בשלובים: 2915 חברי רשת, 2 עכשיו ברשת, 203.קבוצות
  • נעמי הוסיף/ה תגובה למאמרון יום השלום הבנלאומי ב21 בספטמבר. 13:33 @ 24-09-2011
    הי חניתה, תנסי להכנס לקישור לא דרך הכרום אלא דרך האקספלורר ואז תוכלי לראות את התמונות שבאתר ביה"ס. שנה טובה!
  • נעמי הוסיף/ה תגובה למאמרון יום השלום הבנלאומי ב21 בספטמבר. 22:52 @ 22-09-2011
    הי, ביום שלישי, 21.9.11, היה יום חג אצלנו בביה"ס. הילדים למדו על מהות היום כבר מתחילת השבוע. למדו יצירות על השלום, חשבו כיצד הם יכולים להשכין שלום בכיתה ובביה"ס לאורך זמן... והכינו שבשבות. ביום שלישי, כל ילדי ביה"ס יצאו לחצר "לגלגל" את השלום,...
  • נעמי הוסיף/ה תגובה למאמרון יום השלום הבנלאומי ב21 בספטמבר. 20:38 @ 12-09-2011
    הי חניתה, הרעיון שלכם מקסים! גם אנחנו, בבית ספר "לב טוב" בהרצליה, מתכוננים ליום השלום הבינלאומי. ביום זה כל הילדים יכינו שבשבות ו"יגלגלו" את השלום בחצר בית הספר. כולנו שואפים לשלום, זהו חלומו של כל אדם. הלוואי... נעמי 
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של יורם אורעד 19:15 @ 12-09-2011
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של יורם אורעד 15:25 @ 12-09-2011
  • נעמי הוסיף/ה תגובה למאמרון גלגלו שבשבות למען השלום. 11:11 @ 27-08-2011
    הי חניתה, "הרמתי את הכפפה" אנסה לרתום את כל ילדי ביה"ס שלי לפרוייקט מקסים זה. תודה ושנה טובה!
  • נעמי הוסיף/ה תגובה למאמרון משחק כדור - קיאק בקבוצה ימאות 09:13 @ 29-05-2011
    היי עופר, מתאור התצפית שלך אני לומדת 3 דברים: 1. אסור לנו לפספס הזדמנויות למידה כפי שתארת. כלומר, אם מתרחשת סיטואציה שבה הילדים מפגינים התנהגות שאותה אנו רוצים להעצים - עלינו לעצור ולתת להם להתמודד. 2. עלינו להעצים ולהאדיר התנהגויות כאלו ע"י...
  • שלום צביה, משהו נחמד עובר במייל בימים אלה, ומתאר את השינויים שמתחוללים. ניתן להבין ממנו את מה שרותי כתבה -ש"אי אפשר" להתנגד לטכנולוגיה. כולנו זוכרים את שיר הילדים הנפלא של נעמי שמר ז"ל, "אלף בית", ואת לוח האותיות אשר נתלה מעל כל לוח...
  • נעמי הוסיף/ה את הקובץ אין ספק שבקרוב הלוח ייראה כך 20:01 @ 28-03-2011
  • נעמי הוסיף/ה את הקובץ לוח האותיות בכיתות בהן למדנו 20:00 @ 28-03-2011
  • נעמי הוסיף/ה תגובה למאמרון ים של אהבה בקבוצה ימאות 19:07 @ 07-02-2011
    סידרתי את הקישור, ניתן לקרא את הכתבה ע"י לחיצה על המילה כתבה. נעמי
  • נעמי עדכן/ה מאמרון בלוג בשם ים של אהבה
  • נעמי עדכן/ה מאמרון בלוג בשם ים של אהבה
  • נעמי הוסיף/ה את הקובץ ים של אהבה 19:04 @ 07-02-2011
  • נעמי עדכן/ה מאמרון בלוג בשם ים של אהבה
  • נעמי פרסם/ה מאמרון בבלוג ים של אהבה בקבוצה ימאות 08:43 @ 06-02-2011
    תגובות
    • חיה 19:05 @ 07-02-2011

      הי נעמי ועופר,

      גם אני קראתי את הכתבה על דוד חבוב- אדם משכמו ומעלה, יוזם, תורם ומעניק.

      לא הצלחתי לפתוח,

      שולחת את הקישור-( רצוי להקטין ב-50%, בצד ימין)

      תהנו.

      http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ShowImage.asp?path=//images/data/IMG2/Img/Forums/1_149480906.jpg&msgid=149480906

      חיה לפני 3 דקות

    • נעמי 19:07 @ 07-02-2011

      סידרתי את הקישור, ניתן לקרא את הכתבה ע"י לחיצה על המילה כתבה.

      נעמי

    • עפר פיין 23:42 @ 09-02-2011

      היי חיה, היי נעמי

      רק עכשיו ראיתי את הכתבה. אני לא מכיר את דוד חבוב, אבל נשמע שהוא עושה ממש עבודת קודש. יהיה מעניין לנסות לצרף אותו לקבוצה שלנו ולשמוע ממנו קצת יותר. יש לי חבר שמספר שפעילות דומה בצופי-ים יפו הצילה אותו מחיי פשע לפני הרבה מאד שנים. מגיע לדוד חבוב כל תמיכה אפשרית.

