בשלובים: 2899 חברי רשת, 203.קבוצות

התנסות ראשונה בכיתה חכמה

877 צפיות
  • ציבורי

התנסות ראשונה בכיתה חכמה

נוצר על ידי zipora 14:04 @ 01-09-2016 תגובות (17)

בשיעור הראשון שלך ב'כיתה החכמה' התנסית ביישומים כמו בלוג, רשת חברתית מקצועית, גוגל דוקס. גילית שסביבת הלימודים

ב'כיתה החכמה' שונה מזו שבכיתה מסורתית. תארי את תחושותיך ומחשבותייך לאחר ההתנסות הראשונית שלך ב'כיתה החכמה'.

Image result for ‫תמונות כיתה חכמה‬‎

תגובות

  • דגן 10:00 @ 19-09-2016

    השיעור היה מרתק !הבנו שגם בכיתה חכמה אפשר להגיע למטרות למידה עצמאיות .נשמח להמשיך ללמוד להתעסק בתקשוב !

    מ-ליאל נעים שיר כהן יהודית ישראלי ודגן ארביב בריסקין

  • נעמי חיה 10:08 @ 19-09-2016

    השיעור היה מעניין ומאתגר, מעודד עבודה בקבוצות ושיתוף פעולה

  • יעל ויזל 17:47 @ 19-09-2016

    חדשני , משהו לא רגיל . מעורר לרצון להתנסות לעבוד יחד .

  • חני 18:40 @ 19-09-2016

    שיעור מעניין,דורש שיתוף פעולה,ריכוז והקשבה

  • הדר 20:51 @ 19-09-2016

    שיעור מעניין, למידה של חומר בדרך שונה וטובה מהרגיל

  • הילה שטיין 22:45 @ 19-09-2016

    שיטת לימוד מעניינת, חדשה ומהנה. מכריחה אותנו לחקור ומעודדת שיתוף פעולה. היה נחמד.

  • zipora 09:00 @ 20-09-2016

    ב'כתה החכמה' הסטודנטית מעורבת יותר, פעילה יותר ומעמיקה יותר. סטודנטיות מעוניינות ללמוד ולגלות, באמצעות כניסה למקורות מידע. החופש לחפש ולגלות על נושא נתון באמצעות הטכנולוגיה מעודד את התעניינותם של הלומדים.

    בעתון מקור ראשון  (ט"ו אדר ב', דיוקן עמ' 8) קראתי מאמר מרתק על בית הספר רמז בפרדס כץ. מנהלת ביה"ס איריס דורות מספרת על המהפך הגדול שהתחולל בבית הספר בעקבות הכנסת תכניות לימוד מתקדמות: "כבר שבע שנים שכל הכיתות בבית הספר הן 'כיתות חכמות', מספרת דורון. "יש לנו לוח חכם עם מסך מגע, בכל הכיתות יש מחשבים, והילדים לומדים בעזרת טאבלטים שהוכנסו במסגרת פיילוט. המורים שלנו יודעים לנצל את הצד הטכנולוגי וכמעט אין שיעור שבו לא נעשה שימשו במחשב. כך הלמידה הופכת קרובה יותר לעולמם של הילדים"

    כל סטודנטית חייבת להתרגל ללמד באמצעות מחשב, אחרת היא עלולה להגיע לשטח בעוד מספר שנים, ולמצוא שתלמידיה מתמצאים יותר ממנה בלמידה באמצעות מחשב...

  • שירה וקנין 12:59 @ 20-09-2016

    השיעור היה מעניין מאוד, אני באופן אישי לא מתחברת לשיטה. כמובן שהמטרה שלנו היא להפוך את הלמידה לקרובה יותר לעולמם של הילדים, אך לא כל שיטה היא נכונה בעיני. בעידן שבו הטכנולוגיה שולטת (וזה לא בהכרח חיובי) אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם זה נכון, ולא לנהור אחרי מה שהולך מהסיבה ש "זה מה שהילדים אוהבים היום" וצריך להתחבר אליהם.

