בשלובים: 3181 חברי רשת, 206.קבוצות

מערכת החינוך כחלק מתרבות המאה ה-21

155 צפיות
  • ציבורי

מערכת החינוך כחלק מתרבות המאה ה-21

נוצר על ידי zipora 13:07 @ 29-10-2018 תגובות (10)

סטודנטית שלחה לי סרטון מרתק המתאר את החברה בימינו, שנמצאת בתוך מהפכה (מהפכה וירטואלית),

שמאפיניה הם חידושים בתחומים רבים ושונים כמו תעשיה, כלכלה, עיתונות ותקשורת. מערכת החינוך, כחלק

מתרבות המאה ה-21, נמצאת בלב מהפכה וירטואלית המאלצת את בית הספר לשנות את תפיסת המהפכה

התעשייתית המבוססת על התפיסה, שבה המורה הוא מקור הידע, לתפיסה החדשנית של המהפכה הוירטואלית

שמרכיביה הם: יוזמה, חקר וגילוי, שינוי היחס למידע, שיתוף וחילופי מידע, מידע שהספֵק שולט בו ומרחב אישי חדש.

יש להכשיר את דור העתיד של המורים לשינוי בתרבות ההוראה – למידה. המורה מנחה, מנהל ו"מתזמר" בו זמנית

את הלומדים, התכנים והמשימות. המורה אינו מקור הידע המרכזי היות והתכנים שהלומדים יוצרים, הם הנושא לדיון

ולניתוח. המנחה הוא שותף בתהליך הקבוצתי שנועד ליצור ידע, וכל אחד מהמשתתפים אחראי לבניית הידע.

הקישי על הקישור הבא לצפות בסרטון:

https://drive.google.com/file/d/0B4aQ_AFhIjw-SG5mQlU0Tk5XeEkzaHJRSk1JMHFMdU82Z0Rz/view?usp=sharing

מה דעתכן? האם יש להעמיד למשפט את מערכת החינוך, שאינה עומדת בקצב ההתפתחות של המאה ה- 21?

תגובות

  • zipora 13:10 @ 29-10-2018

    ואני מצרפת את ההקדמה לספר 'חובת התלמידים' של האדמור מפיאסצנה הי"ד:

    אֲבָל שְׁלֹמֹה הַמֶּלֶךְ לֹא אֶת תַּכְלִית הַחִנּוּךְ בִּלְבַד הוֹדִיעָנוּ, שֶׁתַּכְלִיתוֹ לַהֲבִיאוֹ אֶל גַּם כִּי יַזְקִין לֹא יָסוּר מִמֶּנָּה, רַק גַּם אֶת הָאֹפֶן וְהָאֶמְצָעִי אֵיךְ לָבֹא אֵלָיו בֵּאֵר לָנוּ בְּמִלִּים "חֲנֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַּרְכּוֹ", שֶׁזֶּה הוּא הָעִקָּר. כִּי הַמְּצַוֶּה וְהַמַּרְגִּיל בִּלְבַד, אֵינוֹ צָרִיךְ לִתֵּן לֵב אֶל הַבֵּן וְהַתַּלְמִיד, לָדַעַת אֶת טִבְעָם וְשִׂכְלָם וְכוּ', עָלָיו רַק לְצַוּוֹת עֲשֵׂה כָּךְ אוֹ כָּךְ וְדַי לוֹ, גַּם אֵינוֹ מַרְגִּישׁ חוֹב בְּעַצְמוֹ לְטַפֵּל בְּכָל תַּלְמִיד וְתַלְמִיד בִּפְנֵי עַצְמוֹ, יוּכַל הוּא לְצַוּוֹת לְהַרְבֵּה תַּלְמִידִים בְּנֵי גִּיל אֶחָד צִוּוּי אֶחָד, עֲשׂוּ כָּךְ אוֹ כָּךְ, כִּי לֹא בְּתַלְמִיד אוֹ בַּבֵּן, רַק בּוֹ, בַּמְּצַוֶּה בִּלְבַד הַדָּבָר תָּלוּי, הוּא יְצַוֶּה וְזֶהוּ הוּא הַכֹּל. אֲבָל הַמְחַנֵּךְ שֶׁרוֹצֶה לְגַלּוֹת אֶת נִשְׁמַת הַתַּלְמִיד הַטְּמוּנָה וְהַגְּנוּזָה בוֹ, לְגַדְּלָהּ וּלְהַבְעִירָהּ שֶׁתִּבְעַר בְּאֵשׁ שֶׁל מַעְלָה לְמָרוֹם וְקָדוֹשׁ, וְכֻלּוֹ – אַף כֹּחֵי גּוּפוֹ בִּקְדֻשָּׁה יִתְגַדְּלוּ וּלְתוֹרַת ד' יִשְׁתּוֹקֵק, מֻכְרָח הוּא לְהַרְכִּין אֶת עַצְמוֹ אֶל הַתַּלְמִיד הַמִּתְחַנֵּךְ עַל יָדוֹ, וְלַחְדֹּר אֶל תּוֹךְ קַטְנוּתוֹ וּנְמִיכוּתוֹ, עַד אֲשֶׁר יַגִּיעַ אֶל נִיצוֹץ נִשְׁמָתוֹ הַגְּנוּזָה אַף נֶעֱלָמָה וּלְהוֹצִיאָהּ, וּלְהַצְּמִיחָהּ וּלְגַדְּלָהּ.