  • נעמי הוסיף/ה תגובה לקישור האופק מתרחב בקבוצה ימאות 18:41 @ 26-01-2011
    הי עופר, כדי לראות "ישר" לחץ על view ובחר את האפשרות Encoding ואז בחר באפשרות Hebrew (Iso-logical גם אני מעריצה את מגלי העולם שהזכרת כי הם היו חדורי מוטיבציה להשיג את מטרתם.  נעמי 
  • נעמי הוסיף/ה תגובה למאמרון ימאות - חיוני לחינוך? בקבוצה ימאות 21:19 @ 23-01-2011
    הי עופר, אני שומעת בדבריך את הכאב הגדול שאתה מביע על הקיצוץ בשעות ועל הקיצוץ במשאבים. גם אצלנו בחינוך הרגיל יש קיצוץ בשעות. ובמה מקצצים? כפי שכתבת באומנות, במוזיקה בחקלאות. אני זוכרת את הימים שהיו לנו בבית הספר גינות וחממות - איזה כיף היה לילדים....
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של עפר פיין 14:59 @ 23-01-2011
  • נעמי הצטרף/ה לקבוצה ימאות 14:50 @ 23-01-2011
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של עפר פיין 21:07 @ 15-01-2011
  • נעמי הצטרף/ה לקבוצה קליטת תלמידים עולים 08:15 @ 12-01-2011
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של עפר פיין 09:48 @ 08-01-2011
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 21:41 @ 07-01-2011
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 21:40 @ 07-01-2011
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 21:39 @ 07-01-2011
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של עפר פיין 21:37 @ 07-01-2011
  • שלום צביה, אנו מסכימות איתך ומודות לך על הצעותייך. על פי ויגוצקי (2004), מימוש פוטנציאל ההתפתחות אצל התלמיד מותנה בהתנסות באינטראקציה חברתית עם אדם מיומן ממנו, מבוגר או חבר. תלמידים הלומדים בסביבה שיתופית מבוססת בלוגים מסוגלים ללמד תלמידים...
  • נעמי הוסיף/ה תגובה לקישור בכל דבר בטבע יש משהו מופלא- אריסטו. 16:25 @ 29-12-2010
    מדהים, אפשר לשבת ולצפות עד אין סוף... ולא משעמם.גם המוסיקה מקסימה! תודה, נעמי
  • המטרה: לעודד תלמידים להרבות בקריאה. שימוש ביומני קריאה או ב"דוח-ספר", הוא הדרך הנפוצה והמקובלת לשם כך, אולם לעתים קרובות מדובר במטלה  משעממת עבור התלמידים ומייגעת עבור המורה.  במקום לענות על סדרה  של שאלות בנוגע לספר שקראו, בפעילות זו...
    תגובות
    • צביה לוטן 18:35 @ 30-12-2010

      נשמע מעולה.

      הערה אחת -

      כתבתן: כל ילד אחראי להציג את הדמות שבחר בבלוג, ינתח את דמותה ומאפייניה, יחקור את המקום הגיאוגרפי שממנה באה, יתכנן טיול למקום מגוריה של הדמות, יוסיף תמונה שלה, או יבנה אווטאר (דמות וירטואלית), יכתוב מידע על הסופר/ת שכתבו את הספר וייצור קישורים לספרים נוספים שכתב, כמו למשל לאתר "כנפיים". כמן כן, יוסיף מסמכים שקשורים לדמות. למשל, אם לדמות יש בעיה, יוסיף מידע על בעיה זו. בנוסף, התלמיד יגיב לבלוגים
      של  2 – 3 חברים, שכתבו על דמויות מאותו ספר או על דמויות אחרות שפגשו בספרים אחרים.

      ההדגשות שלי. הפעילות נשמעת קוגנטיבית . הייתי מציעה לאפשר לילדים לבחור בין פעילות קוגניטיבית - פעילות יצירתית שבה הם = הדמות. הם מציגים את הדמות כאילו שהם הדמות. מגיבים בשמה לסוגיות שונות, מגיבים לעמיתים - מתוך הדמות , מתוך הניסיון לחשוב - מה הדמות הייתה אומרת על הדמות בבלוג של העמית.כתבתן - אווטאר ומניחה  שראיתן את הסרט. האווטאר הוא הדמות האמיתית והדמות המדומה. הן אותו דבר. כך הילד יבחר את התמונה שלו כדמות וכל מה שקשור בה. דורש חשיבה אמפטית ויהיה מענין לראות איפה הילד נכנס לדמות ואיפה הוא מייצג את עצמו ללא קשר לדמות הספרותית. ולשוחח גם על כך. מה הוא מעיז לעשות כשהוא הדמות .

      אם תצרו כמה דמויות מאותו ספר בקהילה אחת - אפשר ליצור שיחות בין הדמויות בהמשך לספר  , אך עם עלילה חדשה ועיצוב הדמות שלהם .

      מה דעתכן?

