בשלובים: 3187 חברי רשת, 206.קבוצות

משימת המרד הגדול-שירה אברגל ואביה זינו

29 צפיות
  • ציבורי

משימת המרד הגדול-שירה אברגל ואביה זינו

נוצר על ידי אביה 22:36 @ 20-01-2019

משימת המרד הגדול-שירה אברג'ל ואביה זינו

מה מהלך השיעור, לכמה חלקים מתחלק השיעור ומה קורה בכל חלק?

השיעור מתחלק לשלושה חלקים-סרטון, דיונים בקבוצות קטנות ולאחר מכן דיון פתוח לכלל הכיתה.

מה לדעתכן מטרת השאלה (שחוזרת כמה פעמים בשיעור): "בחרו בדרך הפעולה המיטבית עבור היהודים מבין החלופות האפשריות  בנקודת הזמן הזאת"?

לדעתי, מטרתה של השאלה היא להכניס את התלמיד לתוך העניין עצמו שהוא ירגיש שותף ופעיל ע"י כך שהוא מרגיש חלק מהבעיה והקושי עצמו של היהודים ולכן גם בהכרח הוא חלק מהפתרון.

הילד יגלה חשיבה יצירתית, הזדהות עם החומר הנלמד, חשיבה מחוץ לקופסא. כמו כן נקודה חשובה היא כל תלמיד יכול להשתתף ולהציע דרך פעולה נכונה בעיניו כי אין כאן עניין של נכון ולא נכון-זו דעתם האישית.

מה המאפיינים העיקריים בשיטת ההוראה של השיעור בנושא המרד הגדול?

שיעור שהופך את התלמיד לתמיד נוכח וחי- התלמיד שותף מלא בשיעור, השיעור מעניין(סרטון, דיון), מאפשר ליצור שיח מעמיק בתוך הכיתה בה כל תלמיד מוסף את דעתו ויחד יוצרים הבנה ברמה גבוהה יותר.

מה המטרה של השיח והשיג בכיתה?

לעורר עניין בכיתה-לגרום לתלמידים להרגיש "חלק", לראות איך התלמידים לומדים להציג את מחשבותיהם ודעותיהם בצורה טובה.

כיצד התלמידים מרחיבים את טווח הידע שלהם?

הם קוראים את המידע ומתנתחים אותו כמו כן הם
שומעים את דעותיהם של חבריהם ועושים חשיבה נוספת על החומר.

מה תפקידו של המורה?

למורה יש תפקיד חשוב בהובלת הדיונים וקישור כל התלמידים לזרם המרכזי לראות שלא מאבדים תלמידים בדרך.

מה התפקיד של התלמידים?

לדעת לשמוע והשמיע בדרך ראויה את דעותיהם.ללמוד ברצינות גם אם השיעור הוא אחר ממה שהם מכירים.

האם לדעתכן השיעור בנוי לפי דגם SOLE?

כן. החומר בנוי על טכנולוגיה(סרטון) והתלמידים מנתחים את המידע שניתן להם בקבוצות קטנות בדיונים פנימיים.

 

לאיזה טיפוסי לומדים מתאימה השיטה הזו?

לתלמידים סקרניים, תלמידים בעלי דעה שאוהבים להביע את עצמם בפני הכיתה בקול רם, לתלמידים המחוברים לעולם המדיה ושואבים ממנו מידע רב, לתלמידים חלשים חברתית הקבוצות הקטנות מאפשרות להם להביע את דעתם האישית.

 

התלמידים
חייבים בשיעור להכריע ולבחור בין התנהגות מסוג אחד לבין התנהגות מסוג אחר. הבחירה
בהתנהגות מסוימת משקפת

את
הערך על פיו הם בחרו לפעול. תארי את אפשרויות הבחירה השונות ומה משמעותם.

א.מרד- חיים ראויים ומכובדים לעם הם רק בחרות
מוחלטת ולכן המרד הוא הכרח לקיומנו.

ב.כניעה- דעת חכמים- לשמור על העם עצמו בחיים גם במחיר חרות שלנו.