    וְכֵיוָן שֶׁכֵּן, לֹא בְּכָל הַנְּעָרִים שָׁוֶה הוּא הַחִנּוּךְ, תָּלוּי הוּא בְּכָל נַעַר וְנַעַר כְּפִי טִבְעוֹ, דַּעְתּוֹ, מִדּוֹתָיו וְכוּ', וְאוֹתָם עַל הַמְחַנֵּךְ לְהַכִּיר וְלֹא דַּי לוֹ לַמְחַנֵּךְ אִם רַק אֶת עַצְמוֹ וְדַעְתּוֹ לְבַד יַכִּיר, כִּי אִם בַּמִתְחַנֵּךְ הַדָּבָר תָּלוּי, לֹא בְּדַעְתּוֹ וְכֹחֵי עַצְמוֹ בִּלְבַד יְשַׁמֵּשׁ וְיִפְעַל, יְּצַוֶּה וְיוֹרֶה, רַק גַּם בְּדַעַת וְכֹחֵי הַתַּלְמִיד יֹאחַז, יְשַׁמֵּשׁ וְיִפְעַל, וְלֹא מַה שֶּׁיְּצַוֶּה וִיחַנֵּךְ לָזֶה יְּצַוֶּה וִיחַנֵּךְ לְתַלְמִיד אַחֵר הַשּׁוֹנֶה מִמֶּנּוּ בְּטֶבַע, רָצוֹן, מִדּוֹת וְכוּ'. וְזֶה רָמַז לָנוּ שְׁלֹמֹה הַמֶּלֶךְ "חֲנֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַּרְכּוֹ", עַל פִּי דַּרְכּוֹ שֶׁל כָּל אֶחָד וְאֶחָד.

    מהי תורתו החינוכית של האדמור מפיאסצנה הי"ד?

  • נהורה 16:18 @ 31-12-2018

    יסכה שפירא, נריה ויסנשטרן, הדר מזרחי, חן מורשה שוקר ונהורה ושדי

    היגד שלוש
    נימוקים:

    1. טובת הכלל, יש למנוע את פעילות האצל כי הם עלולים לפגוע בהמשך בדרך הפעולה שלהם ולסכן את המדינה כולה
    2. חיזוק השלטון ורק כך תתקיים המדינה, חייבת להיות סמכות שילטונית חזקה על מנת שהמדינה תתבסס, בלי סמכות שילטונית לא תיהיה מדינה
    3. למנוע מלחמות אחים בהמשך ע'י הרתעה חזקה. כי יהיו עוד מחלוקות רבות ואי אפשר שכל קבוצה תפעל לפי דעתה לכן תגובה חזקה אחת תמנע מחלוקות בהמשך.