    • נעמי 23:11 @ 01-01-2011

      שלום צביה,

      אנו מסכימות איתך ומודות לך על הצעותייך. 
      על פי ויגוצקי (2004), מימוש פוטנציאל ההתפתחות אצל התלמיד מותנה בהתנסות באינטראקציה חברתית עם אדם מיומן ממנו, מבוגר או חבר. תלמידים הלומדים בסביבה שיתופית מבוססת בלוגים מסוגלים ללמד תלמידים אחרים בכיתה – תלמידים עמיתים - ובדרך זו להגיע להישגים, תוך כדי תהלכי העצמה
      .
      ובהקשר לדמות הסיפורית: כל ילד יוכל להיכנס "לנעליה" של הדמות הסיפורית ולהגיב דרך עיניה או לכתוב המשך, תוספת, או להרחיב אירוע דרך עיניה של הדמות שבחר.
      בנוגע לאוואטר התכוונו בדיוק לדמות בסרט : דמות אמיתית ובדיונית הדרות בגוף אחד, אכן יהיה מענין  לראות איפה הילד יציג את הדמות ואיפה הוא יציג את עצמו. את זאת  נוכל לבחון לאור היכרותנו עם התלמידים.
      הפיכת סביבת הבלוג לקהילה אחת סביב דמויות מתוך אותו ספר היא רעיון מקסים , שנותן לנו ולתלמידים מקום לביטוי אישי ולמימוש היצירתיות.

      תודה

      נעמי, שושי ורויטל.

      ויגוצקי, ל"ס (2004). למידה בהקשר חברתי. בתוך מ' צלרמאיר וא' קוזולין (עורכים). תל אביב:
             הקיבוץ המאוחד.


    • צביה לוטן 08:32 @ 03-01-2011

      תודה נעמי שהעלית את הדברים ועוד בכתיבה מפורטת ועם ויגוצקי ברקע.

      עדיין יש דרך לתרגום פרקטי נכון של התהליך. אשמח להיות בקשר בתהליך היישום. שלכן, צביה

  • המטרה: לעודד תלמידים להרבות בקריאה. שימוש ביומני קריאה או ב"דוח-ספר", הוא הדרך הנפוצה והמקובלת לשם כך, אולם לעתים קרובות מדובר במטלה  משעממת עבור התלמידים ומייגעת עבור המורה.  במקום לענות על סדרה  של שאלות בנוגע לספר שקראו, בפעילות זו...
    תגובות
    • צביה לוטן 18:35 @ 30-12-2010

      נשמע מעולה.

      הערה אחת -

      כתבתן: כל ילד אחראי להציג את הדמות שבחר בבלוג, ינתח את דמותה ומאפייניה, יחקור את המקום הגיאוגרפי שממנה באה, יתכנן טיול למקום מגוריה של הדמות, יוסיף תמונה שלה, או יבנה אווטאר (דמות וירטואלית), יכתוב מידע על הסופר/ת שכתבו את הספר וייצור קישורים לספרים נוספים שכתב, כמו למשל לאתר "כנפיים". כמן כן, יוסיף מסמכים שקשורים לדמות. למשל, אם לדמות יש בעיה, יוסיף מידע על בעיה זו. בנוסף, התלמיד יגיב לבלוגים
      של  2 – 3 חברים, שכתבו על דמויות מאותו ספר או על דמויות אחרות שפגשו בספרים אחרים.

      ההדגשות שלי. הפעילות נשמעת קוגנטיבית . הייתי מציעה לאפשר לילדים לבחור בין פעילות קוגניטיבית - פעילות יצירתית שבה הם = הדמות. הם מציגים את הדמות כאילו שהם הדמות. מגיבים בשמה לסוגיות שונות, מגיבים לעמיתים - מתוך הדמות , מתוך הניסיון לחשוב - מה הדמות הייתה אומרת על הדמות בבלוג של העמית.כתבתן - אווטאר ומניחה  שראיתן את הסרט. האווטאר הוא הדמות האמיתית והדמות המדומה. הן אותו דבר. כך הילד יבחר את התמונה שלו כדמות וכל מה שקשור בה. דורש חשיבה אמפטית ויהיה מענין לראות איפה הילד נכנס לדמות ואיפה הוא מייצג את עצמו ללא קשר לדמות הספרותית. ולשוחח גם על כך. מה הוא מעיז לעשות כשהוא הדמות .

      אם תצרו כמה דמויות מאותו ספר בקהילה אחת - אפשר ליצור שיחות בין הדמויות בהמשך לספר  , אך עם עלילה חדשה ועיצוב הדמות שלהם .

      מה דעתכן?

    • נעמי 23:11 @ 01-01-2011

      שלום צביה,

      אנו מסכימות איתך ומודות לך על הצעותייך. 
      על פי ויגוצקי (2004), מימוש פוטנציאל ההתפתחות אצל התלמיד מותנה בהתנסות באינטראקציה חברתית עם אדם מיומן ממנו, מבוגר או חבר. תלמידים הלומדים בסביבה שיתופית מבוססת בלוגים מסוגלים ללמד תלמידים אחרים בכיתה – תלמידים עמיתים - ובדרך זו להגיע להישגים, תוך כדי תהלכי העצמה
      .
      ובהקשר לדמות הסיפורית: כל ילד יוכל להיכנס "לנעליה" של הדמות הסיפורית ולהגיב דרך עיניה או לכתוב המשך, תוספת, או להרחיב אירוע דרך עיניה של הדמות שבחר.
      בנוגע לאוואטר התכוונו בדיוק לדמות בסרט : דמות אמיתית ובדיונית הדרות בגוף אחד, אכן יהיה מענין  לראות איפה הילד יציג את הדמות ואיפה הוא יציג את עצמו. את זאת  נוכל לבחון לאור היכרותנו עם התלמידים.
      הפיכת סביבת הבלוג לקהילה אחת סביב דמויות מתוך אותו ספר היא רעיון מקסים , שנותן לנו ולתלמידים מקום לביטוי אישי ולמימוש היצירתיות.

      תודה

      נעמי, שושי ורויטל.

