בשלובים: 2881 חברי רשת, 203.קבוצות
  • שאדיה הצטרף/ה לקבוצה הוראת המדעים 21:39 @ 19-01-2012
  • שאדיה פרסם/ה מאמרון בבלוג חוק שימור האנרגיה בקבוצה מתאמנים להוראת פיזיקה 15:32 @ 01-04-2011
    תגובות
    • יורם אורעד 18:47 @ 01-04-2011

      שאדיה שלום

      הרפלקציה שלך מתחברת יפה לרפלקציה של תאסנים. את צודקת לגבי הערתך על כך שיש להשתמש במונח אנרגית חום ולא באנרגית חיכוך, כפי שנעשה בשיעור של תאסנים.

      בברכה

      יורם

  • שאדיה פרסם/ה מאמרון בבלוג רפלקציה בקבוצה מתאמנים להוראת פיזיקה 12:28 @ 04-03-2011
    תגובות
    • יורם אורעד 13:30 @ 04-03-2011

      שאדיה שלום

      רפלקציה בהירה ויפה. אני שמח שאת משלבת את העמדה שלך כלפי מה שאת רואה ומציגה תובנות שלך. למשל, ציינת שהיה צורך למתן את המעבר מסוגי אנרגיה לגלגולי אנרגיה ולדון בדוגמאות של גופים שיש להם יותר מסוג אחד של אנרגיה.

      אני שמח גם על שיתוף הפעולה בין שלושתכן.

      המשך מוצלח

      יורם

  • שאדיה פרסם/ה מאמרון בבלוג רפלקסיה לשיעור פיזיקה בקבוצה מתאמנים להוראת פיזיקה 21:23 @ 18-02-2011
    תגובות
    • יורם אורעד 18:53 @ 19-02-2011

      שאדיה ערב טוב

      אני שמח על היוזמה לקחת את התלמידים באופן מאורגן לספריה ובאופן כזה לנצל גם את הכלי הזה (ספריה) ללימוד. מעניין אותי לקרוא על הנושאים שהוצגו בקבוצה אבל אני מניח שתהילה תעדכן בנושא זה.

      בברכה

      יורם

  • שאדיה הגיב/ה לקובץ מצגת התחלת הוראה בנושא גלים 20:30 @ 09-01-2011
    אני שמחה שאהבת את הדרך שבניתי בה את השיעור. שאדיה.
  • שאדיה פרסם/ה מאמרון בבלוג רפלקציה הוראת נושא גלים 00:08 @ 07-01-2011
    תגובות
    • יורם אורעד 15:42 @ 07-01-2011

      שאדיה שלום

      כל הכבוד לך על רפלקציה מדויקת, בהירה ומלמדת. מאחר שהייתי נוכח בחלק ניכר מהשיעור הראשון שלך, אני עד לכך שהיה עניין והתלמידים שתפו פעולה, למרות אי השקט המסויים. חבל שלא נכחתי בשיעור השני (משום שצפיתי בשיעורו של עידו), אבל אני שמח מאד על ההתנסויות היפות שהיו בו.

      בנוגע למקרן, אני מקווה שזה יסתדר, כי זה הפתרון הטוב ביותר. יחד עם זאת, אם לא, תהילה הציעה ברפלקציה שלה, שניתן להכין דף הנחיות קצר. אולי זה יכול לסייע במשהו.

      סוף שבוע נעים ומהנה

      יורם

  • שאדיה הוסיף/ה את הקובץ מים נקודתי.jpg 23:03 @ 06-01-2011
  • שאדיה הוסיף/ה את הקובץ מצגת התחלת הוראה בנושא גלים 21:57 @ 06-01-2011
    תגובות
    • רויטל 20:13 @ 09-01-2011

      שאדיה,

      רעיון מקסים. אהבתי את הדרך שבנית את השיעור, הרבה שאלות שפותחות את המחשבה.

