בשלובים: 2870 חברי רשת, 203.קבוצות

חידת ה'צעדים' - זיהוי יכולות שונות של לומדים בכיתה

570 צפיות
  • ציבורי

חידת ה'צעדים' - זיהוי יכולות שונות של לומדים בכיתה

נוצר על ידי zipora 15:58 @ 14-11-2016 תגובות (21)

דרך מעניינת לאתר את היכולת שלך באמצעות הדרך שפתרת את החידה:

גבר ואשה מתחילים לצעוד באותה הרגל. אורך הצעד של האישה 2/3 מאורך צעדו של הגבר.

מתי יצעדו יחד באותה הרגל?

 

 

תגובות

  • נעמי חיה 20:28 @ 14-11-2016

    בהתחלה חשבתי שזו כמו בעיית תנועה ויש לפתור את החידה בצורה מתמטית.

    קראתי שוב את השאלה ותוך כדי שאני קוראת ניסיתי לדמיין את הסיטואציה, כשהגעתי לשורה האחרונה הבנתי שהשאלה היא לא מתי הם יהיו שוב אחד ליד השני אלא מתי הם יצעדו יחד באותה רגל- כלומר מתי שניהם יצעדו בימין ושמאל ביחד כמו בהתחלה.

    לדעתי התשובה היא שהם תמיד הולכים יחד באותה רגל, לא אחד ליד השני אבל באותה רגל.

  • מזל סלהוב 20:34 @ 14-11-2016

    שאלה מעניינת בהחלט!!

    בתחילה חשבתי כמו נעמי, על דרך מתמטית. זה די הבהיל אותי כי אני גרועה במתמטיקה...... ואז נזכרתי בהקשר בו קיבלנו את השאלה והבנתי שעלי למצוא את הפתרון בדרך שלי!! שרבטתי על דף שורות כמין צורת רגל שאורכה 3 שורות ולצידה שירבוט דומה אך באורך שתי שליש מהראשונה. כלומר, באורך 2 שורות. "הצעדתי" את הרגליים על הדף ומצאתי שלאחר שלושה צעשים של הגבר ושני צעדי האישה, הם יצעדו שוב יחד!!

    אהבתי את הדרך בה גיליתי זאת משום שלא "הסתבכתי" בחישובים השנואים עלי כל כך ובכל זאת הגעתי לתשובה. 

  • שירה וקנין 17:05 @ 15-11-2016

    אני מאוד אוהבת לראות את הדברים מול העיניים בצבעים שונים.

    לקחתי דף משבצות- יותר קל לעבוד איתו ומרקרים.

    צבעתי שתי משבצות בכחול(צעד האישה), ושלוש משבצות בורוד (צעד הגבר)

    וכך ראיתי שאחרי שישה צעדים של האישה, ואחרי ארבעה צעדים של הגבר יצעדו שניהם יחד ברגל שמאל.

    בכיתה מומלץ לעשות עם משהו מוחשי יותר- קוביות, מלבנים וכו.

    ובעיקר עם צבעים!!:)

  • רננה 09:17 @ 16-11-2016

    בס"ד

    החלטתי לא להסתכל בתשובת לפני שאני עונה כדי שאני אצליח לחשוב על פתרון בעצמי..

    אני חושבת שאפשר לפתרון את החידה בצורה מתמטית, אבל מכיוון שאני ומתמטיקה זה לא הולך ביחד ניסתי לחשוב איך עוד אפשר לעשות את זה ואפשר פשוט ש-2 אנשים יציגו את המקרה, אחד יהיה הגבר והשני יהיה האישה והם ילכו לפי הקצב שמופיע בחידה ומישהו אחר ייבדוק לאחר כמה צעדים הם צועדים באותה הרגל.

  • רננה 09:17 @ 16-11-2016

    * לא להסתכל בתגובות הכוונה..

  • הדר 09:43 @ 16-11-2016

    אפשר לפתור את השאלה בעזרת ציור המקרה.

  • מיכל 16:45 @ 16-11-2016

    גם אני חשבתי בהתחלה שמדובר בחידה מתמטית, אך כשלרגע עצרתי הבנתי שלא בטוח שמדובר במשהו חישובי אלא במשהו הגיוני. חשבתי שאם מדובר בגודל הרגל ולא בקצב ההליכה, אז הם ילכו כל הזמן באותה הרגל.. אך לא הייתי בטוחה.
    ולכן, כמו חלק מהבנות, גם אני ניסיתי להמחיש לעצמי את צעדי הגבר והאישה, אך באמצעות חפצים בגדלים שונים, כדי לנסות לאשש את מה שחשבתי עוד לפני הבדיקה.
    ואכן, אחרי שבדקתי, ראיתי שההדמיה תואמת את ההשערה שלי.