      ויגוצקי, ל"ס (2004). למידה בהקשר חברתי. בתוך מ' צלרמאיר וא' קוזולין (עורכים). תל אביב:
             הקיבוץ המאוחד.


    • צביה לוטן 08:32 @ 03-01-2011

      תודה נעמי שהעלית את הדברים ועוד בכתיבה מפורטת ועם ויגוצקי ברקע.

      עדיין יש דרך לתרגום פרקטי נכון של התהליך. אשמח להיות בקשר בתהליך היישום. שלכן, צביה

  • המטרה: לעודד תלמידים להרבות בקריאה. שימוש ביומני קריאה או ב"דוח-ספר", הוא הדרך הנפוצה והמקובלת לשם כך, אולם לעתים קרובות מדובר במטלה  משעממת עבור התלמידים ומייגעת עבור המורה.  במקום לענות על סדרה  של שאלות בנוגע לספר שקראו, בפעילות זו...
    תגובות
    • צביה לוטן 18:35 @ 30-12-2010

      נשמע מעולה.

      הערה אחת -

      כתבתן: כל ילד אחראי להציג את הדמות שבחר בבלוג, ינתח את דמותה ומאפייניה, יחקור את המקום הגיאוגרפי שממנה באה, יתכנן טיול למקום מגוריה של הדמות, יוסיף תמונה שלה, או יבנה אווטאר (דמות וירטואלית), יכתוב מידע על הסופר/ת שכתבו את הספר וייצור קישורים לספרים נוספים שכתב, כמו למשל לאתר "כנפיים". כמן כן, יוסיף מסמכים שקשורים לדמות. למשל, אם לדמות יש בעיה, יוסיף מידע על בעיה זו. בנוסף, התלמיד יגיב לבלוגים
      של  2 – 3 חברים, שכתבו על דמויות מאותו ספר או על דמויות אחרות שפגשו בספרים אחרים.

      ההדגשות שלי. הפעילות נשמעת קוגנטיבית . הייתי מציעה לאפשר לילדים לבחור בין פעילות קוגניטיבית - פעילות יצירתית שבה הם = הדמות. הם מציגים את הדמות כאילו שהם הדמות. מגיבים בשמה לסוגיות שונות, מגיבים לעמיתים - מתוך הדמות , מתוך הניסיון לחשוב - מה הדמות הייתה אומרת על הדמות בבלוג של העמית.כתבתן - אווטאר ומניחה  שראיתן את הסרט. האווטאר הוא הדמות האמיתית והדמות המדומה. הן אותו דבר. כך הילד יבחר את התמונה שלו כדמות וכל מה שקשור בה. דורש חשיבה אמפטית ויהיה מענין לראות איפה הילד נכנס לדמות ואיפה הוא מייצג את עצמו ללא קשר לדמות הספרותית. ולשוחח גם על כך. מה הוא מעיז לעשות כשהוא הדמות .

      אם תצרו כמה דמויות מאותו ספר בקהילה אחת - אפשר ליצור שיחות בין הדמויות בהמשך לספר  , אך עם עלילה חדשה ועיצוב הדמות שלהם .

      מה דעתכן?

    • נעמי 23:11 @ 01-01-2011

      שלום צביה,

      אנו מסכימות איתך ומודות לך על הצעותייך. 
      על פי ויגוצקי (2004), מימוש פוטנציאל ההתפתחות אצל התלמיד מותנה בהתנסות באינטראקציה חברתית עם אדם מיומן ממנו, מבוגר או חבר. תלמידים הלומדים בסביבה שיתופית מבוססת בלוגים מסוגלים ללמד תלמידים אחרים בכיתה – תלמידים עמיתים - ובדרך זו להגיע להישגים, תוך כדי תהלכי העצמה
      .
      ובהקשר לדמות הסיפורית: כל ילד יוכל להיכנס "לנעליה" של הדמות הסיפורית ולהגיב דרך עיניה או לכתוב המשך, תוספת, או להרחיב אירוע דרך עיניה של הדמות שבחר.
      בנוגע לאוואטר התכוונו בדיוק לדמות בסרט : דמות אמיתית ובדיונית הדרות בגוף אחד, אכן יהיה מענין  לראות איפה הילד יציג את הדמות ואיפה הוא יציג את עצמו. את זאת  נוכל לבחון לאור היכרותנו עם התלמידים.
      הפיכת סביבת הבלוג לקהילה אחת סביב דמויות מתוך אותו ספר היא רעיון מקסים , שנותן לנו ולתלמידים מקום לביטוי אישי ולמימוש היצירתיות.

      תודה

      נעמי, שושי ורויטל.

      ויגוצקי, ל"ס (2004). למידה בהקשר חברתי. בתוך מ' צלרמאיר וא' קוזולין (עורכים). תל אביב:
             הקיבוץ המאוחד.


    • צביה לוטן 08:32 @ 03-01-2011

      תודה נעמי שהעלית את הדברים ועוד בכתיבה מפורטת ועם ויגוצקי ברקע.

      עדיין יש דרך לתרגום פרקטי נכון של התהליך. אשמח להיות בקשר בתהליך היישום. שלכן, צביה

  • המטרה: לעודד תלמידים להרבות בקריאה. שימוש ביומני קריאה או ב"דוח-ספר", הוא הדרך הנפוצה והמקובלת לשם כך, אולם לעתים קרובות מדובר במטלה  משעממת עבור התלמידים ומייגעת עבור המורה.  במקום לענות על סדרה  של שאלות בנוגע לספר שקראו, בפעילות זו...
    תגובות
    • צביה לוטן 18:35 @ 30-12-2010

      נשמע מעולה.