      הבנתי ממה שיורם כתב, שבגלל הנושא הטכני לא הלך כמו בתכנון. זו בעיה ידועה בבתי ספר ולכן, כדאי לצלצל ולהתכונן מראש עם גיבוי.

      רויטל מרום

    • שאדיה 20:30 @ 09-01-2011

      אני שמחה שאהבת את הדרך שבניתי בה את השיעור.

      שאדיה.

  • שאדיה פרסם/ה מאמרון בבלוג מבחן מסכם בקבוצה מתאמנים להוראת פיזיקה 03:19 @ 01-01-2011
    תגובות
    • יורם אורעד 12:15 @ 01-01-2011

      שאדיה שלום

      אני חושב שעמדת על עניין חשוב - הקשר בין התאמת דרישות המבחן לתלמידים, לבין התנהגות נאותה. המבחן הפעם היה מתאים. מצד אחד הוא לא היה קל מדי, היו בו שאלות מאתגרות בצד שאלות בעלות קושי קל ובינוני. מצד שני רמת הדרישות לא היית מעבר ליכולת התלמידים. דבר זה יש בו כדי לגרום לרגיעה מאחר שהוא משרה בטחון אצל התלמידים. עניין השפה שהזכרת הוא עניין קריטי וכאוב מאד היום. בעיית השפה הכוללת בתוכה דלות, קשיים בהבנת הקריאה ועוד, משליכה לרעה על כל תחומי הלימוד העיוניים ולא רק על תחום מדעי החברה והרוח. בעניין זה כדאי לקרוא את דבריו של ד"ר צבי צמרת, יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, שנאמרו לאחרונה.

      כל טוב ולהתראות

      יורם

  • שאדיה פרסם/ה מאמרון בבלוג ללמוד וללמד בקבוצה מתאמנים להוראת פיזיקה 14:42 @ 17-12-2010
    תגובות
    • יורם אורעד 15:06 @ 17-12-2010

      כפי שכתבתי גם לתסנים, הקבוצות צריכות להשתנות מבחינת גודלן - 4 תלמידים בקבוצה לכל היותר. בפעם הבא התעכבו מעט על ההנחיות ואל תסתפקו רק ברשימתן על הלוח. אתם יכולות לדון עליהן עם התלמידים, הנחייה אחר הנחייה ולראות האם הבינו. כמו כן, אפשר גם לדון אתם על האופן בו תיעשה העבודה. כך הם יהיו שותפים לתכנון העבודה, דבר שיש בו לשפר את המוטיבציה והמעורבות שלהם בשיעור.

  • שאדיה פרסם/ה מאמרון בבלוג מקורות אנרגיה בקבוצה מתאמנים להוראת פיזיקה 08:31 @ 26-11-2010
    תגובות
    • יורם אורעד 15:02 @ 26-11-2010

      שאדיה שלום

      הוראה בכלל והוראת מדעים בפרט, הן במידה רבה עניין של ניסוי וטעייה. אנו מתקדמים גם לאור מעשים שהוכחו לבסוף כבלתי מוצלחים, כמו הצגת המצגת לפני כיתה המסודרת בצורת האות ח. אבל כך לומדים. כאשר תרצי בעתיד להשתמש במצגת, השתמשי בברקו ובחדר המחשבים, כפי שכבר עשית ובאופן מוצלח מאד.

      בברכה

      יורם

  • תגובות
    • יורם אורעד 18:45 @ 11-11-2010

      ערב טוב שאדיה

      פשוט תענוג לקרוא את הדברים. ההדמיות האינטראקטיביות שהשתמשת בהן הן פשוט יפהפיות ומוצלחות מאד בעיניי. יותר מזה - עשית בהן שימוש נבון מאד ולא השארת את זה רק ברמה המשחקית. יפה מאד. הדברים הוכיחו את עצמן בשביעות הרצון והעניין שגילו התלמידים. השילוב הזה שעשית בין שימוש בכלים אינטרנטיים לבין התערבות והנחייה מצד המורה וכן דיון על רקע הדברים, הוא פשוט דוגמה ראויה מאד שיש ללמוד ממנה.

