינוך, מה אנחנו צריכים ממנה ואיפה היא עומדת כמסייעת לתחום החינוך? וגם... ממה צריך להזהר?
  • 662 צפיות
    • ציבורי

    Are we pushing technology too much?

    מאת יורם אורעד 21:12 @ 13-10-2012
    www.classroom20.com -     אשלי ראולס (Ashley Rawls), חברת הרשת החברתית לאנשי חינוך - classroom 2.0, פתחה דיון שבו היא תוהה האם איננו ממהרים יותר מדי להפטר מן הדרכים המסורתיות ללימוד בכיתות, על חשבון הדרכים הטכנולוגיות יותר? דיון ער מתפתח סביב הנושא.  
  • 2520 צפיות
    • ציבורי

    החינוך המשמעותי קודם להערכת ההישגים

    מאת יורם אורעד 20:42 @ 20-08-2013 תגובות (2)

    קטגוריות: הערכה

    ההצלחה במבחני הערכה בכלל ובמבחני הערכה בינלאומיים בפרט הפכה למשאת נפשם של אנשי חינוך רבים ומצד שני לעניין השנוי במחלוקת תמידית וגם זאת על ידי אנשי חינוך רבים. מניין החשיבות הרבה שמייחסים להם והאם היא מוצדקת? והאם יש בכל זאת עניינים חיוניים יותר...
  • 1774 צפיות
    • ציבורי

    האיום החינוכי של מבחני פיז"ה

    מאת יורם אורעד 11:43 @ 25-12-2014

    קטגוריות: הישגים, הערכה

    אם הייתי מנסה לנסח את הדאגה העיקרית שלי ממבחני פיזה, כפי שהיא עולה מארבעת הסוגיות שלמעלה (ויש הרבה יותר) הייתי אומר שהיא מכוונת בעיקרה להתייחסות אל החינוך כדבר מה מצומצם ונקודתי. הערכה, מעצם טבעה, מנסה להעניק תמונה מדוייקת ככל האפשר. הדרך המקובלת...
  • 1692 צפיות
    • ציבורי

    קשיי למידה בקרב עולי אתיופיה

    בשני מאמרונים חשובים, מטרידים ומעוררי שאלות, שזכו גם ללא מעט תגובות, מציגה ויקי שאלות המטרידות אותה בנושא הלמידה בקרב האתיופים. המאחד את שני המאמרונים הוא קשיי הלמידה של אוכלוסיית העולים מאתיופיה, הן צעירה והן מבוגרת,  במאמרון האחד , מה גורם...
  • 1063 צפיות
    • ציבורי

    נזקיה של תרבות המבחנים

    מאת יורם אורעד 22:32 @ 09-04-2012

    קטגוריות: הערכה

    portal.macam.ac.il - פורטל מס"ע מסקר מאמר של עמי וולנסקי על המודל הסטנדרטי שהתפתח בעולם והרואה בניהול ריכוזי של מבחנים אמצעי להבטחת למידה אפקטיבית. הביקורת העיקרית על המודל היא מכוונותו להצלחה במבחנים יותר מאשר לבנייה של ידע. כמו כן, המודל משניא את בית הספר על...
  • 771 צפיות
    • ציבורי

    מומחה עולמי: הפערים בחינוך מסכנים הישגי ישראל

    מאת יורם אורעד 21:29 @ 03-03-2013
    news.walla.co.il - סר מייקל ברבר, מומחה חינוך עם מוניטין גלובלי, מחמיא לחינוך בישראל ומצד שני מציין את חוסר השוויון והפערים בין שכבות האוכלוסיה כבעיה. הוא טוען שיש להביא לחקיקה שתתקצב באופן ספציפי את האוכלוסיות החלשות.
  • 385 צפיות
    • ציבורי

    לא ליפול בפח של PISA

    מאת יורם אורעד 17:27 @ 17-04-2014 תגובות (6)

    קטגוריות: הישגים, הערכה

    interlearn.blogspot.co.il - במאמרון מטריד מדווח ג'יי הורוויץ על סדרת מאמרונים של יונג ז'או, חוקר חינוכי מוערך, על מבחני פיז"ה ומשמעותם. ז'או בוחן תחילה את השאלה אם אכן נכון, כפי שמובילי PISA טוענים, שתכונה בולטת של תלמידים המצליחים בהם היא שהם אינם מאשימים את מוריהם על...
  • 592 צפיות
    • ציבורי

    הערכה מסכמת לעומת הערכה מעצבת

    מאת יורם אורעד 10:04 @ 16-02-2014

    קטגוריות: הערכה

    www.pinterest.com - אינפוגרפיקה יפה המתארת הבדלים בין הערכה מעצבת להערכה מסכמת ומציגה דוגמאות לכל אחת מסוגי ההערכה. בין ההבדלים: הערכה מעצבת משמשת לבדיקת הבנתם של תלמידים ולתכנון ההוראה בהמשך הדרך, לעומת הערכה מסכמת המספקת לתלמידים ומורים מידע לגבי ההישגים בידע תוכן.

יורם אורעד

המנהל הפדגוגי של שלובים, הרשת החברתית לאנשי חינוך של מכון מופ"ת