      הערה אחת -

      כתבתן: כל ילד אחראי להציג את הדמות שבחר בבלוג, ינתח את דמותה ומאפייניה, יחקור את המקום הגיאוגרפי שממנה באה, יתכנן טיול למקום מגוריה של הדמות, יוסיף תמונה שלה, או יבנה אווטאר (דמות וירטואלית), יכתוב מידע על הסופר/ת שכתבו את הספר וייצור קישורים לספרים נוספים שכתב, כמו למשל לאתר "כנפיים". כמן כן, יוסיף מסמכים שקשורים לדמות. למשל, אם לדמות יש בעיה, יוסיף מידע על בעיה זו. בנוסף, התלמיד יגיב לבלוגים
      של  2 – 3 חברים, שכתבו על דמויות מאותו ספר או על דמויות אחרות שפגשו בספרים אחרים.

      ההדגשות שלי. הפעילות נשמעת קוגנטיבית . הייתי מציעה לאפשר לילדים לבחור בין פעילות קוגניטיבית - פעילות יצירתית שבה הם = הדמות. הם מציגים את הדמות כאילו שהם הדמות. מגיבים בשמה לסוגיות שונות, מגיבים לעמיתים - מתוך הדמות , מתוך הניסיון לחשוב - מה הדמות הייתה אומרת על הדמות בבלוג של העמית.כתבתן - אווטאר ומניחה  שראיתן את הסרט. האווטאר הוא הדמות האמיתית והדמות המדומה. הן אותו דבר. כך הילד יבחר את התמונה שלו כדמות וכל מה שקשור בה. דורש חשיבה אמפטית ויהיה מענין לראות איפה הילד נכנס לדמות ואיפה הוא מייצג את עצמו ללא קשר לדמות הספרותית. ולשוחח גם על כך. מה הוא מעיז לעשות כשהוא הדמות .

      אם תצרו כמה דמויות מאותו ספר בקהילה אחת - אפשר ליצור שיחות בין הדמויות בהמשך לספר  , אך עם עלילה חדשה ועיצוב הדמות שלהם .

      מה דעתכן?

    • נעמי 23:11 @ 01-01-2011

      שלום צביה,

      אנו מסכימות איתך ומודות לך על הצעותייך. 
      על פי ויגוצקי (2004), מימוש פוטנציאל ההתפתחות אצל התלמיד מותנה בהתנסות באינטראקציה חברתית עם אדם מיומן ממנו, מבוגר או חבר. תלמידים הלומדים בסביבה שיתופית מבוססת בלוגים מסוגלים ללמד תלמידים אחרים בכיתה – תלמידים עמיתים - ובדרך זו להגיע להישגים, תוך כדי תהלכי העצמה
      .
      ובהקשר לדמות הסיפורית: כל ילד יוכל להיכנס "לנעליה" של הדמות הסיפורית ולהגיב דרך עיניה או לכתוב המשך, תוספת, או להרחיב אירוע דרך עיניה של הדמות שבחר.
      בנוגע לאוואטר התכוונו בדיוק לדמות בסרט : דמות אמיתית ובדיונית הדרות בגוף אחד, אכן יהיה מענין  לראות איפה הילד יציג את הדמות ואיפה הוא יציג את עצמו. את זאת  נוכל לבחון לאור היכרותנו עם התלמידים.
      הפיכת סביבת הבלוג לקהילה אחת סביב דמויות מתוך אותו ספר היא רעיון מקסים , שנותן לנו ולתלמידים מקום לביטוי אישי ולמימוש היצירתיות.

      תודה

      נעמי, שושי ורויטל.

      ויגוצקי, ל"ס (2004). למידה בהקשר חברתי. בתוך מ' צלרמאיר וא' קוזולין (עורכים). תל אביב:
             הקיבוץ המאוחד.


    • צביה לוטן 08:32 @ 03-01-2011

      תודה נעמי שהעלית את הדברים ועוד בכתיבה מפורטת ועם ויגוצקי ברקע.

      עדיין יש דרך לתרגום פרקטי נכון של התהליך. אשמח להיות בקשר בתהליך היישום. שלכן, צביה

  • מ - ד - ה י - ם ! שחקת? נעמי
  • נעמי הצטרף/ה לקבוצה חקר טכנולוגיות מידע בחינוך 17:18 @ 20-12-2010
  • נעמי הגיב/ה לוידאו שלג בכפר ורדים בקבוצה החברים של לימור 21:04 @ 19-12-2010
    wow! כמה יפה הלבן... לבן... הזה! מחזיקה לכם אצבעות שתזכו לחויה נוספת כזו... נעמי
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של משה לייבה 20:00 @ 19-12-2010
  • נעמי הוסיף/ה תגובה לקישור שעון אנושי... מכירים?? 21:22 @ 18-12-2010
    מ ד ה י ם !
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 18:45 @ 17-12-2010
  • תגובות
    • יהודית 23:36 @ 14-12-2010

      בס"ד

      היי נעמי.

      מסכימה עם עופר, השינוי צריך להתחיל בהכשרה,  צריך לצאת מהריבוע של המחשב כעוד אמצעי עזר, אלא להתחיל לחשוב אייך המחשב הופך לחלק בלתי נפרד מחיי התלמיד בכתה כמו שהוא חלק בלתי נפרד מחייו של התלמיד בבית.