    ועדיין אני לא בטוחה עד הסוף, ולכן מעניין לשמוע את דעותיהן השונות של הבנות.
    ובינתיים אשאר במתח עד לשיעור הבא;-)


  • מזל סקט 13:50 @ 17-11-2016

    קראתי את השאלה והחלטתי לעשות סרטוט כדי להגיע לתשובה, כמו ששירה עשתה. ואז קראתי את מה שנעמי כתבה והיא הבהירה את עיני שהם צריכים לא רק להפגש באותו מקום, אלא גם באותו רגל! ולכן הגעתי לתשובה שבכל צעד הם נפגשים לפחות לרגע אחד עם אותו רגל. תודה נעמי!

  • zipora 21:45 @ 17-11-2016

    מסתבר שבקבוצה שלנו יש סטודנטיות עם כישורים נהדרים ומיוחדים הפותרות חידות בדרכים שונות .

    נעמי חיה ומיכל בחנו את משמעות המילים בחידה. מה פירוש "יצעדו שוב יחד"?

    מיכל מסבירה בצורה ברורה ויפה: "חשבתי שאם מדובר בגודל הרגל ולא בקצב ההליכה, אז הם ילכו כל הזמן

    באותה הרגל" - בכל צעדיהם הם פוסעים יחד (במקומות אחרים!).

    ונעמי חיה הסבירה יפה: "כשהגעתי לשורה האחרונה הבנתי, שהשאלה היא לא מתי הם יהיו שוב אחד ליד השני אלא

    מתי הם יצעדו יחד באותה רגל- כלומר מתי שניהם יצעדו בימין ושמאל ביחד כמו בהתחלה.

    נעמי חיה ומיכל העדיפו לקרוא בעיון ולהבין אל משמעות המילים בחידה.

    מזל סלהוב ושירה פתרו את החידה בצורה שונה. מזל החליטה לשרבט על דף שורות צורת רגל שאורכה 3

    שורות ולצידה שירבוט דומה אך באורך שתי שליש מהראשונה. "הצעדתי" את הרגליים על הדף ומצאתי שלאחר

    שלושה צעדים של הגבר ושני צעדי האישה, הם יצעדו שוב יחד!!

    שירה סימנה בצבעים שונים: כחול - צעד האישה וורוד - צעד הגבר. היא מעלה הצעה מצויינת להשתמש באמצעי המחשה. 

    מזל ושירה מעדיפות לסרטט את הצעדים, ולהעביר בדימיונן היכן הרגלים של הגבר והאישה דרכו. בעזרת השירבוט

    והדימיון מצאו את הפתרון. גם הדר מציעה לפתור את החידה בעזרת ציור, ומזל סקט מעידה על עצמה שבמחשבה

    ראשונה רצתה לסרטט.

    רננה מציעה לפתור את החידה בצורה שונה - שני אנשים יציגו את המקרה ויצעדו, ומישהו אחר ייבדוק לאחר כמה

    צעדים הם צועדים באותה הרגל. רננה חשבה שניתן להשתמש ביכולת התנועתית שלנו כדי לפתור את החידה.

    הדרכים השונות לפתרון החידה מעידות על תחומי התעניינות שונים של נעמי חיה, מיכל, מזל, שירה, הדר, מזל, רננה.

    על כל מורה לזהות את ההעדפות של התלמידים בכיתה, ולהתאים להם טכניקות הוראה כמו סרטוט, ציור, פעילות

    תנועתית, קריאה של סיפורים וכו'.

    כל הכבוד לכן.

     

  • לינוי פלא ענקי 14:55 @ 20-11-2016

    FullSizeRender (4).jpg  חידה ממש מגניבה , נהנתי לפתור אותה.

    אני לא מסתכלת בתשובות של הבנות כאן , מצרפת תמונה של הפיתרון על פי סרטוט :)

     

  • zipora 19:34 @ 20-11-2016

    לינוי, סרטוט מאד יפה וברור. בצעד החמישי של הגבר ובצעד השביעי של האשה הם יצעדו יחד.

    נדמה לי שאני רואה בסרטוט הברור שלך, שגם בצעד השלישי של האשה והצעד השני של הגבר הם יתחילו לצעוד יחד.

    לינוי, ההסבר שלך בכיתה + הסרטוט שיכנעו אותי שאני טעיתי - כל הכבוד.

    ומלבד זאת מסתבר שלחידה יש פתרונות שונים

  • ליאל 19:47 @ 20-11-2016

    דרך הפיתרון שלי היא כזאת:
    אני עושה שבלונה של 2 רגליים.רגל אחת אני מציירת באיזה שהוא גודל מסויים ואת השנייה אני עושה בגודל שיהווה 2/3 מהרגל ההאשונה שציירתי. 
    אני שמה אותם על הריצפה. וכל רגל אני שמה על קו אחר במרצפה וככה מתקדמת איתם עד שהרגל הקטנה מבינהם "מדביקה" את הפער.

