בשלובים: 2890 חברי רשת, 203.קבוצות
  • הבלוג המרכזי

כל המאמרונים בבלוג המרכזי

  • 2641 צפיות
    • ציבורי

    התקשוב הוא שוליית החינוך ולא להפך

    מאת יורם אורעד 14:52 @ 10-12-2013 תגובות (7)

    קטגוריות: תקשוב

    חינוך מתוקשב הוא מונח שנהוג כיום להשתמש בו כיום ברצותנו לעסוק בשילוב של תקשוב בחינוך ומשמעותו אינה אלא שילוב התקשוב בתחום החינוך כדי לקדמו (את החינוך). כמחנכים, עלינו למקד את תשומת הלב לחינוך ולגיוס כלים יעילים ככל האפשר כדי לקדמו. הכלי הרווח...
  • 2525 צפיות
    • ציבורי

    כלים מתוקשבים להכשרת מורים - במה כדאי להשתמש?

    מאת יורם אורעד 19:01 @ 13-11-2013 תגובות (4)

    קטגוריות: תקשוב

    תפקיד המורה הוא, ללא ספק, התפקיד החשוב והקריטי ביותר במערכת החינוך. לכן, הכשרת מורים ראויה ויעילה, שגם מעצימה את המורים, מהווה את אחד התפקידים החשובים ביותר במה שנוגע לחינוך. ועם זאת, היא נתקלת בקשיים לא מעטים, בין היתר עקב חוסר תמיכה מספק באלה...
  • 3093 צפיות
    • ציבורי

    איך להפוך כיתה ומתי?

    הכיתה ההפוכה היא מודל שמהותו הוא הפיכת התנהלות הכיתה. במקום להאזין להרצאות או לשיעורים של המרצה או המורה, התלמידים צופים בבתיהם בקטעי וידיאו קצרים בנושא הנלמד עוד בטרם בואם לכיתה. השיעורים המתקיימים בכיתה מוקדשים לדיונים בנושא, לתרגול או...
  • 2437 צפיות
    • ציבורי

    החינוך המשמעותי קודם להערכת ההישגים

    מאת יורם אורעד 20:42 @ 20-08-2013 תגובות (2)

    קטגוריות: הערכה

    ההצלחה במבחני הערכה בכלל ובמבחני הערכה בינלאומיים בפרט הפכה למשאת נפשם של אנשי חינוך רבים ומצד שני לעניין השנוי במחלוקת תמידית וגם זאת על ידי אנשי חינוך רבים. מניין החשיבות הרבה שמייחסים להם והאם היא מוצדקת? והאם יש בכל זאת עניינים חיוניים יותר...
  • 4829 צפיות
    • ציבורי

    איך להפוך כלים דיגיטליים למשמעותיים ללמידה?

    מאת יורם אורעד 17:30 @ 01-08-2013 תגובות (14)

    קטגוריות: תקשוב

    קריאתו של מאמרון בלוג שפרסם לאחרונה מייק בריטלנד (Mike Britland), מאמרון בעל מסר דווקא אופטימי באופיו, הטרידה אותי. היא עוררה אותי לתהות על הבעייתיות של השימוש הראוי בכלים דיגיטליים ועל חילוקי הדעות, חוסר הנחת מיישום הכלים בחינוך...
  • 1926 צפיות
    • ציבורי

    דמות המורה כמציג וכשחקן

    מאת יורם אורעד 17:07 @ 18-07-2013 תגובות (8)
    במאמר מעניין בשם Why Teachers Should Be Trained Like Actors קובלת קתרינה שוורץ (Katrina Schwartz) על הזנחת מרכיב ההופעה של מורים לפני תלמידים, על חשבון מרכיבים אחרים (חשובים בהחלט כשלעצמם) בהכשרתם של מורים. שוורץ טוענת שהוראה דומה...
  • 1411 צפיות
    • ציבורי

    התפתחות מקצועית של אנשי חינוך ברשתות חברתיות

    מאת יורם אורעד 20:26 @ 26-06-2013 תגובות (1)

    קטגוריות: תקשוב

      ביום  שלישי, 2.7 יתקיים המושב התפתחות מקצועית של אנשי חינוך בשלובים במסגרת הכנס הבינלאומי השישי בתחום הכשרת מורים במכללת דוד ילין. במושב נדון בסוגיות הקשורות בהתפתחות מקצועית של מורים תוך שימוש ברשתות חברתיות ובמיוחד...
  • 2950 צפיות
    • ציבורי

    ללמוד מן החינוך הפיני

    מאת יורם אורעד 17:24 @ 30-05-2013 תגובות (2)

    קטגוריות: הערכה, תכניות לימודים

      כשמעוניינים להציג דוגמת מופת לחינוך איכותי מרבים להשתמש כיום בדוגמת החינוך של פינלנד. בחינוך הפיני באה לביטוי מצד אחד התחשבות מעמיקה בצרכי התלמידים כלומדים וכבני אדם בכלל. מצד שני באים בה לביטוי ההישגים הלימודיים הגבוהים, למרות שאינם בראש...
  • 1627 צפיות
    • ציבורי

    להתכנס אל ליבת החינוך

    מאת יורם אורעד 18:52 @ 16-05-2013 תגובות (2)

    קטגוריות: הערכה

    מעיבוד נתוני המיצ"ב האחרונים, מסתבר כי ההישגים בעברית ובמתמטיקה ברשת מעיין החינוך התורני של ש"ס הם נמוכים ביותר. מסתבר כי יותר מארבעים אחוז ממוסדות מעיין החינוך התורני מדורגים בעשירון הנמוך ביותר של תוצאות מבחנים אלה במקצועות הלימוד הנזכרים ונראה...
  • 2224 צפיות
    • ציבורי

    המורים הגדולים

    רובנו זוכרים את חלק מן המורים שלימדו אותנו, כמורים טובים או אפילו מצויינים. לשמחתי אני זוכר רבים כאלה, במיוחד מתקופת בית הספר התיכון שלי (ולצערי הרבה פחות מכך מתקופת לימודיי האקדמיים). את חלקם אנחנו מעריכים רק מפרספקטיבה של שנים רבות. לעתים מתמזל...