בשלובים: 2960 חברי רשת, 204.קבוצות

כל שיעור מתוך רצף יהיה בעיניך כשיעור חד-פעמי

410 צפיות
  • ציבורי
מאת יעקב גרינגליק 13:42 @ 24-12-2012 תגובות (1)

בס"ד

איני מלמד בשנה זו מחשבת ישראל באופן סדיר, על כן אני נאלץ לוותר על שלב

התכנון והביצוע בפועל, והתובנות החדשות, ואני מביא מנסיון העבר.

בבלוג האישי פרטתי, וכאן אמסור בקיצור -

במסגרת לימוד רצוף של ספר הכוזרי, התייחסתי לכל שיעור כלא מובן מאליו.

כיון שהספר בנוי על דיאלוג וברוב השיעורים פתחנו בדיאלוג חדש, פתחתי את

השיעור בדיון מכין בו התבקשו התלמידות להתייחס לעניין שהצגתי בפניהן,

שבו ראיתי זיקה לנושא הדיאלוג. הדיון עסק בנושאים הקשורים לעולמנו

ומציאות חיינו.

כדוגמה - שיעור הפתיחה של לימוד הכוזרי. כיון שהפתיחה מפגישה אותנו

עם אדם שעשה שינוי משמעותי בחייו ויצא לחיפוש של האמת אצל בעלי

אמונות חילופיות (מלך כוזר פונה אל הפילוסוף וכו'), נבדוק היכן אצל כל

אחד ואחד מאיתנו היה שינוי ושבירת רצף, ומה הביא לכך.

הבנות, כל אחת ומהלך חייה עד כה - יש שעברו מתיכון או אולפנה אל

המדרשה שבה לימדתי כהמשך, יש שבאו לאחר צבא, יש שכבר עשו טיול

בעולם, יש שבאו מבתים דתיים ויש מבתים שאינם דתיים. הסיפור האישי

של שינוי בחיים שסיפרה כל בת היה בהתאם לכך ובהתאם למידת

הפתיחות והנכונות להיחשף ולשתף.

התוצאה הייתה שלימוד הכוזרי התחיל כעוד סיפור של שינוי.

תגובות

  • ישי גזונדהייט 05:32 @ 27-12-2012

    שלום הרב יעקב, 

    הרעיון שלך ללמד את ספר הכוזרי כ'סיפור של שינוי' הוא ממש מקסים, בעיני. 

    זה מחבר את התלמידים למקום מאוד אישי ועמוק שלהם. 

    מצד שני, צריך לזכור שהספר מדבר על אמונה של הכוזרי, ומבחינה זו כמובן הכוזרי מציף עוד כמה נושאים מאוד מרכזיים בעולמנו, ולא כדאי לפספס אותם. אכן כתבת, שכל שיעור הוא אירוע חד-פעמי.

    למדתי אצל הרב יהודה ברנדס והוא הציע לפתוח את ספר הכוזרי בישיבה במעגל, שבה כל תלמיד יספר על חוויה שבה הוא פגש את ה'. העברתי שיעור כזה שנה שעברה והוא היה מאוד מוצלח ופורה, ותלמידות סיפרו דברים נפלאים ועמוקים מעולמן האמוני האישי.  

    אני ממליץ לכולם לקרוא את הבלוג האישי של הרב יעקב, וכמובן להתייחס ולהגיב! 

    ישי