     

  • שיר לוי 13:31 @ 20-09-2016

    אני אוהבת את הרעיון - להשתמש בטכנולוגיה בכיתה.
    בתואר אני מלמדת מתמטיקה ותנך, שיעורים שבהם לדעתי קשה (אם לא בלתי אפשרי) להשתמש בכלי זה.
    במקצועות הנל חשוב תרגול והבנה ספציפית, אין כל משמעות ליצירת שאלה גדולה ורחבה יותר שתגרום לתלמידים לחקור עליה עם מחשבים בכיתה.
    בנוסף, לדעתי צריך להיות איזשהי מגבלה על המחשב, כך שהתלמיד לא יוכל להשתמש בו למטרה השונה ממה שנעשה בכיתה. (כדי שלא תיווצר הסחת דעת)

  • zipora 16:37 @ 20-09-2016

    שירה מעלה שאלה חשובה: בעידן שבו הטכנולוגיה שולטת (וזה לא בהכרח חיובי) "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם זה נכון...".

    האם הטכנולוגיה היא שיטת הוראה יעילה או רק "כלי" שיכול לסייע ללמידה משמותית? קראתי בבלוג של רותי סלומון את הדברים הבאים:

    "בעלי הוותק (המומחים) בתחום התקשוב יודעים, שטכנולוגיה כטכנולוגיה היא נטולת ערך. המטרה של התחום הוא להשביח את תהליך ההוראה באמצעות שילוב נבון של טכנולוגיה" לכן הדגש תמיד הוא הפדגוגיה והדידקטיקה. (פדגוגיה - תורת בחינוך; דידקטיקה - פיתוח שיטות הוראה). בניית תהליכי למידה בעלי משמעות מחייב תכנון מעמיק ובחירה נכונה של כלים טכנולוגיים.

    דידקטיקה + כלים טכנולוגיים מותאמים יכולים לסייע בבניית שיעורים מעניינים ומסקרנים.

    שירה צודקת שהשאלה שעלינו לשאול כמורים היא כיצד לשלב את הטכנולוגיה בתכנון מעמיק של השיעור על מנת שהתלמידים יתעניינו וילמדו.

  • zipora 16:45 @ 20-09-2016

    אני מצרפת את הסרטון הבא מ - youtube (עם תירגם בעברית) בנושא:

    לימודי המתמטיקה זקוקים למהפך - שאילת שאלות בהוראת מתמטיקה.

    http://www.ted.com/talks/dan_meyer_math_curriculum_makeover?nolanguage=he%3Futm_source%3Dtedcomshare

    מה דעתכן?

     

  • דינה 17:22 @ 20-09-2016

    השיעור גרם לי להבין שיש אפשרות להשתמש במגוון של אמצעים שונים להוראה באמצעות הטכנולוגיה של הכיתה החכמה, ושיש לכך ייתרונות רבים וגם חסרונות.

    השיעור גרם לי לרצות להבין יותר איך ניתן לשכלל את הכלים המוכרים לי, ולהכיר כלים חדשים.

  • ענבר פרוכטר 22:22 @ 20-09-2016

    הישעור היה ייחודי ושונה משאר השיעורים שחוויתי עד היום. יש בי רצון להבין איך בפועל אני אבנה מערכים וכן אעביר אותם בכיתתי בעזרת אמצעים טכנולוגיים. 

  • שרית כהן - אורות 12:38 @ 21-09-2016

    סטודנטיות יקרות.
    שמי שרית כהן ואני עבודת בתקשוב במכללה (אחראית על ה Moodle ועל האתר).
    ממש משמח לקרוא את תגובותכן ואת העניין שהכתה החכמה מעוררת בכן.
    היום כולם מבינים ויודעים שמערכת החינוך צריכה לעבור שינוי כדי להיות יותר רלוונטית
    לעולמם של התלמידים ולחייהם. חלק ניכר מהשינויים בעולם הם טכנולוגיים ולכן חשוב לכן
    להתנסות בסביבות טכנולוגיות ולהכיר כלים טכנולוגיים.
    עד כמה תוכלנה לשלב אותם בתהליכי הלמידה ואח"כ ההוראה שלכן - תלוי בפתיחות וביצירתיות שלכן.
    אני בטוחה שיקרו לכן דברים מעניינים וחדשניים בקורס של ד"ר ציפורה שויצקי.
    בהצלחה ובהנאה לכן.
    שרית

  • רננה 21:59 @ 24-09-2016

    שבוע טוב!

