בשלובים: 2915 חברי רשת, 2 עכשיו ברשת, 203.קבוצות

4 כלים לבדיקה מהירה ויעילה של מבחנים ועבודות

267 צפיות
  • ציבורי
www.edunow.org.il

image

קיים פער בין רצונם של רוב המורים לתהליכי עומק במתן משוב , למול מחסור חמור בזמן. המאמר, המבוסס על המאמר  'תנו זמן למשוב', שכתבו דגלאס פישר וננסי פריי, מציג ארבע דרכים  למתן משוב איכותי ואפקטיבי, תוך מודעות לחוסר הזמן של המורים.

  1. התמקדות בשגיאות במקום בטעויות: המאמר מבחין בין טעויות לשגיאות. טעויות נובעות לא מחוסר ידע או הבנה אלא בדרך כלל מעייפות, בילבול קל או חוסר תשומת לב. שגיאות, לעומת זאת, מתרחשות מחוסר ידע. על מורים להבחין בין שגיאות לטעויות, ולהתמקד בתיקון שגיאות כדי לייצר הבנה חדשה וביצועים משופרים.
  2. זיהוי דפוסים בשגיאות תלמידים.
  3. הבחנה בין שגיאות כלליות לשגיאות ממוקדות. צריך להבחין בין שגיאה הקשורה לצורך ממוקד של תלמיד או כמה תלמידים, לשגיאה כללית, שבה תלמידים רבים שוגים ולכן דורשת למידה מחודשת של נושא, מושג או מיומנות. שגיאה כללית מקורה בהבנה שגויה ברמה רוחבית-כיתתית ואמורה להופיע אצל מרבית תלמידי הכיתה. שגיאה ממוקדת מלמדת שהמסגרת הכללית הובנה כהלכה אולם יש נקודות מסיימות המצריכות חיזוקים.
  4. השתמשו בתזכורות וברמזים: שימוש מושכל בתזכורות ורמזים המעניקים לתלמידים כיוון התחלתי, עשויים לעודד את התלמידים לעבודה קוגניטיבית שהיא הכרחית כדי שהתלמידים יחשבו ויגיעו לתשובה בעצמם.

יורם אורעד

המנהל הפדגוגי של שלובים, הרשת החברתית לאנשי חינוך של מכון מופ"ת