      אי אפשר להתעלם  שלמידה היא עדין משהו שמתרחש במחשבה שלנו, אבל המחשב הוא כלי שיכול לעשות הרבה בשביל המחשבה שלנו. אני מורה במכללה, ולא סתם מכללה אלא מקום חרדי והטכנולוגיה מוכרת לכולם לצוות ולתלמידות אבל עדין יש שימוש יחסית מוגבל במרחבי האינארנט  ולכן מבחינתי הוא משמש ל: מצגות, ולקשר עם תלמידות במיוחד אלו הכותבות עבודות סמנריונית וזקוקות להנחייה צמודה, אנחנו עושים את זה דרך המייל. לחשוב על קורס מתוקשב? או על שימוש ביו-טיוב, זה נועז מדי בעולמי.

      אז בינתיים אני אומרת תודה על מה שיש.

    • צביה לוטן 14:19 @ 15-12-2010

      נעמי,

      נושא מצוין לדיון ולמחקר, ובמהמשך ליהודית- גם בבתי ספר רגילים - שימוש בהתאם לדפוס המוכר .

      ראי בבלוג של ג'יי -

      יום שלישי, 7 בדצמבר 2010 הסוס שמסרב להגיע

      http://interlearn.blogspot.com/  ועדיין לא להתייאש ולראות את המטרות הרצויות כיעד שניתן להגיע אליו. צביה

    • ריקי סגל כהן 22:13 @ 16-12-2010

      כמדריכה בהשתלמויות "מחשב לכל מורה" שלב ב' אומר לך שיש השקעה במורים, המחשב ניתן עם השתלמויות צמודות, שלב א' כלים, שלב ב' פדגוגיה ובניית יחידות לימוד בעזרת המחשב תוך כדי פיתוח חשיבה פדגוגית מתאימה.

      רק התחלתי לפני זמן קצר, המורים בחלקם מביעים התנגדות גדולה לשילוב המחשב בהוראה ורובם אף לא מביאים את המחשב לבית הספר, אני מקוה שלאחר שלב ב' של ההשתלמות לפחות 30 אחוז מתוכם יכניסו את המחשב לכיתה.  אני חושבת שהמסר גם חשוב, אנחנו לא יכולים להישאר מאחור, מורה טוב הוא מורה מתקדם, מורה מתפתח , מורה יוצר ומורה שמבין ששיטות ההוראה כיום לא יכולות להיות אילו שחוה בילדותו.