  • zipora 06:54 @ 21-11-2016

    ליאל, יופי של רעיון - את מעדיפה אמצעי המחשה. את מעוניינת לייצג/'לתפוס' את החידה בצורה מדוייקת על ידי שבלונות

  • דגן 08:06 @ 21-11-2016

    אני מציעה לשתף בכך את תלמידי הכיתה ,לחלק לקבוצות ולהגדיר זמן לביצוע משימה 

    חלק מהם יצטרכו לעמוד ולפי המשבצות על הרצפה להתקדם ולענות על השאלה 

    חלק מהם יראו זאת ע'י מחברת חשבון 

    חלק מהם יקבלו מכוניות משחק שקיים שני גדלים (x,2/3x) כל קבוצה תתנסה ותתאר לשאר הקבוצות את הדרך בה הם השתמשו 

  • שירה 08:51 @ 21-11-2016

    הייתי מחלקת את הכיתה לקבוצות ועושה תחרות בין כל קבוצה, איזו קבוצה תפתור את החידה ראשונה. כמובן שכל קבוצה לפי שיקול דעתה תפתור את החידה בדרכים שלה (מתמטיקה, ציור, הליכה, שבלונה וכו')

  • זוהר גובס 08:55 @ 21-11-2016

    אני מסכימה עם מיכל.

    בעצם גם הגבר וגם האישה צועדים באותה רגל, אבל פשוט לא נמצאים באותו מרחק.

    הגבר יכול להיות  לפניה והאישה מאחוריו. אבל שניהם צועדים בימין ואז בשמאל פשוט לא באותו הקצב.

  • בת-חן 09:01 @ 21-11-2016

    כדי לעשות את זה מוחשי ביותר בכיתה, הייתי מחלקת את הכיתה לשתיים: גברים ונשים. והיינו מדגימים ביחד את הנושא. אפשר להפוך את זה לפעילות חוויתית בכיתה ולהוסיף שירים. צבעים וכו.. תלוי באיזה גיל מדובר. ברגע שמדובר בילדים בגיל תיכון אולי דווקא הייתי עושה את זה פחות מוחשי כדי שיצטרכו להפעיל את הראש.

  • יעל ויזל 09:17 @ 21-11-2016

    ממש ממש ממש ממש אהבתי את הרעיון של מי שעשתה על דפי החשבון . זה מסודר ואפשר לראות בבירור את מה שהן רצו להדגים . אני דווקא חשבתי על לקחת לגו ולעשות את המשימה באמצעות לגו בקבוצות בכיתה . זה פותח פתח בכיתה למשהו קצת שונה , מעניין וחוויתי . התלמידים רוב היום רואים רק ספרים מחברות וכתיבה . ולהביא לגו יכול לעשות להם את השיעור יותר כיפי ומהנה .

    הייתי מחלקת אותם לקבוצות ולכל קבוצה נותנת לגו לנסות , ובסוף הייתי מחברת את התשובות של כולם . ושומעת את דעותיהם בעניין .

  • zipora 10:40 @ 22-11-2016

    דגן מציעה לאפשר לתלמידים  לבחור באפשרויות שונות כדי לפתור את החידה ולתאר לשאר הקבוצות את הפיתרון כפי שגילו.

    שירה מציעה לערוך תחרות מי הקבוצה שתפתור ראשונה. חשוב שהמורה תזהה בכיתתה ילדים הישגיים אך גם משתפים פעולה ואוהבים

    לעבוד בקבוצות.

    זוהר, מסכימה עם הצעותיהן של נעמי ומיכל.

    בת חן, יעל ותחיה, מציעות דרכים מעניינות.

  • דינה 21:25 @ 28-11-2016

    הנטייה הראשונה שלי הייתה לפתור בדרך מתמטית, אך עוד לפני שניגשתי לחשב עמדתי על אותו הדיוק שנעמי עמדה עליו.

    במחשבה השלישית שלי, קראתי שוב את הגדרת החידה וראיתי שניסוח השאלה הוא: מתי יצעדו יחד באותה הרגל, ולשאלה זו התשובה בהחלט יכולה להיות- בצעד הראשון.

    את החידה פתרתי כבר באותו היום שבו המשימה ניתנה בכיתה, אך מכיוון שלא הייתה לי גישה למחשב עד היום לא העליתי את תשובתי לשלובים.

    כל כך סיקרן אותי האם עוד מישהי ענתה את אותה התשובה שאני מצאתי, ולכן נכנסתי לדיון למרות שהרגשתי שהוא כבר קצת לא רלוונטי.

התנסות בכתה החכמה במכללת אורות

התנסות בכתה החכמה במכללת אורות

סטודנטיות נכנסות בפעם הראשונה לכתה החכמה - בואו נחבור אליהן להתנסות - מוזמנים כל מי שפדגוגיה חדשנית ב'כיתה חכמה' קרובה לליבו/ה.