בשלובים: 2960 חברי רשת, 204.קבוצות

הפירמידה שלא הייתה – איך נוצרים מיתוסים חינוכיים

451 צפיות
  • ציבורי
מאת יורם אורעד 13:20 @ 27-01-2016

קטגוריות: למידה

www.edunow.org.il

image

 

אלעד שגב ואיריס איזנברג מותחים ביקורת על פירמידת הלמידה. פירמידת הלמידה מציגה בצורה ברורה ופשוטה את האפקטיביות של שיטות הוראה שונות, על פי ממוצע המידע הנרכש על ידי תלמידים בכל שיטה. למשל, על פי פירמידת הלמידה, אלה הם האחוזים של החומר הנרכש במצבי למידה שונים:

  • 5% כשהוא מועבר בהרצאה.
  • 10% כשהתלמידים קוראים אותו לבד.
  • 30% כשמדגימים אותו.
  • 50% כשדנים בו בקבוצה.
  • 90% כשמלמדים אותו.

לדברי הכותבים הפירמידה מתעלמת מהשונות שבין התלמידים, מהשוני בין המורים, ומהתוכן של החומר הנלמד. הכותבים שואלים שאלות כגון "האם יתכן כי בהרצאה פרונטלית רק 5% מהחומר המועבר ילמד על ידי הקהל ללא קשר לאיכות המרצה, למורכבות החומר, או לרקע האקדמי חברתי של הקהל?"

יורם אורעד

המנהל הפדגוגי של שלובים, הרשת החברתית לאנשי חינוך של מכון מופ"ת