בניית אתרים? בדרך הבטוחה

תהליך בניית אתרים הוא אחד מהתהליכים היותר מרתקים עבור הלקוחות.
יש חברות שאת התהליך הזה אתם יכולים לעבור בכיף וממש כחוויה וקיימות חברות רבות שיגרמו לכם להזיע ולעבור תהליך קשה מאוד עד להקמת האתר.

אז איפה הבעיה?
לרוב בעיות של לקוחות רבים מתחיל בתהליך העיצוב כאשר חברת בינית אתרי האינטרנט אינה "פוגעת" בעיצוב לטעמם ובמקרים כאלה מתחילה מערבולת של סקיצות עד שהלקוח מתייאש ומאשר סקיצה שלא לטעמו.
איך נמנעים? קשה מאוד לתת את הטיפ שימנע מימך תהליך קשה אבל אני חושב שהדרך הפשוטה ביותר היא פשוט "לדעת לאן אתה נכנס" חשוב מאוד שתואהב את הקונספט הגרפי והעיצובים של החברה [תזכור אותו מעצב ברוב המקרים יעצב גם את האתר שלך] חשוב מאוד שתסביר היטב לחברת הפיתוח את הצרכים הדרישות והמטרה של אתר האינטרנט שלכם בתקווה שבעיצוב הם יחברו את הנקודות ויעצבו עבורכם את האתר המתאים ביותר עבורכם.

איפה עוד יש בעיות?

וכאן זה כבר יותר שכיח "לוחות זמנים" חברות רבות נוטות לא לעמוד בלוח הזמנים מהסיבה הפשוטה " זה לא מספיק חשוב להם" במילים עדינות.
ברגע שאתם פונים לחברת בניית אתרים חשוב להבליט את נושא לוח הזמנים ובמקרים מסויימים להוסיף סעיף של על כל יום איחור קנס כספי.

דבר אחרון ולדעתי החשוב ביותר הרבה דברים אפשר ללמוד בעולם העסקים אבל דבר אחד כולם יסכימו עליו תחשות הבטן הפנימית שלך בתהליך חתימת החוזה היא הדבר החשוב ביותר , חשוב שתשים לב שהנציג שעומד מולך זה נציג שילווה אותך את כל התהליך ושיש לכם שפה משותפת ושאתה מאמין שאותו סוכן מכירות מנהל פרויקטים יספק לך את המוצר בצד הטוב ביותר.

 

בהצלחה.

תגובות

  • אודי מלכה לפני 1074 ימים

    היי אלירן !


    תהליך בניית אתר אינטרנט מורכב המתנהל בצורה מקצועית הוא נושא למספר רב של פוסטים ממה שניתן לתאר כאן בתגובה אחת. לקוח שמאשר סקיצה שאינה לטעמו הוא כמו לקוח שקונה מוצר שאינו לטעמו. זה מעיד משהו גם על הלקוח וחלק מאי שביעות הרצון שלו תלויה בו ובהחלטתו !

    קונספט גרפי מתייחס למטרות האתר וקהל היעד ולכן לעיתים אינו שיקול רלוונטי לבחירת החברה. בחברה שבונה בצורה שאינה מקצועית אתרי תדמית בלבד הרי שניתן לראות שהעיצוב של כל האתרים דומה אך זה קשור לעובדה שהחברה אינה מקצועית ולא בגלל שמדובר במעצב בודד. 

    לוחות זמנים הם נושא שיכול להיות בעייתי בכל פרוייקט ולא בהכרח כזה שקשור לתחום של בניית אתרי אינטרנט. חשוב לזכור שכפי שמועד השקת האתר יכול להיות מאוחר מהצפוי בגלל אחריות החברה הבונה - האיחור יכול להיגרם גם בגלל הלקוח. נקודות שבהן על הלקוח לאשר תכנים/עיצוב או להביא את התכנים בעצמו הן לעיתים נקודות קריטיות שבהן נופל הלקוח והעיכוב באישורים או הבאת התכנים מוביל לאיחור בהשקת האתר.


    אני בהחלט מסכים שאיש קשר שיש ללקוח כימיה טובה איתו ושיכול להוביל בצורה נכונה ויעילה את הקשר עם הלקוח לאורך כל הפרויקט (ולא רק בשלבים ראשונים של האיפיון) הוא בן אדם המהווה נכס לחברה לבניית אתרים.

  • זיו לפיד לפני 986 ימים

    אודי מסכים איתך בנושא הזה