      כל הכבוד.

      אני מוסיף את המאמרון שלך לרשימת הקישורים המומלצים בשלובים ובקבוצה שלנו.

      להתראות

      יורם

    • שרון 17:29 @ 15-11-2010

      מעניין.בגלל הלחץ שהייתי בו בשבוע שעבר לא צפיתי במאמרון של שאדיה אך חשבתי על הפעילות שהיא נקטה בה בעיקר בגלל הסיבה שאין לנו עדיין מעבדה עם אובייקטים ממשיים ולכן הדמיות תפתורנה זאת. בעזרת השם אשתמש בהדמיות גם בכיתותיי ואף הכנתי את התלמידים לכך... 

    • יורם אורעד 20:14 @ 15-11-2010

      שרון ערב טוב

      הכוונה שלך להשתמש בהדמיות שהציגה שאדיה ברפלקציה שלה היא דוגמה ללמידה שיתופית שרשת חברתית מקדמת אותה. אני שמח שזה קורה כאן בקבוצה שלנו בשלובים. גם אני כמוך חושב שהשימוש בהדמיות יכול להיות מענה לא רע למצב שבו הציוד המעבדתי עדיין אינו מספק או אינו קיים. תמיד תוכל לחזור לרשת החברתית ולשלוף את ההדמיות.

      בברכה

      יורם

  • שאדיה הוסיף/ה את הקובץ לכידה.PNG2.PNG 18:11 @ 11-11-2010
  • שאדיה הוסיף/ה את הקובץ לכידה.PNG1.PNG 18:10 @ 11-11-2010
  • שאדיה הוסיף/ה את הקובץ לכידה.PNG 18:09 @ 11-11-2010
  • שאדיה הוסיף/ה דיון חדש מבחן בנושא אנרגיה בקבוצה מתאמנים להוראת פיזיקה 15:33 @ 05-11-2010
    שלום, בשיעור זה ערכנו לתלמידים מבחן בנושאים שנלמדו. בהתחלתו של השיעור עברתי על הנושאים בקצרה ועניתי על שאלות התלמידים. לאחר מכם הפרדתי את התלמידים ופיזרתי אותם כך שכל תלמיד ישב לבדו, כדי למנוע מזה שהמבחן יהיה משותף. בדקות הראשונות הייתה לי מטרה...
  • שאדיה עדכן/ה את תמונת הפרופיל
    שאדיה
  • שאדיה הצטרף/ה לקבוצה מתאמנים להוראת פיזיקה 09:03 @ 04-11-2010
טרם פורסמו קישורים
  • רפלקציה הוראת נושא גלים

    מאת שאדיה 00:08 @ 07-01-2011 תגובות (1)
    שלום, היום התחלתי ללמד נושא חדש "גלים" במסגרת הפרויקת שאני מעבירה באמוני הוראה. לאחר שסיימתי ללמד את הנושא אנרגיה בקבוצה שלי ולאחר שהתלמידים נבחנו בנושא. השיעורים שתכננתי מלווים במצגת שהכנתי (קישור למצגתמצגת התחלת הוראה בנושא גלים) , לצערי היום לא...

הקבוצות שלי

  • מתאמנים להוראת פיזיקה

    מתאמנים להוראת פיזיקה

    קבוצת אימוני הוראת הפיזיקה לבתי הספר העל יסודיים של הסטודנטים במכללת דוד ילין.
  • הוראת המדעים

    הוראת המדעים

    קבוצה לדיון בנושאים שונים בהוראת המדעים
  • תמיכה טכנית

    תמיכה טכנית

    תמיכה טכנית, שלובים
קבוצות נוספות