בשלובים: 2890 חברי רשת, 2 עכשיו ברשת, 203.קבוצות

חיפוש ללא למידה

231 צפיות
  • ציבורי
מאת יורם אורעד 08:40 @ 04-08-2016

קטגוריות: תקשוב

interlearn.blogspot.co.il

image

ג'יי הורוויץ קובל על חוסר המיומנות של ילדים ובני נוער בחיפוש באינטרנט שייתן להם תוצאות רלוונטיות ואמינות. הוא דן בסקר שהציג לנבדקים צילומי מסך של תוצאות גוגל עבור מונח מסויים, והילדים ובני הנוער התבקשו להשיב אם מדובר בפרסומות, בתוצאות הרלוונטיות ביותר, או בתוצאות הפופולאריות ביותר. למרות שהפרסומות סומנו במילה "Ad", בני ה-12-15 טענו בוודאות שחיפוש במנוע חיפוש, המציג מידע הוא מוסמך. רק 46% מבני ה-8-11 ידעו בוודאות שחברת גוגל מקבלת את כספה בעיקר מפרסומות.

ג'יי אומר שלגוגל יכולת עצומה להתאים תוצאות של חיפוש לנתונים הידועים לה אודות המחפש, וליכולת הזאת משמעות כבדה בסביבות לימודיות, אבל לא רק שתלמידים אינם לומדים על כך אלא אף אינם יכולים לזהות פרסומות בדף של תוצאות.

יורם אורעד

המנהל הפדגוגי של שלובים, הרשת החברתית לאנשי חינוך של מכון מופ"ת