בשלובים: 2860 חברי רשת, 203.קבוצות

יורם אורעד

יורם אורעד

יעל בוקר טוב אני שמח שהצטרפת לשלובים. את מוזמנת לפעול ברשת ולכתוב בה תכנים.

(10:41 @ 16-05-2016)

סוג פרופיל: חבר/ת רשת

אודות

תיאור קצר: המנהל הפדגוגי של שלובים, הרשת החברתית לאנשי חינוך של מכון מופ"ת

מידע

מכללה/בית ספר/אוניברסיטה או אחר
כישורים/מיומנויות/תארים

תואר ראשון: פיזיקה ומתמטיקה.

תואר שני: חינוך, בתחום תכניות לימודים.

דרכי תקשורת

מייל ליצירת קשרyoramorad@gmail.com
שם משתמש בטוויטר: yoramorad

אודותיי

המנהל הפדגוגי של שלובים, הרשת החברתית לאנשי חינוך של מכון מופ"ת. עוסק מזה שנים רבות בפיתוח תכניות לימודים במדע וטכנולוגיה במסגרות שונות, בעיקר במסגרת משרד החינוך. עוסק בכתיבת מאמרים של מדע פופולארי המתפרסמים בבמות שונות כגון גליליאו וגליליאו צעיר.

בעל תואר ראשון בפיזיקה ותואר שני בחינוך.

תחומי העניין שלי הם, בין השאר, פיזיקה ,מדעי החלל, חינוך, חינוך מתוקשב, עתידנות, אינטרנט ומדעים בכלל.

הקבוצות שלי

קבוצות נוספות

ענן תגים

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • מרינה 22:43 @ 10-04-2014

    יורם תודה, חג חירות שמח :)

  • אייל בן עמי אובלוזינר 18:30 @ 22-02-2014

    יורם תודות על המשוב, עשיתי השינוי ומניח כי בזכותך אלמד יותר על אמצעי זה והערוצים השונים. אמתין כמעה עם עניין יצירת קבוצה, בה-בעת, נראה לי כי זה רעיון מצוין ומאד מפרה, שבוע טוב ומבורך, אייל בן-עמי

  • פ י נ י 06:09 @ 13-01-2014

    יורם בוקר טוב, (אלה השעות בהן אני בעיקר כותב ומתחיל את היום - מוקדם בבוקר הרבה לפני הזריחה)
    ובכן; הוספתי לקבוצת ה"כריזמה" פרוט (מתאים לסגנוני. יותר לגירוי ותהיות מאשר להסברים)
    כרגע אני צריך להתמקד במציאת חברים לקבוצה והשאלה שלי אליך בנושא:
    האם יש דרך לפנות לחברים באופן של שליחת מייל "לרוחב היריעה" כך שיגיע לרבים?

  • פ י נ י 16:56 @ 08-01-2014

    הי יורם, אני רוצה לפתוח קבוצה בשם "הצעקה שלנו - ניחוחות של מרד" ורוצה לשלב את התמונה "הצעקה" של מונק. איך אני עושה זאת?

  • פ י נ י 08:23 @ 08-01-2014

    שלום יורם, שלחתי לך מייל כי אינני יודע לתפעל את הפונקציות החשובות לי באתר.
    1. כיצד מעלים קובץ WORD מהמחשב שלי לתור האתר.

