בשלובים: 2952 חברי רשת, 1 עכשיו ברשת, 204.קבוצות

news:title:user_newss

  • 1558 צפיות
    • ציבורי

    מדוע המתרגם האוטומטי איננו תחליף ללמידת שפות?

    מאת יורם אורעד 10:04 @ 24-06-2016 תגובות (4)

    קטגוריות: טכנולוגיה, למידה, שפות

     שנים רבות עוסקים אנשי טכנולוגיה בפיתוחו של מתרגם שיתרגם באופן מיידי דיבור משפה לשפה. עשרות שניים שאני שומע וקורא על כך והנה, בשנים האחרונות המאמצים הניבו פרי והובילו להופעתן של גרסאות ראשונות, חלקן כבר יעילות למדי, של פיתוחים כאלה. פיתוחים...
  • 1854 צפיות
    • ציבורי

    חינוך לשינוי

      מערכת החינוך מייצרת ומניפה לעתים קרובות דגלים חדשים. חלקם הם ביטוי לצרכים הנובעים מהשינוי העז והמהיר שהחברה עוברת: פיתוח מיומנויות המאה העשרים ואחת (מונח לא מתאים לטעמי), הבנת האחר ולימודי מתמטיקה 5 יחידות לימוד. האם יכול להיות שהגיע הזמן לעסוק...
  • 2006 צפיות
    • ציבורי

    לשתף תלמידים בקביעת תכני הלימוד ובאופן לימודם

    מאת יורם אורעד 19:04 @ 16-05-2016 תגובות (6)

    קטגוריות: למידה

    בעולם שבו הידע זורם במהירות ומשתנה במהירות, וששיתוף הפעולה הוא בין הגורמים החזקים ביותר המניעים את החברה, קשה שלא להעלות את השאלה איפה מקומם של התלמידים בשיתוף זה. השאלה עלתה בי לאור מאמרון (פוסט) של מוריס אליאס (Maurice Elias) העוסק דווקא...
  • 1372 צפיות
    • ציבורי

    חדש בשלובים מספר 26, אפריל 2016

    מאת יורם אורעד 19:48 @ 14-04-2016
    צוות שלובים:יורם אורעדסוזן צעירי קצת לפני פסח אנו שמחים להגיש לכם את הגליון החדש של חדש בשלובים, עלון רשת שלובים.  בגליון החדש מוגש לכם מבחר מן המידע הרב והמגוון ששיתפו חברי שלובים מאז צאת הגיליון הקודם של...
  • 2210 צפיות
    • ציבורי

    טכנולוגיה בחינוך - בואו נשתמש בה בתבונה

    אז מה בדיוק אנחנו רוצים מן הטכנולוגיה בתחום החינוך, מה אנחנו צריכים ממנה ואיפה היא עומדת כמסייעת לתחום החינוך? וגם... ממה צריך להזהר?
  • 2062 צפיות
    • ציבורי

    לשכנע מורים להשתמש בטכנולוגיה

    הטכנולוגיה האינטרנטית קיימת כבר יותר מעשרים שנה והיא נגישה במערכת החינוך כבר מזה שנים אחדות. קיימים אמנם מורים רבים המשתמשים בטכנולוגיות האינטרנטיות אך לצידם של אלה, רבים אחרים ממשיכים להשתמש בשיטות ובפלטפורמות ההוראה הישנות ונמנעים...
  • 953 צפיות
    • ציבורי

    האם יש עוד מקום לספר הלימוד?

    מאת יורם אורעד 12:10 @ 31-01-2016 תגובות (2)
    במשך דורות רבים ספר הלימוד היה ועודנו מרכיב מרכזי בתהליך ההוראה. יש לו פונקציות רבות. אחת מהן היא מקור ללימוד ותרגול עבור התלמיד ומאידך כלי עבור המורה להכוונה בעת שהוא מתכנן את השיעורים (אם כי לשם כך עומת לרשותו תכנית הלימודים, שלטעמי היא זאת...
  • 1394 צפיות
    • ציבורי

    חדש בשלובים מספר 25, ינואר 2016

    מאת יורם אורעד 07:43 @ 21-01-2016
    צוות שלובים:יורם אורעד, סוזן צעירי אנו שמחים להגיש לכם את הגליון החדש של חדש בשלובים, עלון רשת שלובים.  בגליון החדש מוגש לכם מבחר מן המידע הרב והמגוון ששיתפו חברי שלובים מאז צאת הגיליון הקודם של...
  • 672 צפיות
    • ציבורי

    מאמרון בכל חודש - מבחר מאמרוני בלוג שהופיעו בשלובים בשנת 2015

    מאת יורם אורעד 22:02 @ 05-01-2016
    זה עתה הסתיימה שנת 2015 ושנת 2016 התחילה. במהלך השנה שחלפה נכתבו בשלובים מאמרוני בלוג רבים ומגוונים. מוצג לפניכם מבחר מאמרוני בלוג בשלובים מתוך האוסף הגדול והמגוון שהופיע בה בשנת 2015. מכל חודש נבחר מאמרון בלוג אחד וביחד הם מהווים זר של...
  • 1615 צפיות
    • ציבורי

    כלים דיגיטליים והערכה מעצבת

    מאת יורם אורעד 15:20 @ 28-12-2015

    קטגוריות: הערכה, למידה, תקשוב

    אחד מיתרונות הכלים הדיגיטליים בהקשר של הערכה מעצבת היא האפשרות לשפר את מתן המשוב המיידי, שהוא קריטי בהערכה מסוג זה. תלמידים יכולים לקבל תגובה מיידית לפעילותם הלימודית, דבר שקשה יותר לבצעו ללא שימוש בהם. כדי להגיב, נותן המשוב (מורה או אחר) איננו...