בשלובים: 2960 חברי רשת, 204.קבוצות

מישחוק הבחירות 2015

622 צפיות

שלום,  אני מזמין אותך לשחק בתוצרים נבחרים שפותחו בהנחייתי על ידי הסטודנטים בסדנת גיימיפיקיישן של מותגים, ארגונים ומערכות חינוך באוניברסיטת תל-אביב בנושא מישחוק הבחירות 2015

 

אהבתם? אשמח אם תיקחו חלק פעיל ותשתפו את הדף עם חברים וקולגות.

gamefulelections2015

מורים לאזרחות, תקשורת חזותית, פרסום ושיווק, מחנכים יקרים:

כל פעילות משחקית יכולה להוות פתח לדיון: אחריות אישית ואחריות ציבורית, מי קובע את סדר היום, חשיבות ההשתתפות בבחירות לדמוקרטיה הישראלית וגם על איך מניעים לפעולה בהנאה. 

בשלב ראשן תנו לתלמידים / סטודנטים שלכם לשחק בפעילויות המופיעות בדף. רכזו את התגובות שלהם לפעילות באמצעות שאלות מנחות דוגמת: "האם נהנתם לשחק?" "מה יגרום לכם לשתף בתוכן עם חברים?", "מה יגרום לך להיות מעורב?" "למה ההשתתפות בבחירות חשובה לדמוקרטיה?"

בשלב השני, הציבו להם אתגר של פיתח פעילות מישחקית בנושא הבחירות באחת מהפלטפורמות פליי-באזז, אינטרלוד. לתלמידים וסטודנטים במגמות ריאליות ומדעי המחשב אפשר לאתגר בפיתוח משחק מובייל / אפליקציית משחק פייסבוק בפלאש / יוניטי או קורונה SDK. השתמשו בהצגת הבעיה כדי למקד אותם כך שיתייחסו לבחירות כתהליך של מעורבות ומודעות אזרחית ולא רק כפעולה חד פעמית - ההצבעה בקלפי. הנחו את התלמידים / סטודנטים לפתח פעילויות שאינן מבוססות על קמפיין שלילי או על תמיכה במפלגה זו או אחרת. האתגר צריך להיות לפתח לפחות שלוש פעילויות שמעודדות מעורבות בתהליך. אני ממליץ על פיתוח הפעילויות יעשה בקבוצות קטנות (2-3 תלמידים). פתחו בפניהם את האפשרות לבנות פעילות  או קמפיין עבור קהלי יעד שונים: אוכלוסית בעלי מוגבלות גישה - נכים, עולים חדשים, צעירים, גימלאים ועוד.

בשלב השלישי, בתום הפיתוח אפשרו לתלמידים לשחק בתוצרי העמיתים שלהם. תנו להם משימה חדשה: קבעו 5 קריטריונים להערכת תוצרי העמיתים".  תנו להם לשחק ולהעריך את התוצרים עם המחווון שהם פיתוח. לסיכום, בצעו מפגש מסכם של הפעילות והציגו בו את הלקחים והתובנות שהם ואתם הפקתם מהתהליך המישחוק והלמידה. משך הזמן שתקדישו לפעילות הוא לשיקולכם. ניתן לבצע זאת גם כמטלה בלמידה מרחוק מהבית.

בהצלחה!