    יסכה, נריה, הדר, חן מורשה ונהורה, נימוקים משכנעים ויתכן והיו משכנעים את חברים מהקבוצות האחרות

  • רות 16:20 @ 31-12-2018

    טוהר בייזר, אבישג חייט, בשמת אמיתי ורות גוטליב

    הגיד 2:

    הממשלה העכשיות של בן גוריון דוגלת בהכלה ובערכים נוספים שאיננו מאמינים בהם.

    אנחנו לא נתגייס לצבא שהוא תחת הממשלה הזאת ולכן נפעל ונלחם בערבים באופן עצמאי. במידת הצורך ניכנס גם למלחמת אחים.

    לצערינו לא נוכל להקשיב ולצייט למנהיגינו מנחם בן גוריון, וכן עלינו להפר הסכם עם ההגנה של מסירת הנשק כשם שהם הפרו את הסכם הרעות והאחריות הבסיסי והברוכ מאליו שקיים בין אחינו, היהודים

    טוהר, אבישג, בשמת ורות, אתן כותבות: הממשלה העכשיות של בן גוריון דוגלת בהכלה ובערכים נוספים שאיננו מאמינים בהם- מהם הערכים של ההגנה וחבריה ומנוגדים לשלכם באצ"ל?

    בן גוריון אינו המנהיג של אצ"ל

  • מילכה 16:25 @ 31-12-2018

    מגישות: מילכה מלמד, צופיה בטיטו, יעל הוברמן ועדי גולדנברג - פרשת אלטלנה- היגד 3.

    אנו חושבות שעל חיילי הצבא לציית לפקודה לירות באוניית אלטלנה, מכיוון שיש הפוגה מטעם האו"ם והבאת נשק למחתרת הפועלת בניגוד להסכמת המדינה, עלולה לגרום ליחס שלילי ועוין מצד האו"ם וכך לגרום להפחתת התמיכה במדינת ישראל.

    בשביל שלמדינה יהיה כוח צבאי חזק צריך שיהיה גוף אחד ומאוחד הכפוף לאותה מערכת חוקים. אם לא יהיה כך כל קבוצה תפעל על דעת עצמה, וגם קבוצה קטנה עלולה לפגוע בסמכות ובחוזק של הצבא, ולכן צריך לעשות הכל בשביל למנוע את הבאת הנשק למחתרת האצ"ל, כולל לירות באונייה שלהם, אם אין ברירה.

     מילכה, צופיה, יעל ועדי, הטיעונים שהעלתן משכנעים

     

  • שירה עוקבי 16:26 @ 31-12-2018

    לפי היגד מספר 4 אסור להשמע לפקודה לירות על האוניה אלטלנה.  משום שלא שווה להלחם ביהודי ולמנוע אחדות בעם לטובת הקמת מדינה.  מהסיבה המרכזית שיהודי לא הורג יהודי!  בנוסף,  אולי בתיאוריה עדיף להקים מדינה ולשלם את המחיר של רצח יהודים, אבל איזה יהודי מסוגל להרוג יהודי אחר מבחינה מצפונית ומוסרית.  צריך לזכור גם שבתקופה זו היהודים היו מעט מאוד, אז כל יהודי חשוב בשביל להקים מדינה. בנוסף, מטרת האירגונים כמו האצל וההגנה, היא להגן על היהודים ולהלחם באוייבים האמיתיים, ואם יירו באוניה, תהיה מלחמה פנימית בתוך עם ישראל.  

    מגישות: אסתר אוחנה ושירה עורקבי

    אסתר ושירה, הטיעונים שהעלתן משכנעים

     

  • אליה 16:32 @ 31-12-2018

    הגד מספר 4 

    1.העם היהודי דוגל ומאמין הדרך התורה שאומרת באופן מפורש שאסור לפגוע ביהודי גם אם לא נסכים עם דעותיו . הערך דל החיים וערך אהבת ישראל חזק יותר חשוב מהמדינה ומצה"ל . 

