בשלובים: 2860 חברי רשת, 203.קבוצות

תקופת בחינות: הדרך לנהל את הזמן

156 צפיות
  • ציבורי

תקופת בחינות: הדרך לנהל את הזמן
כיצד לנהל את הזמן? עם מה להתחיל קודם? איך אפשר לוודא שיש לנו מספיק זמן ללמוד לקראת כל בחינה? כדי לצלוח את התקופה העמוסה מבלי לפספס אף משימה - כדאי מאוד לתכנן מראש. איך עושים את זה? עובדים בשלבים


"אם אתה חושב שההשכלה יקרה, נסה את הבּורוּת" (אלמוני). במהלך תקופת בחינות אנחנו צריכים להתכונן לכמה במקביל, לסיים את מטלות הסמסטר, לכתוב סמינריון או שניים - ואת כל זה תוך כדי "החיים עצמם", המשמרות בעבודה ומה לא.

 

על מנת שנוכל להישאר עם "אצבע על הדופק", לא לפספס אף משימה וללמוד לכלכ הבחינות בצורה המלאה, עלינו לעבוד בשלבים, תוך יצירת סדר עדיפויות והקפדה על שילוב זמן פנוי, בילויים ומנוחה.

 

בשלב ראשון נרשום את כל הקורסים בהם תתקיים בחינה בנוסף לשאר המטלות הלימודיות (הגשת עבודה סמינריונית וכו').

 

בשלב שני ננסה להעריך כמה זמן נחוץ לנו ללמידת החומר לקראת הבחינה או כל מטלה לימודית. הערכת הזמן צריכה להתבסס על ידיעה מוקדמת מה החומר לבחינה, הבנת מידת השליטה שלנו בקורס: כמה מהחומר הוא חומר חדש עבורנו וכמה אנו כבר מכירים, ולפיכך יכולים להסתפק בחזרה בלבד, האם ההתכוננות מצריכה קריאה מרובה של טקסטים, פתרון תרגילים רבים וכדומה.

 

בשלב השלישי נתמקד בשיבוץ תאריכי היעד של כל המשימות בתוך לוח הזמנים הכללי שלנו. חשוב לציין זאת ביומן הרגיל בו אנו משתמשים ביום יום ביחדעם כל שאר המטלות שאנו צריכים להגיש, משמרות שקבענו במקום העבודה, שרות מילואים וכל משימה אחרת שמשפיעה על היומיום.

 

בשלב הרביעי נעריך כמה זמן אנו יכולים להקצות ללמידה בכל אחד מהימים. ההערכה תביא בחשבון את יכולת הריכוז שלנו, הפעילויות שחשוב לא להחמיץ, מועדים שאנו מבקשים להשאיר לעצמנו פנויים לטובת פגישות עם חברים, בילויים או סתם מנוחה, (כן, גם בתקופת בחינות מומלץ להשאיר קצת זמן בשביל לחיות) וכדומה. בסוף שלב זה נדע כמה זמן יכול להיות מוקדש ללמידה בכל יום, בהתאם להתחייבויות הקודמות שלנו.

 

בשלב החמישי והאחרון נשלים את תהליך השיבוץ. נשלב את זמני הלמידה הנחוצים בכל אחד מהקורסים (שבצענו בשלב השני) במסגרת השעות שהקצנו ללמידה בלוח הזמנים הכללי שלנו (שלב רביעי). כדי לקבוע את סדר הלמידה והשיבוץ חשוב לשמור במידת האפשר על הכללים הבאים:

התכנון יתבצע מהבחינה האחרונה לקרובה ביותר.

לא ללמוד לבחינה הבאה באותו יום בו התקיימה בחינה אחרת.

לא ללמוד ליותר משתי בחינות באותו יום.

ביום שלפני בחינה לומדים רק לבחינה שתתקיים למחרת.

 

דוגמה לשבוע אחד בטבלה מסכמת

 

 

 

 

לפעמיםתכנון לחוד וביצוע לחוד

כל תכנית היא בסיס לשינויים, ואף תכנית לא מתבצעת בדיוק בהתאם לתכנון המוקדם. לעיתים יצוצו פעילויות שחשובות לנו, או שנחוש עייפות וחוסר כוח שיקשו על עמידה בכל התכנונים - זה לגיטימי. עם זאת, תכנון טוב יאפשר לנו לזהות בזמן את השעות שאנו מחמיצים, ולחשוב מתי בכל זאת ניתן להשלים את החסר. למשל, אם אין ברירה אחרת, אפשר ללמוד קצת בשעות אחר הצהריים גם ביום בו הייתה בחינה אחרת, או בחוסר ברירה, לבטל התחייבות אחרת וכו'.

 

בהצלחה בבחינות.

 

 

הכותב הוא מומחה למיומנויות למידה, ממקימי חברת פסיפס להנחייה והקניית מיומנויות למידה להורים, סגלי חינוך, סטודנטים ותלמידים. ממחברי הספר "סודות הלמידה ".

 

פורסם במקור כאן:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4806741,00.html