בשלובים: 2915 חברי רשת, 3 עכשיו ברשת, 203.קבוצות

שחר עוז

סוג פרופיל: חבר/ת רשת
תיאור קצר: מעצב חוויה לימודית

אודותיי

ביום עובד כמפתח משחקים בחברת עומק אינטראקטיב

בלילה עומל על פיתוח משחקים לימודיים ושילובם בתוכניות לימוד

  • שחר עוז הוסיף/ה תגובה למאמרון מחשבות לאור דבריה של תלמידת הספרות שמרדה 00:25 @ 26-12-2013
    הי יורם, להלן תגובתי בהרחבה. אורנה, תודה ששיתפת אותנו בחוויה הזו שלך. כך בדיוק אני הרגשתי כשהדרכתי בבתי ספר "לפי הספר". כששיניתי את דרכי, מצאתי יותר הנאה בעצמי יחד עם התלמידים. הנסיון שלך רק מאשר שדברי נכונים.
  • יורם,  שמח שאתה מסכים איתי. לא ידעתי שזו סוגיה כזו גדולה עד כנס מיטל האחרון שבו פשוט לא הפסיקו לדבר על זה... כדי לסייע למורה בהערכה מהירה, אפשר להשתמש במחשבים (ובשינוי התקשובי במערכת החינוך). מחשב יכול לעבד הרבה נתונים במהירות וסוגיית...
  • - 70% מתלמידי התיכון מודים שהם מעתיקים. הנה מאמר על שיטות להתמודד עם התופעה.
    תגובות
    • יורם אורעד 11:51 @ 21-06-2013

      שחר שלום

      תודה על המאמרון הבהיר והממוקד בבלוג שלך. התחברתי מאד אל הנקודות שהעלית ואני מסכים עם כולן. דרך אגב, נדמה לי שחינוך לערכים על חשבון פחות תכנים (גם על חשבון הבגרויות) מהווה חלק מכוונתו של השר החדש שי פירון. אני מקווה שהוא אכן יצלח בכך ויגשים את מה שאני כמה לו כבר שנים רבות (עוד בהיותי מורה) - למידה שהיא באמת משמעותית, מעניינת ורלוונטית. המשחקיות, שהצגת אותה בבלוג שלך, מאד מעוררת בעיניי ועשויה מאד לתרום למעורבות של התלמידים אך הכללים להערכתה צריכים להיות משמעותיים מצד אחד וקלים לביצוע עבור המורה, מצד שני. צריך להביא בחשבון שלמורה יש לרוב כיתה של שלושים ומעלה תלמידים והערכה חכמה תוך שילוב משחקיות, צריכה להביא בחשבון גם את גורם הזמן, שהמורים סובלים מחסרונו. יחד עם זאת, אני מאמין שגם אם עבודת ההערכה רבה, אפשר לשלב משחקיות לפחות אחת לכמה שבועות ולא בהכרח בכל שיעור.

    • יענקל 14:55 @ 23-06-2013

      לשחר, שלום!

      רק עכשיו הגעתי אל המאמרון שלך. לא ידעתי אם עדיף להגיב כאן, או בבלוג עצמו. לאור הנושא, החלטתי לא להעתיק את מה שאני כותב כאן ולהדביק את זה גם שם, אם כי זה בהחלט לא פסול.

      אני מודה, אינני מוצא את הקשר בין "משחקיות" לבין מתן ניקוד למקוריות. גם אם אינני חסיד גדול של מחוונים, בעצם בשביל זה המחוון קיים - כדי להבהיר לתלמיד על מה מתבסס הציון שלו. לטעמי עדיף לשמור על המשחקים לעניינים מהנים יותר מאשר הגשת עבודות.

      אגב: נדמה לי שיש טעם לציין שהצילום שמופיע בראש המאמרון שלך בבלוג עצמו מראה תלמידה שמציצה לדף של השכנה שלה. יש כאן סוג של העתקתה שהוא שונה לחלוטין ממה שעליו אתה כותב במאמרון, ובוודאי גם מצריך סוג אחר של טיפול.

