בשלובים: 2874 חברי רשת, 203.קבוצות

נועז

"אי שפיות: לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות". - אלברט אינשטיין

(21:11 @ 20-11-2010)

סוג פרופיל: חבר/ת רשת
תיאור קצר: מדריך ומרצה בתחום שילוב תקשוב בפדגוגיה

אודותיי

מתגורר בצפון, פועל וחי בכל הארץ.

עוסק בהטמעת תקשוב במסגרת התכנית 'לקראת המאה ה21' ו'מחשב לכל מורה'.

מאפיין ומנתח מערכות מידע.

בעברי מדריך ארצי לתקשוב באגף  מרכזי פסג"ה ואחראי על מערכות מידע במינהל להכשרת עובדי הוראה.

כשלא עובד, צולל ומצלם מעל ומתחת לפני המים.

  • נועז כתב/ה הודעה בקיר של נועז 19:47 @ 21-11-2010
  • יורם כנראה שלא הובנתי ולכן אנסה שוב. אני לא בעד הכנסת סמרטפונים, אני לא נגד הכנסתם. מאחר והסמרטפונים נמצאים נוצרה מציאות חדשה, אני לא מנסה לשפוט אותה או להעריך אותה ערכית. כמי שהיה שותף לתוכניות הטמעה שלא ממש צלחו, וכמי ששותף (זוטר) לתכנית...
  • יענקל מחנך יכול ליזום, להתעלם או להגיב לתופעות וחידושים. אני לא מזמין את האייפון לכיתה, הוא מציאות בידי התלמידים. אם נרצה או לא, הוא קיים. הוא יוצר מציאות מסויימת, לא חשוב אם המשרד יעודד או ידחה, היא קיימת. יחד עם זאת, במקרה או שלא במקרה. התכנית...
  • מאת נועז 21:11 @ 20-11-2010
    "אי שפיות: לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות". - אלברט אינשטיין
  • תגובות
    • יורם אורעד 23:53 @ 20-11-2010

      נועז שלום

      על פי הקולות שנשמעים במשרד החינוך ובמקומות אחרים ועל פי דברים שאני קורא, תכניות שאני מתעדכן בהן וישיבות שאני משתתף בהן בנושא התיקשוב, הרוח הנושבת היא הפעם בכיוון הנכון - לא רק הקניית תשתיות פיזיות אלא גם פדגוגיה מתוקשבת חדשה וראויה. יחד עם זאת אני סבור שהסמרטפונים, למרות שבוודאי  ייכנסו ובאופן משמעותי, אינם יכולם להחליף את המחשב הנייד - נט בוק, טבלט או אחר. זאת, עקב המימשק הנחות ביחס למחשבים הניידים. הוא יוכל להיות בגדר מלווה מעולה לפעילויות שונות כגון איסוף נתונים בשטח, כאשר התלמידים בתנועה בפעילויות לימודיות שונות (למשל במדעים - איסוף נתוני טמפרטורה, לחות וכדומה).

    • נועז 00:14 @ 21-11-2010

      יורם

      כנראה שלא הובנתי ולכן אנסה שוב.

      אני לא בעד הכנסת סמרטפונים, אני לא נגד הכנסתם.

      מאחר והסמרטפונים נמצאים נוצרה מציאות חדשה, אני לא מנסה לשפוט אותה או להעריך אותה ערכית.

      כמי שהיה שותף לתוכניות הטמעה שלא ממש צלחו, וכמי ששותף (זוטר) לתכנית ההטמעה החדשה, אני טוען שהמציאות בה המידע נמצא בקצות אצבעותיהם של התלמידים מחייבת שינוי בגישת המורים.

      טענתי היא:

      התכנית של משרד החינוך שכוללת שכלול טכנולוגיות+הקניית כלים פדגוגיים חדשניים+הדרכה צמודה+תמיכה+הצבת רף גבוה ובעל משמעות מצטרפת לצורך שנוצר אצל המורים עקב כניסת הסמרטפונים לחיינו.

      לכן, להערכתי סיכויה להצליח טובים בהרבה מתוכניות דומות שלא ממש נתנו פריין בין השאר משום שהמורים לא זיהו צורך ממשי בשינוי. כיום בעידן הסמרטפונים מורים יהיו חייבים לשנות גישה והתכנית הגיעה בזמן הנכון.

      מבחינה זו התכנית אינה "באה מלמעלה" אלא נותנת מענה לבעייה אמיתית בשטח.

      נועז

    • זיו לפיד 16:55 @ 21-12-2011

      האייפון ושאר המכשירים יש בהם לדעתי גם יתרונות וגם חסרונות

      צריך לדעת לאיזה כיוון הם יוליכו

  • נועז כתב/ה הודעה בקיר של יורם אורעד 19:29 @ 20-11-2010
  • נועז עדכן\ה את הפרופיל 19:17 @ 20-11-2010
  • נועז עדכן\ה את הפרופיל 19:10 @ 20-11-2010
  • נועז עדכן/ה את תמונת הפרופיל
    נועז
  • נועז עדכן/ה את תמונת הפרופיל
    נועז
טרם פורסמו קישורים
  • האם האייפון דוחף את תכנית התקשוב 'לקראת המאה ה-21'

    מאת נועז 20:37 @ 20-11-2010 תגובות (5)
    כן כן ובגדול. בעידן האייפון כשכל תשובה לשאלה "מי אמר למי?" "באיזה תאריך היה/אירע/התחיל..." נמצאת בקצה אצבעות התלמיד שגוגל זמין לו דרך מכשיר האייפון או דומיו, כשמידע אין סוף נמצא על מסך קטנטן אין לנו ברירה. המורה כבעל הידע, המורה כמלמד עובדות...

הקבוצות שלי

  • תמיכה טכנית

    תמיכה טכנית

    תמיכה טכנית, שלובים
קבוצות נוספות
כל הודעות הקיר