  • נעמי הוסיף/ה תגובה למאמרון עיתון גלובאלי נובמבר דצמבר 21:01 @ 09-12-2010
    הי חניתה, מרשים ביותר! אכן, אפשר להבין מדוע העתון הגלובאלי יצר אצלכם גאוות יחידה..כתבת ליורם על ההתרחשות בכיתה כשהעיתון יוצא. האם תוכלי להרחיב על הדרך שבה אתם בוחרים את הנושאים לכתבות, על תהליך הכתיבה?תודה, נעמי
  • נעמי הגיב/ה לקובץ טסט ראייה בקבוצה החברים של לימור 22:28 @ 07-12-2010
    הי ויקי, גם אני מיד ראיתי את איינשטיין, וכשהתרחקתי מעט מהמסך, על פי ההוראות, ראיתי את דמותה של מרלין מונרו אבל היא עדיין היתה עם השפם של איינשטיין :) נעמי
  • נעמי הגיב/ה לוידאו מדע בחנוכה - חנוכיה כימית 15:39 @ 04-12-2010
    הי חיה, התוצר מקסים! אני בטוחה שתלמידייך מאד נהנו ובוודאי גם למדו מניסוי זה. חג שמח נעמי
  • נעמי הוסיף/ה תגובה לדף מפות מושגים בקבוצה מדריך פדגוגי בעידן תקשוב 16:35 @ 02-12-2010
    שלום, גם אני קראתי את המאמר שעוסק במפות חשיבה והחכמתי מאד. אני לא יכולה השנה ליישם את כל מה שאני לומדת כי אני בשנת שבתון אבל אני מתנסה בעצמי ומגיעה לתובנות. וכמו בכל "שיטוט" באינטרנט הגעתי לאתר של דוידה פולק - אוריינות תקשוב ומידענות. התעכבתי...
  • נעמי הגיב/ה לדיון מה בין תיאוריה לפרקטיקה בקבוצה החברים של לימור 23:04 @ 27-11-2010
    הי,בעבודתי כמדריכה אני משתדלת לשלב את התיאוריה בפרקטיקה. אני מקפידה לשלב בין הלמידה התיאורטית לבין הלמידה מן השדה כי אני חושבת שכך מתרחשת למידה משמעותית. לכן, אני חושבת כמוך, שרית, שגם במסגרת לימודינו לתואר שני, יש מקום לשלב בין התיאוריות שאנו...
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 11:34 @ 27-11-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של עפר פיין 11:32 @ 27-11-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של חיה 16:02 @ 24-11-2010
  • נעמי הוסיף/ה תגובה למאמרון מיכל בת שאול -מאותו בית יוצר של עתליה בקבוצה החברים של לימור 13:39 @ 24-11-2010
    שלום, לפי דעתי, ומנסיוני כמורה, הילדים מודעים היטב לכך שיש הבדלים בין המדיומים השונים ושעליהם להתאים את המשלב הלשוני ואת הסגנון לסיטואציה. ככל שהם יותר צעירים, קשה להם יותר לעשות את זה וכאן הם זקוקים להכוונה ועזרה מצד המורים שלהם.אין להתעלם מהעובדה...
  • נעמי הוסיף/ה תגובה למאמרון ילדי ה- Facebook 21:08 @ 23-11-2010
    שלום חיה, אני חושבת שהכתבה ששודרה בערץ 2 מצוינת. צביה אלגלי דיברה על הסכנות שב "פייסבוק" אך גם אמרה שכדי לעזור לילדים להתמודד עם הבעיות שהם עלולים להתקל בהם עלינו, המבוגרים (ההורים והמורים) להכיר את הפייסבוק. אבני ורותם (2010) טוענים, שלא די...
  • נעמי הוסיף/ה תגובה למאמרון סביבה לימודית מתוקשבת במדעים 12:18 @ 20-11-2010
    שלום,אני לא מורה למדעים אך רוצה להאיר את החשיבות של סרטי האנימציה ושאר אמצעי ההמחשה גם בתחומי דעת אחרים (גיאוגרפיה, הסטוריה, תנ"ך וכו'). ידוע ששימוש באמצעי המחשה הופך את הלמידה ליותר מעמיקה ויותר מעניינת ומושכת, מגביר את הסקרנות של...
  • שלום רותי,קראתי בעיון רב את הפוסט שכתבת ב"שלובים" ובנשימה אחת את הבלוג שלך ב"אדיורשת". אני מורה, בבית ספר במרכז שחולמת לעבוד בדרך שאת מתארת. כמובן שלנו בבית הספר אין מחשבים ניידים אבל אני מנסה לשלב את המחשב בעזרת מקרן ומחשב נייד שלא נמצאים...
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 14:37 @ 17-11-2010
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 14:16 @ 17-11-2010
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 14:07 @ 17-11-2010
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 14:04 @ 17-11-2010
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 09:27 @ 17-11-2010
  • נעמי הגיב/ה לדיון המסיק בקבוצה החברים של לימור 08:01 @ 17-11-2010
    הי, לפני כמה שנים בקרנו בקבוץ בדרום, שם הם מפיקים את שמן הזית "חלוצה". שיטת המסיק שם היא מודרנית יותר. יש להם מכונות שנראות כמו טרקטורים ולהם זרוע שבסופה מתקן שנראה כמו אצבעות. ה"אצבעות" של הזרוע הזו מתלפפות על גזע העץ, המכונה מרעידה את העץ כמה...
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 20:26 @ 16-11-2010
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 20:19 @ 16-11-2010
  • נעמי הוסיף/ה תגובה לקישור קורס: אולפן מעגן מיכאל 17:15 @ 12-11-2010
    שלום שפרה, לא ניתן להכנס לקישור שהעלית מפני שצריך להכניס שם משתמש וסיסמה למוודל שנפתח. נעמי
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 20:21 @ 08-11-2010
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 20:19 @ 08-11-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של עפר פיין 23:15 @ 06-11-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של צביה לוטן 23:12 @ 06-11-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של עפר פיין 20:50 @ 06-11-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של צביה לוטן 20:44 @ 06-11-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של צביה לוטן 20:40 @ 06-11-2010
  • נעמי כתב\ה הודעה בקיר של החברים של לימור 13:31 @ 06-11-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של צביה לוטן 12:16 @ 02-11-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של חניתה חן 12:13 @ 02-11-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של מלי 22:05 @ 01-11-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של צביה לוטן 17:14 @ 27-10-2010
  • נעמי הצטרף/ה לקבוצה מדריך פדגוגי בעידן תקשוב 13:12 @ 21-10-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של נאילה 15:09 @ 20-10-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של יפעת שגיב 15:08 @ 20-10-2010
  • נעמי עדכן\ה את הפרופיל 17:11 @ 19-10-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של חיה 16:39 @ 19-10-2010
  • נעמי כתב/ה הודעה בקיר של חיה 16:21 @ 19-10-2010
  • נעמי עדכן\ה את הפרופיל 07:57 @ 19-10-2010
  • נעמי עדכן/ה את תמונת הפרופיל
    נעמי
  • נעמי עדכן\ה את הפרופיל 18:54 @ 18-10-2010
  • נעמי כעת חבר/ה של טובה 18:44 @ 18-10-2010
טרם פורסמו קישורים
טרם נוספו מאמרונים בבלוג זה

הקבוצות שלי

  • משתפים התנסויות בחינוך ובלמידה

    משתפים התנסויות בחינוך ובלמידה

    קבוצה לשיתוף התנסויות בחינוך, הוראה ולמידה.
  • ימאות

    ימאות

    מורים לימאות, מורים אחרים וכל מי שהחינוך יקר לליבו מוזמנים להתבטא בחופשיות
  • קליטת תלמידים עולים

    קליטת תלמידים עולים

    הוראת העברית כשפה שנייה, שילוב חברתי , תרבותי , לימודי
  • החברים של לימור

    החברים של לימור

    נחשוב ונדון בנושא: האם למידה בעזרת רשתות חברתיות משמעותית או לא להוראה?
  • מדריך פדגוגי בעידן תקשוב

    מדריך פדגוגי בעידן תקשוב

    מוזמנים כל מי שחיבור בין הוראה, דיספלינה ותקשוב קרובים לליבו.
  • חקר טכנולוגיות מידע בחינוך