כל הודעות הקיר
צפייה בעוד
  • - אפרת מעטוף מסקרת מספר פלטפורמות המאפשרות משלוח קבצים במסגרת דיון כיתתי מקוון: קבוצה בפייסבוק. קבוצה בווטסאפ. מוודל. Google Group. celly.  my air bridge .
  • יורם אורעד הוסיף/ה קישור חיפוש ללא למידה 08:40 @ 04-08-2016
    - ג'יי הורוויץ קובל על חוסר המיומנות של ילדים ובני נוער בחיפוש באינטרנט שייתן להם תוצאות רלוונטיות ואמינות. הוא דן בסקר שהציג לנבדקים צילומי מסך של תוצאות גוגל עבור מונח מסויים, והילדים ובני הנוער התבקשו להשיב אם מדובר בפרסומות, בתוצאות הרלוונטיות...
  • - פורטל מס"ע מסקר מאמרון בלוג של עמי סלנט על מחקר של קארי ספנסר (Carrie Spencer)  שבחן העדפות קריאה של סטודנטים בקורס מקוון מלא. נמצא שכמעט כל הסטודנטים העדיפו להדפיס את חומרי הקורס ולקרוא אותם מנייר ולא ישירות ממסך המחשב. הסיבות -...
  • -   פורטל מס"ע מסקר את מאמרו של פרופ' חנן יניב העוסק בשאלות שמעוררת למידה פרויקטאלית: מה המטרה, התהליך או התוצר?  מה המטרה, הקנקן או התוכן? – עד כמה חשוב התוכן אל מול עיצובו? איך מונעים "חורים" בידע? איך דואגים שתרומת כל אחד...
  • היי אודי אני מכיר את המאמר שלך ואולי כדאי שתעלה אותו בהזדמנות גם לשלובים. תודה לך על התוספת - שפה היא אכן משהו חי, דינמי ומתפתח וזו אולי עוד סיבה לכך שיש קושי בהעברתה לכלי אוטומטי, למרות שאפשר כמובן לפתח כלי שילמד את השינויים המתחוללים בשפה על ידי...
  • שלום יהושפט אני מסכים עם דבריך אך ברצוני לומר שבעיניי אחת הסיבות הקריטיות שבלעדיהן מתורגמן מאיזה סוג שהוא לא יחליף את האדם היודע את השפה בבואו לבטא את עצמו היא הצורך בדיוק ובמהימנות בעת שאדם מבטא את עצמו. את הביטוי העצמי הזה, באמצעות שפה דבורה או...
  • יורם אורעד פרסם/ה מאמרון בבלוג המרכזי מדוע המתרגם האוטומטי איננו תחליף ללמידת שפות? 10:04 @ 24-06-2016
     שנים רבות עוסקים אנשי טכנולוגיה בפיתוחו של מתרגם שיתרגם באופן מיידי דיבור משפה לשפה. עשרות שניים שאני שומע וקורא על כך והנה, בשנים האחרונות המאמצים הניבו פרי והובילו להופעתן של גרסאות ראשונות, חלקן כבר יעילות למדי, של פיתוחים כאלה. פיתוחים...
    תגובות
    • יורם אורעד 08:01 @ 25-06-2016

      שלום יהושפט

      אני מסכים עם דבריך אך ברצוני לומר שבעיניי אחת הסיבות הקריטיות שבלעדיהן מתורגמן מאיזה סוג שהוא לא יחליף את האדם היודע את השפה בבואו לבטא את עצמו היא הצורך בדיוק ובמהימנות בעת שאדם מבטא את עצמו. את הביטוי העצמי הזה, באמצעות שפה דבורה או כתובה, שום מכונה (וגם שום אדם אחר) אינה יכולה לעשות, אלא רק האדם עצמו. לכן, מכונה לא תוכל לייתר את למידת השפות.

    • אודי מלכה 21:11 @ 25-06-2016

      שלום,

      גם לי יצא להרהר בנושא השפות בעיקר בהקשר למקצוע שאני מלמד - מדעי המחשב ובקשר שבין השפה המדוברת לשפות תכנות.
      כתבתי כל זה בעבר מאמר בשם "משפה דבורה לשפת תכנות ובחזרה".

      ההיבט התרבותי, כפי שציין יורם, הוא קריטי גם בעיניי לקושי בתרגום. נוסיף לזה את העובדה ששפה היא "דבר חי" המתפתח עם הזמן והקושי רק עולה.

      תודה על הסקירה ושיתוף המחשבות :-)

    • יורם אורעד 11:09 @ 26-06-2016

      היי אודי

      אני מכיר את המאמר שלך ואולי כדאי שתעלה אותו בהזדמנות גם לשלובים. תודה לך על התוספת - שפה היא אכן משהו חי, דינמי ומתפתח וזו אולי עוד סיבה לכך שיש קושי בהעברתה לכלי אוטומטי, למרות שאפשר כמובן לפתח כלי שילמד את השינויים המתחוללים בשפה על ידי חשיפתו לאנשים, וישתנה בהתאם. גם זה, כמובן, איננו מייתר את הצורך בלימוד שפות.

  • יורם אורעד הוסיף/ה קישור אז מה בין MOODLE ל-EDX? 12:16 @ 23-06-2016
    - פורטל מס"ע מסקר מאמרון בלוג של רותי סלומון על פלטפורמות המוּדֶל (Moodle) והאֶדֶקְס (edX) וההבדל ביניהן. למרות ששתיהן הן מערכות LMS (מערכות לניהול תהליכי למידה מקוונים) ומבוססות קוד פתוח הרי ש- Moodle משרת את האירגון ואילו-Open edX...