      אבל לנושא עצמו: אתה צודק - העתקה מהרשת אל ה-"עבודה" של התלמיד מתאפשרת מפני שהמורים מבקשים מה שאפשר לכנות "תשובות של מידע" על השאלות שהם שואלים, או כביטוי ל-"למידה" שאמורה להתרחש תוך כדי הכנת עבודה. נדמה לי שבדומה למתי כספי, תלמידים רבים שואלים (ובצדק) "כמה שירים כבר אפשר להמציא בכלל?". מאד קשה לתמצת את האנציקלופדיה, וברוב המכריע של המקרים כישורי הכתיבה של התלמידים פחותים בהרבה משל אלה שכתבו את המקורות שהם קוראים. בקיצור - במקרים רבים די הגיוני שיעתיקו.

      מה אפשר לעשות? "שינוי השאלות" כפי שאתה מציע הוא בהחלט צעד בכיוון הנכון. אולי אפשר להציע שדרוג של הנקודה הזאת:

      מצאו שלושה מקורות שעונים על השאלה והביאו אותם (כן, מילה במילה) כאן. אחרי-כן, בחרו במקור שנראה לכם המשכנע ביותר כתשובה לשאלה, והסבירו למה הוא הטוב ביותר.

      אינני מבטיח שזה יפתור את הבעיה, אבל בוודאי לא מזיק לעזור לתלמידים להפעיל שיקול דעת.

    • שחר עוז 10:18 @ 24-06-2013

      יורם, 

      שמח שאתה מסכים איתי. לא ידעתי שזו סוגיה כזו גדולה עד כנס מיטל האחרון שבו פשוט לא הפסיקו לדבר על זה...

      כדי לסייע למורה בהערכה מהירה, אפשר להשתמש במחשבים (ובשינוי התקשובי במערכת החינוך). מחשב יכול לעבד הרבה נתונים במהירות וסוגיית הסטטיסטיקה וניתוח הנתונים היא בדיוק הנקודה שבה המערכת והמשתתפים בה יבינו את הכוח של המחשוב. רק אז אולי נוכל להסביר למורה מדוע כדאי להשתמש במחשב. עד אז, עדיף בלעדיהם...

       

      יענקל, 

      השאלה שהצעת מצוינת! בהחלט אשמח אם תוסיף נקודה זו גם לבלוג.

      אני חושב שכדאי ליצור מאגר של שאלות כאלה, מרמות חשיבה גבוהות. אני יודע שבמכון הטכנולוגי במחלקה לטכנולוגיות למידה, כבר עובדים על זה (עשיתי את זה בעצמי לפני כמה שנים).

      פיתוח מיומנויות החיפוש, אחזור המידע וניתוחו הוא נושא חשוב והכרחי הרבה יותר מכל תחום תוכן מקצועי שאפשר ללמד את התלמיד היום (לדעתי). תלמידים לא מחפשים ברשת בגלל שהם לא מוצאים (ולא כי הם לא רוצים). ואת זה לא אני אמרתי... :)

