בשלובים: 2950 חברי רשת, 2 עכשיו ברשת, 204.קבוצות

סכנות האינטרנט

2210 צפיות

סכנות האינטרנט

נוצר על ידי מיכל יהב 17:31 @ 04-05-2014 תגובות (6)

לדעתי הורים צריכים להיות מעורבים במה שהילדים שלהם חווים באינטרנט, ובמידה מסויימת לשנות את כללי השימוש- כמו לחסום אתרים לא רצויים. כדאי לשבת ולדבר עם הילדים כיצד משתמשים באינטרנט בצורה הטובה והבטוחה ביותר- למשל בנושאים כמו שיחות עם זרים, פרסום תמונות וכו'. 

תגובות

  • רבקי 10:26 @ 11-05-2014

    לדעתי, אנחנו כצוות פדגוגי לא יכולים להתערב בנעשה בבתי הילדים .אנחנו כן צריכים לפתוח רשת חברתית סגורה כיתתית , שתתן מענה גם לצורך ההתקשרותי חברתי לימודי, וגם תהיה נקייה מסכנות.

  • אייל בן עמי אובלוזינר 18:46 @ 28-03-2015

    אין תחליף לתקשורת מילולית ולשיח של אנשי חינוך עם התלמידים תוך רתימת ההורים. שלא נחזור על המיתוס האיום והנורא "אם נדבר על אובדנות, תהא אובדנות" או אם "נדבר מיניות אז תהא הפקרות מינית". איש חינוך אחראי פונה לסמכות מקצועית ורוכש הכשרה, הדרכה והנחייה במידת הצורך ולטובת תלמידיו. כך גם בעניין גלישה בטוחה ברשת. מי שבוחר להיות איש חינוך לא יכול "לגמגם", יש לקרוא לילד בשמו אך הדרך תמיד תואמת את השלב ההתפתחותי בו הילד/הנער נמצא. למשל בגן נדבר על "גופי ברשותי" ועל הזכות להגיד לא ואילו עם מתבגרים נדבר על יחסי אמון, הדדיות בקשר, אינטימיות, הסכמה הדדית, כבוד לצרכיו של האחר. האינטרנט לא שונה במובנים אלה רק בדפוס המקוון המאפיין אותו, גם עליו יש לדבר בפה מלא ואין מחסור בידע מבוסס מחקר וייעודי לתלמידי בית-הספר כמו-גם עלונים ומדריכים להורי התלמידים.

    למידע על גלישה בטוחה באתר שפ"י, משרד החינוך:

    http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Shefi/KishureiChaim/media/Yeda.htm

    http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Shefi/KishureiChaim/media/hayom+HaleumiTashad.htm

    http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Shefi/KishureiChaim/media/glishaBetucha.htm

    http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Shefi/KishureiChaim/media/ezer.htm

     

     אתיקה ומוגנות ברשת המינהל למדע וטכנולוגיה, משרד החינוך

    https://www.facebook.com/MadaTech.SafeInternet

     

    חוזרי מנכ"ל


    חוזר מנכ"ל -  אתיקה ומוגנות ברשת - חוזר זה עוסק בנוהלי התקשורת ראויים ברשת ומציג את תכנית ההתערבות "חיים ברשת"

    חוזר מנכ"ל - שמירה על פרטיות באתרי האינטרנט - חוזר זה מנחה את העוסקים בחינוך באשר לשמירת פרטיותם של התלמידים והעובדים במוסדות החינוך, באתרי האינטרנט.

    חוזר מנכ"ל - רשתות חברתיות - חוזר זה מנחה את העוסקים בחינוך באשר לשימוש נכון ומיטבי ברשתות החברתיות. לחוזר זה מסמך הבהרה - הנחיות לשימוש ברשתות חברתיות

    חוזר מנכ"ל - קידום אקלים בטוח והתמודדות עם אלימות - חוזר מנכל זה עוסק בהיערכות חינוכית מערכתית כוללת ליצירת אקלים בית ספרי בטוח, לצמצום האלימות והתמודדות עמה

    חוזר מנכ"ל - חסימת אתרים בלתי רצויים - חוזר מנכ"ל זה מנחה את מוסדות החינוך לצעדים שעליהם לנקוט כדי להבטיח את מוגנותם של התלמידים מפני חשיפה לתכנים מזיקים ברשת ופיתוח צריכה ביקורתית של מדיום האינטרנט

    חוזר מנכ"ל - שימוש מושכל בטלפונים סלולריים - הנחיות והמלצות להקניית הרגלי שימוש נכונים וזהירים בטלפון הסלולארי

    חוזר מנכ"ל - שילוב ציוד תקשורת והתקני קצה בבתי הספר - הנחיות שמטרתן למזער ככל האפשר את חשיפת התלמידים וסגלי ההוראה לקרינה בלתי-מייננת הנובעת משימוש בציוד תקשורת ובהתקני קצה.

