בשלובים: 2880 חברי רשת, 203.קבוצות

הצעות

632 צפיות
  • ציבורי

הצעות

נוצר על ידי סיון 16:09 @ 05-12-2015 תגובות (1)

הי יהודית. אני מחנכת כיתה מזה עשר שנים ובהחלט מסכימה שחייבים בכל פעם להמציא מחדש את הגלגל כשזה מגיע להתמודדות עם בעיות משמעת. הדור הופך להיות יותר קשה, יותר מרדן ומתירני והגבולות נמתחים ונבדקים בכל פעם מחדש. אני מאמינה שכדי להתמודד עם הנושא, קודם כל חייבים להפגין סמכות ואסטרטיביות מהרגע הראשון כפי שכבר אמרו קודם "אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני". המורה חייבת ללמוד לא לצאת באיומים והצהרות שלא תעמוד בהן ולגלות עקביות בתגובות ובמסרים שלה. התלמיד צריך להבין שלא משתלם לו להתחצף או להפריע כי תמיד תבוא תגובה : שיחת נזיפה, מכתב לתיק האישי, פגישה עם ההורים, ריתוק בסוף היום ובמקרים חמורים גם השהייה. לצד זה התלמיד יבין ששווה לו לעמוד בנהלים ובתקנון כי אז רק ירוויח: מכתב מחמיא להורים, תעודת ילד השבוע או מצטיין היום, מחמאה בפני הכיתה, שעה של כיף או סתם פרס קטן. אם נתמיד ונגיב בצורה הגיונית ומתאימה לסיטואציה נרוויח עם הזמן כיתה לומדת ואווירה נעימה.

תגובות

  • יורם אורעד 13:31 @ 06-12-2015

    שלום סיוון

    כמורה לשעבר (הייתי מורה יותר משלושים שנה) אני מסכים אתך שהצבת גבולות היא דבר חשוב מאד וגם סמכות ואסרטיביות חשובים, אם כי סמכות ואסרטיביות מסבירות פנים ולא מפחידות. עם זאת, אני סבור שצריך להשתדל לעשות את הדבר תוך משוב חיובי, כפי שאת בעצמך ציינת ונתת דוגמאות לכך (מכתב מחמיא להורים, תעודת ילד השבוע או מצטיין היום, מחמאה בפני הכיתה, שעה של כיף או סתם פרס קטן). אני חושב שתמיד צריך, עד כמה שאפשר כמובן, להעדיף את המשוב החיובי על פני המשוב השלילי שמתבטא למשל בנזיפות, מכתבים להורים וכדומה. בנוגע לרושם הראשוני, אני סבור שלמרות חשיבותו, הרי שהוא ניתן לתיקון במידה ובתחילה הוא לא היה ראוי.