    השיעור היה חוויתי ואין ספק שהקורס ייתן לי בע"ה כלים להוראה משמעותית,

    רק חשוב שנזכור לעתיד- הבסיס שעל גביו בונים שיעור הוא תוכן המועבר ולא המטודה שזה משתמשים, כיתה חכמה היא רק עוד כלי מתוך כלים רבים להוראה ולהטמעת תכנים, לא חשוב מכך גם למידה פורנטלית, לימדה מתוך חוברות וספרים ולמידה דרך הדגמות חיות.

    לדעתי אי אפשר שיומו של תלמיד במדינת ישראל יהיה מורכב מ8 שעות לימוד בכיתה חכמה ועוד 8 שעות צפייה בסרטים בבית, זה לא בריא ולא נכון וחוסם בילד את יצר הסקרנות, לא כל שאלה שעולה לי כרגע בראש אני ארוץ למנוע החיפוש הקרוב אליי ואחפש תשובה, מותר גם להתבשל עם השאלה ולנסות לחשוב על פיתרון יצירתי בעצמי, מה גם שלא לכל שאלה יש תשובה ולא כל תשובה שמתקבלת היא אכן נכונה ומאומתת.

     

    לסיכום- אין ספק ששימוש בטכנולגיה בהוראה זה כלי חשוב אך הוא לא חזות הכל, יש עוד כלים שניתן ורצוי להשתמש בהם.

    רננה.

  • zipora 10:54 @ 25-09-2016

    רננה שבוע טוב,

    אני מסכימה אתך, שיומו של תלמיד לא אמור להיות מורכב מ-8 שעות לימוד בכיתה חכמה + 8 שעות צפייה בבית. (לכן חשוב להדגיש, שלהורים יש תפקיד חשוב בהצבת גבולות בצפייה בטלויזיה). תנאי הכרחי ללמידה הוא תירגום התכנים והידע שנלמדו לפעולה ולעשייה המצריכים חשיבה לדוגמה: להסיק מסקנות, להשוות, להביא דוגמאות, להכליל, להעלות השערות וכו'. ולכן למידה פרונטלית (הלומד פאסיבי) אינה מבטיחה למידה משמעותית. 

    כפי שכתבת, הכיתה החכמה מאפשרת ללמוד בסביבת למידה מקוונת ועצמאית. הלומדים נחשפים ומתנסים במודלים של הוראה מקוונת המשלבת גם מפגשים של פנים אל פנים, וכל משתתף יכול להתבטא במסגרת הנושאים הנלמדים. בכיתה החכמה מתקיים שילוב בין למידה פנים אל פנים ולמידה מקוונת היוצר סביבת למידה משמעותית. ה'למידה המעורבת' (פנים אל פנים+תקשוב) מאמנת את הלומד לעבודת צוות, להשתתפות בדיונים מקוונים (בלוג, רשת חברתית-מקצועית), ומכשירה אותו ללמידה שיתופית במסגרת קבוצה, כשכל אחד מהמשתתפים אחראי לבניית ידע.

    המטרה העיקרית של המנחה בסביבת למידה מתוקשבת בכיתה החכמה היא לפתח את היכולת של הלומדים להיות משתתפים פעילים המשתפים פעולה.

     

  • zipora 11:03 @ 25-09-2016

    שיר, את כותבת:

    "בתואר אני מלמדת מתמטיקה ותנך, שיעורים שבהם לדעתי קשה (אם לא בלתי אפשרי) להשתמש בכלי זה.
    במקצועות הנל חשוב תרגול והבנה ספציפית, אין כל משמעות ליצירת שאלה גדולה ורחבה יותר שתגרום לתלמידים לחקור עליה עם מחשבים בכיתה".

    צרפתי דוגמה של שיעור מתמטיקה שונה מ- youtube מקווה שעיינת בסרטון: (תרגום לעברית)

    http://www.ted.com/talks/dan_meyer_math_curriculum_makeover?nolanguage=he%3Futm_source%3Dtedcomshare

    מה דעתך?

התנסות בכתה החכמה במכללת אורות

התנסות בכתה החכמה במכללת אורות

סטודנטיות נכנסות בפעם הראשונה לכתה החכמה - בואו נחבור אליהן להתנסות - מוזמנים כל מי שפדגוגיה חדשנית ב'כיתה חכמה' קרובה לליבו/ה.