     

    ​​

    סרטוני הדרכה לבטיחות ומוגנות ברשת

    http://sites.education.gov.il/cloud/home/glisha_betuha/Pages/peiluiot_letalmidim_sirtoney_hadraha_lebetihut_ve_muganut_bareshet.aspx

  • מיכל אביר 10:17 @ 11-05-2015

    אני מצטרפת לדבריך ובאמת חושבת שהאחריות הגלישה של ילדינו מוטלת עלינו ההורים, אני חושבת שכמו שאנחנו נותנים להם את הכלי הזה שניקרא אינטרנט אנו חייבים להיות המדריכים והמלמדים אותם כיצד לנהוג בכלי בביטחה.

    אני מדמה את האינטרנט לאופניים- כאשר אנחנו קונים לילדינו אופניים אנחנו דואגים ללמד אותם לרכוב עליהם נכון, להשתמש בקסדה ומגינים כאמצעי בטיחות, לרכוב רק במקומות מוסכמים וכד' בדיוק כמו באינטרנט.

  • אייל בן עמי אובלוזינר 10:33 @ 11-05-2015

    אכן מיכל הבעיה היא שמניעה ראשונית או הכנה מטרימה מתחילה מקטנות מ- K-12, למן הגן ועד כיתה יב', כמובן אופני התקשורת והתכנים מותאמים תמיד לשלב ההתפתחותי בו מצוי הילד או המתבגר. לצערי בהרבה מתחומי החיים, הדברים נעשים מעט מדי ומאוחר מדי ואז כבר אי אפשר לדבר על מניעה ראשונית אלא על מניעה שניונית ושלישונית או בעגה המקובלת "כיבוי שריפות". המקרה הקלאסי הוא חינוך מיני המקבל התייחסות באופן מתוכנן בתכנית החובה "כישורי חיים" אך היישום שלו כה לקוי, נעשה באופן סלקטיבי, ללא גוף מפקח ונלמד בעיקר בזרם הממלכתי. כך לא ניתן לתת כלים לתלמידים שהולכים וגדלים בחברה משתנה ודינאמית. כך ניתן בקושי רב למזער נזקים שכבר נוצרו. וכפי שכבר אמרתי זה לא האינטרנט כלשעצמו על תכניו אלא על איך משתמשים בו. כמעט לכל דבר ודבר נדרש האדם למצפן מוסרי וערכי הסולל את דרכו - כל עוד הדגשים יהיו על לימודים עיוניים ותעשיית ציונים ולא על חינוך אזרחי וערכי תוך התנסות ממשית בזכויות אדם, כך האינטרנט יהיה פרוץ לא רק בשל אופיו אלא בעיקר בשל חוסר הבשלות והתשתית הערכית של מי שמבקש לצרוך אותו.

  • יוסי 08:08 @ 20-05-2015

    אני מסכים , אני חושב שההורים צריכים להיות עם היד על הדופק 24 שעות , לדעתי יש הרבה הורים שאינם מודים לבעתיות , ורק אחרי שקורה משהו נורא עם הילד הם פתאום מתחילים להבין . 

    לדעתי כן יש כאן תפקיד לבית ספר אחריות ויכולת להביא למודעות של ההורים , בסופו של דבר ילד שאין עליו שליטה בבית בתחום זה תהיה לכך בשפעה מיידית בבית ספר , לדעתי ניתן לעשות סדנא להורים וילדים יחד בבית ספר לא ממקום של ביקורת על ההורים , צריך למצוא את הדרך הנכונה כדי להביא למודעות והבנה , אני למשל בתור רכז חברתי הייתי בהרצאה של מומחה לבעייתיות באינטרנט , המרצה הראה להורים ולמורים שהיו בסדנה איך הוא נכנס לפורום מפורסם בתור ילדה בת 13 , הוא רק כתב כי משעמם לו ובתוך שנייה ענו לו 50 גברים בפרטי , רוב היושבים בחד הזדעזעו , והוא הצליח להעביר את המסר בלי שום ביקורתיות על מישהו . 

  • טל טבלן 12:47 @ 23-05-2015

    מסכימה עם כל מה שנאמר וחושבת כי האחריות על גלישה נכונה מוטלת על כל סוכני החיברות הבאים במגע עם הילד. כאשר כולם יעבירו את אותו מסר בנוגע לדרך הנכונה לשימוש ברשת, הדבר עשוי להקטין משמעותית את הנזקים הצפויים.

    יותר מכל חשוב להבין כי האינטרנט הוא סביבה המבטלת עכבות התנהגותיות ומעודדת חשיפת מידע אישי. מחקרים מעידים כי בעת השימוש במחשבים לצורך תקשורת יש נכונות לחשוף מידע אישי רב יותר מאשר בתקשורת פנים אל פנים. נמצא קשר ישיר בין מידת הפופולריות של בעל הפרופיל להיקף המידע האישי שהוא מביא בו. חשיפה זו ממקמת את הילד במקום פגיע יותר ועל כן יש להסביר מה הן הסכנות וההשלכות בחשיפה שכזאת לו ולהוריו.

    מסכימה מאד עם אייל כי כדאי לעשות חשיבה מעמיקה מהו הגיל הנכון בו יש להתחיל במניעה הראשונית על מנת שלא נגיע למצב של "כיבוי שרפות" ברם, החשיפה של הילדים לרשת היא מאד לא הומוגנית ולעיתים ישנם ילדים שכלל לא נחשפו עדיין "לעולם הוירטואלי" בעוד לאחרים כבר יש חשבון בפייסבוק וכדומה.