בשלובים: 2947 חברי רשת, 1 עכשיו ברשת, 204.קבוצות
  • סקרים
  • יורם אורעד
  • האם יש לשלב מורים שפרשו מתחום ההייטק ומתחומים אחרים, להוראה סדירה לאחר תקופת הכשרה קצרה, כאמצעי להתמודדות עם המחסור במורים?

האם יש לשלב מורים שפרשו מתחום ההייטק ומתחומים אחרים, להוראה סדירה לאחר תקופת הכשרה קצרה, כאמצעי להתמודדות עם המחסור במורים?

1210 צפיות
  • ציבורי
מאת יורם אורעד 18:22 @ 12-11-2011 תגובות (6)

נא להיכנס למערכת כדי להצביע בסקר זה.







מס. הצבעות: 8

תגובות

  • עינת רוזנר 19:55 @ 12-11-2011

    כניסת אנשי הייטק/צבא וכד' למערכת החינוך אחרי הכשרת "אינסטנט",  עלולה להבריח אותם במהירות מהמערכת אם לא יוכשרו להוראה באופן יסודי.  הפער בין התנהלותם הקודמת להתנהלות בכיתה הוא גדול מידי.

  • יורם אורעד 21:34 @ 12-11-2011

    אני בהחלט מסכים אתך עינת. זה אכן מה שקרה למחצית משלוש מאות המורים שהוכשרו להוראה והגיעו מההייטק כפי שמופיע בקישור שהעליתי בשלובים לפני מספר ימים. אני חושב שהבעיה היא אף חמורה מעצם הבריחה עצמה. הבעיה המרכזית היא שבהכשרה קצרה הנזק שייגרם לתלמידים שאלה יהיו מוריהם, יהיה גדול מדי.

  • יענקל 21:55 @ 13-11-2011

    אינני מזדהה עם אף אחת משלוש האפשרויות בסקר.
    אני חושש מהנזק המוזכר שבאופציה הראשונה, אבל אינני רוצה להכליל על כלל הפונים להוראה מההיי-טק. אני בטוח שבין אלה שפונים להוראה יש אנשים עם הכישורים המתאימים להחזיק מעמד ולתרום למערכת.
    בעיני הבעיה איננה בפונים, אלא בציפיות של המערכת: מדאיג מאד שקברניטי מערכת החינוך שאולי (עצוב לכתוב רק "אולי") צמחו מתוך המערכת חושבים שמדובר במקצוע נטול תיאוריה שחשוב ללמוד ולהבין (ועוד). בנוסף, מורים חדשים אינם הופכים למורים מקצועיים טובים בן רגע. הם צריכים לרכוש נסיון, ורצוי גם ללמוד ממורים ותיקים ולקלוט את תרבות בית הספר שלתוכו הם נכנסים. הפרויקטים להצנחת יוצאי היי-טק לתוך המערכת מתאפיינים בגישה של בוז כלפי כל דבר (ומורה) שהיה לפניהם. גם כאשר למורים העתידיים נתונים מתאימים להוראה, היוהרה של מובילי המערכת עשויה להכשיל גם אותם וגם את בתי הספר.

  • יורם אורעד 09:07 @ 14-11-2011

    היי ג'יי. השאלה לגבי התייחסותם של קברניטי המערכת למקצוע ההוראה היא בהחלט קרדינלית, אולי השאלה הגדולה והחשוב מכולן. יחד עם זאת, בעת שהמערכת מתנהלת נדמה לי שצריך לפתור בעיות שוטפות, במיוחד כשהן חמורות ובעיית המחסור במורים (ודרך אגב, במיוחד במורים לאנגלית ולמדעים) היא בעייה שוטפת חמורה שאי אפשר עוד להתעלם ממנה. בעניין הניסיון של המורים, אתה צודק לחלוטין אך עם זאת, יש חשיבות גם לרמת הכניסה של מורה למערכת וחשוב שרמת כניסה זו תהיה טובה וראויה ככל האפשר.

  • נדב בדריאן 17:35 @ 28-01-2012

    הוראה היא לא תעשייה ועל כן הגדלה של התשומות לא תביא בהכרח להגדלת תפוקות. הגישה המכניסטית בה מתייחסים למקצוע ולילדים אינה מאפשרת התפתחות. הפנייה לתחומי עיסוק "נחשבים" כמקור למורים כגון קציני צבא או אנשי הייטק לא הגיונית ואף מזיקה. אין ספק שישנם אנשים בהייטק או בצה"ל שעשויים להיות מחנכים או מורים טובים אך אין כל קשר בין המקצוע שלהם למקצוע ההוראה. יתרה מכך, הגישה הזו מפגינה את הזלזול במקצוע ואת התחושב שניתן לפתור את בעיות החינוך בשיטת "זבנג וגמרנו". הדרך היחידה לשפר את התחום היא בהעלאת דרישות הסף, שיפור ברמת ההוראה של המקצוע עצמו וכפועל יוצא מכך שיפור מהותי בתנאי השכר.

  • מרינה 17:46 @ 28-01-2012

    נו, אני לרוב בעד ההזדמנויות חדשות לאנשים :) לדוגמה במסגרת מילוי מקום לתקופה קצובה...

יורם אורעד

המנהל הפדגוגי של שלובים, הרשת החברתית לאנשי חינוך של מכון מופ"ת