בשלובים: 3196 חברי רשת, 206.קבוצות

שיווק בתי ספר באינטרנט

3256 צפיות
  • ציבורי

הקדמה

פתיחת אזורי הרישום לבתי הספר

משרד החינוך ממשיך לקדם את התכנית לפתיחת אזורי רישום בבתי הספר לפי החלטת ממשלה 1953 מתאריך 11.07.2010. מטרת העל היא חיזוק מערכת החינוך הציבורית בישראל תוך מתן אפשרות בחירה מבוקרת של בית הספר להורים והתלמידים. שיווק בתי ספר

עד כה, אזורי הרישום לבתי ספר היו תואמים בדרך כלל לאזור המגורים של התלמיד. במילים אחרות, הילד הלך לבית הספר השכונתי הקרוב. פתיחת אזורי הרישום, כאמור, תאפשר להורים ולילדים בחירה בין בתי ספר שונים.

מתן אפשרות בחירה לתלמיד

מדיניות זו אינה חדשה והחלה לפרוח במדינות רבות בעולם בשנות ה-80. בישראל יושמה התכנית בתל אביב.

הטיעונים בעד התכנית לפתיחת אזורי הרישום הם בעיקר ליברליים כשהרעיון הוא צימצום מעורבות המדינה באפשרות הבחירה, בדומה לתחום הכלכלי, ומתן חירות להורים וילדיהם לבחור בעצמם את בית הספר הקרוב או הרחוק בהתאם לרצונם.

שיווק בתי ספר באינטרנט

מיתוג, שיווק וחינוך?

ההשלכות של צעד זה היא שבתי הספר ייאלצו להתחרות מעתה על ליבו של התלמיד ולפיכך ישקיעו מאמצים רבים יותר כדי להשתפר ולזכות ביתרון יחסי. דבר שבסיכומו של דבר יפעל לטובת התלמידים ויביא לרמת שביעות רבה יותר ולשיפור בהישגים. תהליך זה גם יביא לכך שהמנהלים ידרשו לפעול בתחומים שהיו עד כה זרים לעולם החינוך בישראל כמו מיתוג ושיווק בתי ספר.

השגת יתרון תחרותי

שיווק בית ספרבתי הספר במתכונתם הישנה אט אט נעלמים ומתאימים את התכנים ועזרי הלימוד לשינויים הטכנולוגים מרחיקי הלכת המאפיינים את תקופתנו.

פתיחת אזורי הרישום תגרום להאצה של תהליך זה ותאלץ את מנהלי בתי הספר לנקוט בפעולות שונות ברשת האינטרנט לשיווק בתי הספר ולהשגת יתרון תחרותי על פני בתי הספר האחרים בתהליך ההרשמה.

בית הספר והקהילה

לבית הספר יש מעמד מרכזי באזור המגורים בו הוא שוכן. למעשה קיימת סימביוזה בינו לבין אזור המגורים.

ההצלחה בשיווק בית הספר והגדלת הביקוש אליו, תביא לכך שאנשים רבים יותר ירצו להתגורר בסמוך לו, דבר שיתרום בסיכומו של דבר ליוקרה של איזור המגורים ועליית מחירי הדירות. 

כך שלמעשה ניתן לראות שגם לגורמים בתוך בית הספר וגם לתושבי הקהילה בסמוך לו – יש עניין בשיווק בית הספר והצלחתו.

שיווק בתי ספר הלכה למעשה

 

שיווק בית ספר באינטרנט

כמו בכל עסק, לקוחות מרוצים מביאים לקוחות נוספים, ובמקרה זה – הורים ותלמידים מרוצים מהווים חלק מרכזי ביותר בשיווק בתי ספר. עם זאת, יש היבטים נוספים וחשובים לא פחות בתהליך שיווק בית הספר.

יש לזכור כי קיימת תחרות בין בתי הספר שתלך ותתחזק בשל פתיחת אזורי הרישום. לכן, ישנו צורך להדגיש את ייתרונם וייחודם בהשוואה לבתי הספר האחרים – דבר שדורש מיתוג מתאים. בנוסף יש לבצע פעולות שיווק יעילות כדי לבלוט ולמשוך תלמידים מתאימים. במאה ה-21, רשת האינטרנט מהווה את הכלי היעיל ביותר לשיווק והעברת המסר המתאים ויש לעשות במדיום זה שימוש יעיל ומושכל.

