בשלובים: 2889 חברי רשת, 203.קבוצות

הגישה של הבניית ידע - הקונסטרוקטיביזם

1868 צפיות
  • ציבורי

הגישה של הבניית ידע - הקונסטרוקטיביזם

נוצר על ידי שיר לוי 12:27 @ 19-01-2017 תגובות (2)

שלום,

מצ"ב הסבר על הגישה שלנו.
קישור לפעילות המדגימה שימוש בגישה זו בשיעור בכיתה:
 https://sites.google.com/a/nofharim.tzafonet.org.il/def/a1/tarbut-israel/peiluiot-hei/eretz-ahavati
הסבר איך המערך מדגים שימוש בגישת הבניית ידע:

הפעילות מתחילה ומסיימת באותה משימה (געגועים לארץ לפני משימה 1 ומשימה 12). בהחלט ניתן להסיק שהתשובה של התלמידים תשתנה עד שיגיעו למשימה האחרונה, שזה מדגיש את השינוי בנקודת מבט של התלמידים שהפעילות גורמת. המשימה משלבת תחומים רבים ביניהם אומנות, תנ"ך (ויהדות), ציונות ושירה. בנוסף היא דורשת יכולות לימוד שונות כמו: הבנה של החומר והסקת מסקנות, האפשרות להזדהות עם משהו ויכולת הביטוי, דמיון - להביע דימויים, לתאר מבחינה ספרותית ויכולת השוואה. הגיוון הרב בין התחומים השונים שהמשימה דורשת וכן היכולות שהתלמיד צריך שיהיו לו כדי לענות עליהן, מצליחות לספק את הצרכים של סוגי התלמידים השונים במקורות מידע שונים.

בנוסף הנה קישור להסבר של הגישה ביוטיוב: 
https://www.youtube.com/watch?v=W3yFsFPawiE

מקווה שההסבר מובן :)

הקבוצה - בת-חן דנינו, הדר קראוס, טל שטיינברג, צופיה שריד, שיר לוי.

תגובות

  • טל שטיינברג 17:52 @ 22-01-2017

    היי, לצערי לא יכולתי להיות באותו יום שבו העבירו את ההצגה של השיטה... בטוחה שחברותיי לקבוצה העבירו את זה מעולה!! :) אבל מכיוון שלא הייתי, אשמח להביע את דעתי בנושא פה... אני חושבת שהגישה הזאת היא חשובה לא רק בגלל עצם העברת החומר, אלא מעצם ההסתכלות שלנו בתור מורות על התלמידים שלנו. אנחנו צריכים להסתכל על התלמידים שלנו בתור משהו פעיל, בתור מגוון רחב של ילדים בעלי יכולות שונות, שאליהם אנחנו צריכים להתאים את החומר שלנו. איננו יכולים להעביר חומר רק בצורה אחת, אלא אנחנו מחויבות לנסות למצוא דרך להעביר את החומר בכמה דרכים, לשלב כמה שיותר את התלמידים בכיתה בשבל שבם יקלטו את החומר. אנחנו צריכים לזכור שבניגוד אלינו שאנחנו בחרנו במה ללמוד כרגע, התלמידים בגילאים האלה מרגישים שמכריחים אותם ללמוד ויש הרבה מאוד דברים שהם מעדיפים לעשות הרבה יותר מאשר לשבת בכיתה. אז עלינו למצוא את הדרך לעורר את יצר הסקרנות שלהם, לעודד אותם להתערב בכיתה. ולא להשאיר אותם ואותנו בחשיבה הבנאלית שצריך ללמד, הלימוד יוביל למבחן ולפי המבחן נביל את התלמידים לשכר או עונש בהתאם לתוצאות וכך נדע מי יודע. אלא לזכור שיש מעבר לבחנים ועבודות, יש מעבר לציונים ומשובים. כי שם, בקצה השני של הכיתה יש תלמידים, וכל תלמיד ותלמיד שונה מהשני כל תלמיד הוא עולם ומלואו, ויש לו צורות שונות להבנת ידע, וכך אנחנו צריכים להסתכל על זה. 

    ולפי דעתי זה הדבר החשוב שהלמידה הקונסטרוקטיביסטית מראה לנו. 

    אני מקווה שהבהרתי את עצמי טוב. ומקווה שמצאתם את הסרטון והפעילות מעניינים. תודה, ובהצלחה בהמשך בכל, טל :)

  • zipora 10:07 @ 24-01-2017

    לבת-חן, הדר, טל, צופיה ושיר היקרות.

    הצגתן בכיתה את הגישה הקונסטרוקטיביסטית בצורה יפה ומשמעותית. בתוצר היפה שהצגתן בכיתה יישמתן את עקרונות השיטה:

    1. חקרתן וגיליתן את הידע בנושא קונסטרוקטיביזם. המעורבות הפעילה של כל הקבוצה שלכן, הביאה לבנייה של ידע עשיר ולוגי. באמצעות מגוון מקורות מידע ושיתוף פעולה. התוצר שבניתן כלל: איסוף ובחירה של מידע מעניין וחשוב, הסבר ברור, דוגמה מצויינת, והסקת מסקנות מנומקת, וכמו שטל כותבת: "עלינו למצוא את הדרך לעורר את יצר הסקרנות שלהם, לעודד אותם להתערב בכיתה. ולא להשאיר אותם ואותנו בחשיבה הבנאלית שצריך ללמד..."

התנסות בכתה החכמה במכללת אורות

התנסות בכתה החכמה במכללת אורות

סטודנטיות נכנסות בפעם הראשונה לכתה החכמה - בואו נחבור אליהן להתנסות - מוזמנים כל מי שפדגוגיה חדשנית ב'כיתה חכמה' קרובה לליבו/ה.