  • שחר עוז הוסיף/ה תגובה למאמרון המורים הגדולים 21:34 @ 05-05-2013
    מורה גדול אוהב את תלמידיו באמת. דואג להם, למחסורם, לצרכיהם. אכפת לו. ולמרות שזה נשמע סטנדרטי ובנאלי - זה כלל וכלל לא. מעטים המורים המסוגלים לאהוב תלמיד באמת. לא תמיד זה באשמתם, דרך אגב.  
  • שחר עוז הוסיף/ה תגובה לקישור Ten Commandments for Educators 21:41 @ 27-04-2013
    תודה. אכן גיימס חבר יקר ופורץ דרך
  • נכון מאד. מערכת החינוך אכן מונעת, שלא במתכוון יש לומר, את השינוי המתהווה והבלתי נמנע (אם היא רוצה להשאר רלוונטית). ישנו היבט נוסף, שלא דובר כאן, שיכול לסייע ביצירת המוטיבציה אצל התלמידים והוא המשחוק (gamification) של השיעור ושל הלמידה. אם המורה יקח...
  • רעיון נחמד שהייתי שמח שגם תוסיף כתגובה בפוסט עצמו :)   מציאות מועצמת באופן כללי, שהיא אחד מהתחומים שאני מתמחה בו, היא טכנולוגיה בעלת פוטנציאל חינוכי רב. אני אשמח לארגן מפגש קהילה שבו אציג פיתוחים קיימים (שלי ושל אחרים) בתחום החינוך, הלמידה...
  • תגובות
    • יורם אורעד 08:24 @ 01-05-2012

      המשקפיים של גוגל, המוזכרים באחד הפוסטים של הקישור שהצגת (ושאני יודע עליהם מלפני שבועות אחדים), עשויים לדעתי להיות שימושיים בתחום החינוך, בפרט בתחום החינוך המדעי. לדוגמה - תלמיד מביט בפרח ומקבל עליו אינפורמציה, תלמיד מביט בענן ומקבל פירוט של סוג הענן והאם הוא יכול להוריד משקעים.

    • שחר עוז 18:47 @ 02-05-2012

      רעיון נחמד שהייתי שמח שגם תוסיף כתגובה בפוסט עצמו :)

       

      מציאות מועצמת באופן כללי, שהיא אחד מהתחומים שאני מתמחה בו, היא טכנולוגיה בעלת פוטנציאל חינוכי רב.

      אני אשמח לארגן מפגש קהילה שבו אציג פיתוחים קיימים (שלי ושל אחרים) בתחום החינוך, הלמידה וההדרכה, במטרה לסייע לקהילת המחנכים לפתוח את הראש ולהסתכל אל העתיד.

      אולי כדאי שאפתח קבוצה יעודית בנושא או שאולי כבר קיימת כזו?

    • יורם אורעד 21:34 @ 02-05-2012

      שלום שחר

      אין עדיין קבוצה כזאת בשלובים. אתה בהחלט מוזמן לפתוח קבוצה בתחום העיסוק הזה.

  • - בלוג שאני כותב מאז 2006-7 המתמקד בדרכים כיצד ניתן להעשיר את הלמידה בעזרת טכנולוגיה.
    תגובות
    • יורם אורעד 09:09 @ 30-04-2012

      בוקר טוב שחר

      הבלוג שלך נראה מרשים ומעניין ונוגע לתחום העיסוק של שלובים - חינוך. אשמח אם תשתף אותנו כאן בפוסטים רלוונטיים בבלוג שלך בכל פעם שיצאו.

  • שחר עוז עדכן\ה את הפרופיל 00:26 @ 30-04-2012
  • שחר עוז עדכן/ה את תמונת הפרופיל
    שחר עוז
קישורים נוספים

הקבוצות שלי

  • חלום מציאותי או מציאות חלומית - ספרי לימוד דיגיטליים

    חלום מציאותי או מציאות חלומית - ספרי לימוד דיגיטליים

    קבוצה העוסקת בספרי לימוד דיגיטליים, בשימוש בהם ובהשלכותיהם
  • טכנולוגיות למידה - תיאוריה ויישום

    טכנולוגיות למידה - תיאוריה ויישום

    בקבוצה זו יידונו שאלות כמו: מה הן נקודות החוזק ומה הן נקודות התורפה של כליהשיח והשיתוף הדיגיטליים (ברמה אישית, ברמה שיתופית, ברמה מערכתית)?
  • חינוך זה לא משחק ילדים

    חינוך זה לא משחק ילדים

    עתידנות, מציאות מדומה והקשרן לעולם החינוך
  • תמיכה טכנית

    תמיכה טכנית

    תמיכה טכנית, שלובים
קבוצות נוספות