בשלובים: 2890 חברי רשת, 203.קבוצות
  • קבוצות
  • תרומתה של הרשת לאיש החינוך

תרומתה של הרשת לאיש החינוך

975 צפיות
תרומתה של הרשת לאיש החינוך

יוצר/ת הקבוצה: יעל

חברי הקבוצה: 3

תיאור:

עבודתם של המורים לא מאפשרת להם להיות מחוברים לרשת כל הזמן, סוג העבודה שלהם איננו מאפשר זאת, ויש להניח שגם כשהם באים (ובאות) הביתה, יש עוד ענייני בית ומשפחה לטפל בהם ונשאר מעט מאוד זמן להיות מחוברים. עם זאת חברות בקהילת רשת יכולה לתרום רבות למורים, הן בשל העובדה כי יש  בתחום תחושת בדידות מבחינה מקצועית - לרוב אין מגע עם עמיתים או עם מקומות ההכשרה.

קהילת רשת נותנת לחבריה הזדמנויות לדיון מקצועי, להתחבטויות בדילמות משותפות, מקום להחלפת רעיונות, מקורות וחומרי למידה ותמיכה מקצועית של מומחים וחוקרים מהאקדמיה. שיתוף חברי הקהילה בלבטים שהמורים חווים מחייב אותם לתהליכים רפלקטיביים שהם חיוניים בעבודת המורה.
בנוסף, מורים צריכים ללמוד כל הזמן. מעבר להתחדשות התכופה בתחומי התוכן, עליהם לבקר מדי פעם את התפיסה הפדגוגית שלהם, להכיר כלים טכנולוגיים חדשים, מקורות חדשים. קבוצות למידה מרושתות מלוות את המורה ביום-יום.
(לעוד מידע בנושא - ביטאון מכון מופ"ת גליון 46 אוגוסט 2011 בנושא: בימת דיון: רשתות חברתיות מקצועיות בחינוך – השתמעויות לחינוך ולהכשרת מורים)

אני חדשה ב"שלובים" ופתאום אני מבינה עד כמה הרשת יכולה לתרום, אבל כפי שנכתב לעיל, נותר מעט מאוד זמן להיכנס לרשתות חברתיות.

רציתי להעלות לדיון את דעתכם בנושא, את כמות הזמן שאתם (כאנשי חינוך) משקיעים ברשתות חברתיות למען המקצוע והאם זה תורם וכיצד? עד כמה זה בא על חשבון זמנכם האישי והמשפחתי, מה הדילמות שלכם בעניין?