אתר אינטרנט בית ספרי

כל מוסד חינוכי רציני מחזיק את אינטרנט מקצועי ופעיל שמשמש חלון ראוווה לפעילויות בית הספר ומספק מידע רלוונטי לתלמידים, להורים ולמורים. אתר בית ספרי רציני ויעיל דורש תחזוקה ועדכונים שוטפים אודות מגמות, פעילויות חינוכיות וחברתיות, תכנים לימודיים, חדשות ועדכונים וכל פעילות שתורמת לתלמידים ולהורים ויוצרת סביבת לימודים עשירה. אתר של בית ספר יכול לכלול פורום או פורומים שיאפשרו תקשורת דו כיוונית עם תלמידים ומתעניינים, כניסת מאובטחת של משתמשים רשומים, אפשרויות להוריד חומר לימודי רלוונטי, לקבל תוצאות מבחנים ועוד.

דוגמא:

ב"תיכון תדמור" נוצר צורך להגדיל את מספר הנרשמים לבית הספר. לכן פנו ל"מדרגות" - חברה המתמחה בשיווק בתי ספר באינטרנט

אחת הפעולות הראשונות, שנקט צוות "מדרגות", לצורך גיוס תלמידים ופרסום בית הספר כ"תיכון הקולינארי הטוב בישראל", היה בניית אתר אינטרנט חדש ומודרני. מטרת האתר הייתה לשמש "חלון ראווה" לפעילויות בית הספר תוך התמקדות בסיפורי הצלחה אישיים של בוגרים שהצליחו לממש את עצמם בעולם הבישול.

דוגמא למיתוג ושיווק בית ספר

* צילום מסך מתוך אתר האינטרנט של תיכון תדמור

שימוש ברשתות חברתיות

כיום זה מובן מאליו שאמצעי התקשורת כמעט בכל מוסד חינוכי, החל מגני ילדים וכלה בבתי ספר, הוא רשת חברתית. החל מווטסאפ שמשמשת להעברת הודעות שוטפות, פרסום תמונות והעברת קבצי מדיה בין המחנך ובין ההורים ו/או התלמידים וכלה בקבוצות ודפי פייסבוק. למעשה כמעט ואין חברה או ארגון מסוג אחר שלא עושה שימוש בפייסבוק לצורך שיווק ומיתוג.

בית ספר יכול וצריך להקים דף פייסבוק שיווקי ומקצועי שיכלול חדשות, תמונות מאירועים וטיולים, ובעצם וכל מידע עדכני שיכול לעניין את התלמידים, ההורים וכמובן - נרשמים פוטנציאלים שמעוניינים לצפות ולהתרשם.

דוגמא:

בדף הפייסבוק שחברת "מדרגות" יצרה עבור תיכון תדמור ניתן למצוא אירועים שונים שהתרחשו בתיכון ויצרו עניין רב אצל "האוהדים". תוכלו למצוא שם תחרויות בישול (ביניהן סרטון פיקנטי "קרב סכינים" מתחרות בישול בין נבחרת תדמור ונבחרת צרפת במעמד השר לנדאו), מנות מרשימות שהכינו החניכים בפרוייקטים שונים, חוויות מטיולים ועוד.

image

* צילום מסך מתוך דף הפייסבוק של תיכון תדמור

פרסום בתשלום

אם בעבר היוותה העיתונות הכתובה את כלי השיווק העיקרי באמצעות כתבות מוזמנות או מודעות, הרי שבשנים האחרונות היא איבדה הרבה מאוד מכוחה לטובת רשת האינטרנט. כיום אמצעי הפרסום היעילים ביותר הם מודעות ממומנות בגוגל ובפייסבוק ולעיתים גם אתרי נישה פופולארים.

אחד מאתרי הנישה היותר גדולים ומוכרים בתחום בתי הספר הינו אתר "מסגרות". ייחודו של אתר זה, אשר הוקם בעמל רב על ידי מורה לשל"ח מאשדוד וזוכה לעשרות אלפי כניסות של תלמידים והורים שמחפשים מסגרת מתאימה, הוא הכתיבה "בגובה העיניים" והמידע הרב והעדכני שהוא מספק אודות אודות מוסדות חינוך ברחבי הארץ.

image

* צילום מסך מתוך האתר הפופולארי - "מסגרות"

מכורים לאינטרנט

ילדי ישראל מבלים מול מסך המחשב יותר מכל מקום אחר בעולם. מסקר של ארגון הבריאות העולמי עולה שאחוז התלמידים הישראלים שמשתמשים במחשב מעל 4 שעות ביום עומד על 31%! 

לטוב ולרע, חשוב לזכור שרשת האינטרנט היא הבמה החשובה ביותר לשיווק בתי ספר כיום. 
שיהיה לכם בהצלחה!

image