    2. הרצון להיות בסדר עם העמים האחרים פעמים רבות פוגע בקשר האחודתי של עמ"י . מרוב ההסתכלות החוצה נפגמת ההסתכלות פנימה, אל מה שחשוב באמת -והקשר בין יהודי ליהודי חשוב וחזק יותר.

    הדסה מורשה בלוך ואליה אשוול סאלם

    הדסה ואליה, הטיעונים שהעלתן משכנעים

     

  • הודיה 16:32 @ 31-12-2018

    אנחנו אורה אלבה, שירתיה שני, יעל ראדקו, שירה פקטר והודיה חדד. הטענו שלנו היא שאין לשחרר את הנשק לידי כוחות צה"ל אלא להשאיר אותו אצלנו.

    מכיוון שהאצ"ל הם אלו שטרחו והביאו את הנשק, נלחמו ועמלו בעצמם להגנת המדינה.

    אנחנו לא נפעל לפי הוראות צה"ל שהוא צבא של ארגון ההגנה בהובלה של ממשלת ישראל שלא אוהבת את ארגון האצ"ל ואנו לא מאמינים בערכי ארגון ההגנה ולכן אפילו במחיר של מלחמת אחים כי לא ניתן להגנה להוביל אותנו בדעת ובהנהגת ממשלה שלא באה לטובתיינו ולא תואמת את ערכיינו.

    לא נקשיב למנהיג שלנו מנחם בגין כי ייתכן ומנהיג טועה בדרכו. אנחנו נצטרף אבל בתנאים שלנו- הנשק ישאר אצליינו בכדי שלוחמי האצל יכלו להילחם בדרכם.

  • רעות 16:33 @ 31-12-2018

    נויה (כהן) ברקי, עדי גילאי ורעות בק

     

    היגד 3- אנחנו טוענות כי צריך לפוצץ את האוניה גם אם ימותו בעקבות כך יהודים. בגלל הטיעונים הבאים:

     

    1. סכנה של מלחמת אחים אם כל קבוצה תעשה מה שהיא חושבת ותפעל בדרכה.

    2. כיוון שהאצל פוגע בסמכות המדינה, ומערער את היציבות של המדינה הצעירה בונה צבא מתחרה לצהל

    3. נעשה דבר שיש בו הפרת סידור בין לואמי של האו"ם שמדינת ישראל התחייבה אליו. ועל המדינה לעמוד מאחורי התחייבותה

    4. התנגדות מוחצת של האצ"ל להתפנות מהאוניה, לאחר נתבקשו לכך בצורה יפה. - האצ"ל הביאו את זה על עצמם.

    5. עלול לגרום לקבוצות קצה אחרות בחברה לחתור תחת המדינה.

  • zipora 10:42 @ 01-01-2019

    נויה, עדי ורעות, היה קשה לנמק את ההיגד, אבל עשיתן זאת בצורה משכנעת ויתכן ש...יהיו סטודנטיות

    ש'ישכנעו' בצידקת ההגד הזה...

  • תהילה 23:46 @ 07-01-2019

    היגד 4- 

    אסור להישמע לפקודה לירות על האונייה אלטלנה. התגייסתי לצה"ל כדי להגן על המדינה ולא כדי להילחם ביהודים. אחדות העם יותר חשובה מהמדינה ומצהל.

    נימוקים לטענה:

    1. אם יהודים פוגעים ביהודים ונוצרת מלחמת אחים אין שום ערך למדינה יהודית ולצבא שאמור להגן עלינו- אנחנו מאבדים כל ערך וחשיבות אחד בשני.

    2. מלחמת אחים פותחת פתח לעמים האחרים (האויבים האמיתיים) להפיל אותנו וכך המדינה כולה בסכנה ולא הרווחנו דבר.

    3. המדינה שמבוססת על ערכי התורה ושמירה על החיים והמסירות אחת למען השני מבטלת בכל תוקף את הפקודה לירות על האוניה.

תיאוריות על הנעת למידה מיטבית - מכללת אורות ישראל תשעט

תיאוריות על הנעת למידה מיטבית - מכללת אורות ישראל תשעט

הקורס מתנהל בכיתה רגילה ובכיתה חכמה