    חקר טכנולוגיות מידע בחינוך

  • קבוצת עבודה - רשתות חברתיות בחינוך

    קבוצת עבודה - רשתות חברתיות בחינוך

    קבוצת עבודה - רשתות חברתיות בחינוך
  • תמיכה טכנית

    תמיכה טכנית

    תמיכה טכנית, שלובים
קבוצות נוספות
  • יורם אורעד 19:47 @ 12-09-2011

    היי נעמי
    שלחתי לסוזן בקשה לסייע לך בעניין. אני מקווה שזה יסתדר.
    בברכה
    יורם

  • יורם אורעד 18:24 @ 12-09-2011

    היי ויקי
    קודם כל, אנא נסי שוב, הקפידי לכתוב את התגובה בחלונית התגובה ולחצי שלח. אם זה לא יצליח הודיעי לי ואפנה את הבעיה לסוזן.
    בהצלחה

  • עפר פיין 14:52 @ 23-01-2011

    הופ, הופ, איזה תותחית!!!
    היי נעמי, כל הכבוד על ההצטרפות.
    את מאד משמחת אותי.
    יופי
    תודה

  • עפר פיין 20:12 @ 15-01-2011

    אהלן נעמי
    קראתי בשקיקה חלקים נרחבים מהספר של אבא שלך. יש לי במקרה ספר אחר שמתאר את ההפלגה של "כנסת ישראל". אנסה לסרוק ולשלוח לך, למרות שהדפים שלו די גדולים כאלה.

    להת, עפר

  • viki 20:10 @ 13-01-2011

    היי, נעמי!
    תודה על הצטרפותך
    מחכה לרעיונותך.
    ויקי

  • עפר פיין 08:20 @ 08-01-2011

    היי נעמי, מעולה! אשמח מאד לקרוא ואם אפשר, להשתמש, בהיסטוריה האישית של אבא שלך במסגרת העבודה שלי. אני מתייחס בחרדת קודש לעדויות מיד ראשונה שאנשים כותבים. תודה

  • נאילה 13:04 @ 25-12-2010

    הי תודה על הברכה נועמי, אני עוד לא התנסיתי במשחק הזה, אבל יהיה ההפתעה של יום ההולדת של הבן שלי ביום ההולדת שלו ב 22/אפריל. אז אני על בטוח אשחק, גם את מוזמנת.

  • עפר פיין 00:06 @ 11-12-2010

    היי נעמי, אהבתי מאד את תאור עשיית החומץ. תודה רבה. האמת - אני לא ממש יודע איך עושים חומץ.

  • צביה לוטן 22:10 @ 06-11-2010

    כן, ובהמשך לעופר,
    בקשתי ואבקש בשנית לשלוח את העבודות בדפים . ואז תסדרו את הדפים - כדפים ראשיים ודפי משנה ואפשר גם ליצור קישורים. סוזן הכינה סרטון מצוין שמדגים טכנית איך לעושת זאת. פשוט.
    בבקשה :
    http://www.screencast.com/users/susantsairi/folders/Jing/media/4c6b7a73-d9c1-4de8-8463-8052373597f7
    שבוע טוב, צביה

  • עפר פיין 20:36 @ 06-11-2010

    נעמי אהלן, אני חושב שהיא מתכוונת שנחכה קצת עד שהחברות שלנו יוציאו עוד תובנות מהמאמרים, ואז נעבור על זה ונחפש קריטריונים משותפים שאותם נסדר עם תוכן עניינים, ככה שהקריאה תהיה ידידותית ומובנת.
    צביה, אני בכיוון?

  • חניתה חן 17:18 @ 02-11-2010

    שולחת לך את הנייד שלי בפרטי

  • צביה לוטן 11:50 @ 02-11-2010

    נעמי, עלה לי עוד רעיון לגבי הסמינריון.
    יש ברשת שלובים מורה לכיתות יסוד - חניתה חן. והיא כבר שנים עובדת עם הילדים באורינות תוקשבת .בכלל, בית הספר שלה - הוברמן - הוא דוגמה מדהימה של שילוב תקשוב. צרי קשר איתה דרך הרשת וריא אם היא מסכימה להצעתך. ביקרתי בבית הספר שלה - חלום של תקשוב נכון !

  • מלי 15:51 @ 01-11-2010

    היי נעמי!
    יש לך מושג מה אני צריכה לעשות עם דוח מופת שצביה שלחה?
    יש לי בעיה במחשב , אני מקבלת חלק מהמשימות והיום הצטרף הדוח למשימה .
    מלי

  • צביה לוטן 17:20 @ 27-10-2010

    נעמי, תודה שעדכנת אותי על המצגת , אך אטפל בכך מחר בבוקר. חיוך, צביה

  • נאילה 16:46 @ 23-10-2010

    הי נועמי כיף לפגוש אותכם כל השבוע ברשת

  • יפעת שגיב 13:13 @ 20-10-2010

    הי נעמי, מה נשמע? מה שלום הנכד המתוק?י

  • חיה 16:43 @ 19-10-2010

    כן, בהחלט. כמו המשפט: "מחר מתחיל יום חדש".
    היום התחילו להקים אצלינו את הבריכה האקולוגית. מראה מלבב!

  • חיה 16:35 @ 19-10-2010

    הי נעמי, נחמד שאת דורשת בשלומי, ובמיוחד לאחר יום עבודה עמוס כולל "אופק חדש".

כל הודעות הקיר