מועדפים

מועדפים נוספים
  • המודל המקוון איחוד מול ייחוד

    מאת יורם אורעד 13:07 @ 07-04-2015

    קטגוריות: תקשוב

    המאמר מודל מקוון
  • עד כמה צריך המערב לדאוג מהצלחתם של תלמידים סינים?

    מאת יורם אורעד 19:32 @ 02-03-2014

    קטגוריות: הערכה

    לאחרונה דיווח פורטל מס"ע על היותם של תלמידים משנחאי שבסין בעלי היכולת הגבוהה ביותר במתמטיקה בעולם. הציון החציוני שלהם במבחני פיז"ה הוא 613 - גבוה ב-119 נקודות מהציון הממוצע בקרב תלמידים ממדינות ה- OECD. מסתבר שהתלמידים משנחאי מתמודדים היטב עם שאלות...
  • חדש בשלובים מספר 17

    מאת יורם אורעד 20:19 @ 13-02-2014
      זה עתה יצא הגליון החדש של עלון שלובים - חדש בשלובים מספר 17. מוגש לכם בו מבחר מן המידע הרב והמגוון ששיתפו חברי שלובים במהלך התקופה האחרונה. בין היתר תוכלו למצוא בו את מאמרוני הבלוג המרכזי הבאים, ועוד מאמרוני בלוג רבים...
  • אנרגיה בראש אחר - הוראת אנרגיה בגישה שונה

    מאת יורם אורעד 13:28 @ 26-01-2014

    קטגוריות: מדעים, סביבות למידה

    האנרגיה היא צורך חיוני בחיינו. הפקת אנרגיה מדלקים מחצביים (כגון פחם ונפט) מכלה את משאבי האנרגיה וגם גורמת לזיהום אוויר והשפעות שליליות נוספות על הסביבה כגון ההתחממות העולמית. לכן, החיסכון בשימוש באנרגיה ופיתוח מקורות אנרגיה חליפיים שיגדילו את מגוון...
  • שיתוף קבצים במסגרת דיון כיתתי מקוון

    מאת יורם אורעד 09:06 @ 10-08-2016

    קטגוריות: תקשוב

    digitalpedagogy.co - אפרת מעטוף מסקרת מספר פלטפורמות המאפשרות משלוח קבצים במסגרת דיון כיתתי מקוון: קבוצה בפייסבוק. קבוצה בווטסאפ. מוודל. Google Group. celly.  my air bridge .
  • חיפוש ללא למידה

    מאת יורם אורעד 08:40 @ 04-08-2016

    קטגוריות: תקשוב

    interlearn.blogspot.co.il - ג'יי הורוויץ קובל על חוסר המיומנות של ילדים ובני נוער בחיפוש באינטרנט שייתן להם תוצאות רלוונטיות ואמינות. הוא דן בסקר שהציג לנבדקים צילומי מסך של תוצאות גוגל עבור מונח מסויים, והילדים ובני הנוער התבקשו להשיב אם מדובר בפרסומות, בתוצאות הרלוונטיות...
  • קריאה ממסכי מחשב/טאבלטים – האם הפתרון ההבנייתי יעיל?

    מאת יורם אורעד 08:00 @ 28-07-2016
    portal.macam.ac.il - פורטל מס"ע מסקר מאמרון בלוג של עמי סלנט על מחקר של קארי ספנסר (Carrie Spencer)  שבחן העדפות קריאה של סטודנטים בקורס מקוון מלא. נמצא שכמעט כל הסטודנטים העדיפו להדפיס את חומרי הקורס ולקרוא אותם מנייר ולא ישירות ממסך המחשב. הסיבות -...
  • למידה מבוססת עצמים ותופעות: סוג של פי. בי. אל?

    מאת יורם אורעד 12:38 @ 26-06-2016

    קטגוריות: למידה

    portal.macam.ac.il -   פורטל מס"ע מסקר את מאמרו של פרופ' חנן יניב העוסק בשאלות שמעוררת למידה פרויקטאלית: מה המטרה, התהליך או התוצר?  מה המטרה, הקנקן או התוכן? – עד כמה חשוב התוכן אל מול עיצובו? איך מונעים "חורים" בידע? איך דואגים שתרומת כל אחד...
קישורים נוספים