בשלובים: 2890 חברי רשת, 203.קבוצות

איך הפסקתי לשמוע "אני לא יודע" בכיתה

187 צפיות
  • ציבורי
מאת יורם אורעד 12:03 @ 24-02-2016

קטגוריות: למידה

www.edunow.org.il

image

אמיר דוד מדווח על טכניקה פדגוגית של מורה מעולה בשם אירנה, אותה היא מיישמת בכיתתה. הטכניקה, הנקראת "אני פונה" מסייעת להפעיל ולערב את כל התלמידים בכיתה, להפוך את התלמידים הפאסיביים לאקטיביים, ולהפוך את המורים לפרואקטיביים מול התלמידים.

הטכניקה כוללת ארבעה שלבים:

  1. איתור: המורה בוחר עם איזה תלמיד לתרגל, ובוחן האם התלמיד מוכן להשתתף.
  2. אבחון: המורה מתחקר את התלמיד כדי להבין מה הוא איננו מבין. לעתים מתגלה שהתלמיד יודע, אך אינו מרגיש בטוח בידע שלו.
  3. פעולה: המורה מסייע לתלמיד לעבור ממצב בינארי של או ש"אני יודע" או "אין לי מושג", לאזור של פעולה, גם פעולה שגויה, שהוא יכול לעשות בתחום הנלמד. 
  4. חגיגה: חגיגת ההתנסות, הלמידה, העשייה, הפעולה.

יורם אורעד

המנהל הפדגוגי של שלובים, הרשת החברתית לאנשי חינוך של מכון מופ"ת