בשלובים: 3023 חברי רשת, 204.קבוצות

אסטרטגיות מצליחות בהכשרה להוראה מתוקשבת

1048 צפיות
  • ציבורי
מאת יורם אורעד 23:11 @ 20-10-2010

קטגוריות: תקשוב

 

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מטרתו של נייר עמדה מעניין שהעלתה כאן בשלובים קבוצת מדריך פדגוגי בעידן תקשוב היא להעלות למודעות את קיומם של חסמים המונעים את שילוב התקשוב בעבודתם של מדריכים פדגוגיים עם הסטודנטים אותם הם מכשירים להוראה. כמו כן, המסמך מציע דרכים להדרכה בהוראה מתוקשבת.

אחד הטקסטים החשובים ביותר במסמך בעיניי הוא זה המצביע על אסטרטגיות מצליחות בהכשרה להוראה מתוקשבת:

בשנת 2002 פירסמה האגודה הבינלאומית לטכנולוגיות מידע בהכשרת מורים (International Society for Technology in Education) את ממצאי סקירת המחקרים בנושא הכשרה להוראה מתוקשבת (ISTE, 2002) וסיכמה את האסטרטגיות המצליחות בהכשרה להוראה מתוקשבת:

  •   פרחי ההוראה לומדים דרכי שילוב טכנולוגיה בהוראתם כאשר הם עובדים בשיתוף פעולה עם מורים מנוסים בשילוב טכנולוגיות בהוראה וצופים בשעוריהם,
  •   מידת השילוב של טכנולוגיות מידע בהוראה גבוהה יותר אצל סטודנטים שמשתמשים בטכנולוגיה בתהליכי הלמידה שלהם (לדוגמה, הכנת משימות ופעילויות).
  •   מוסדות להכשרת מורים יכולים ליצור מודלים מוצלחים עבור פרחי ההוראה אם יכשירו את סגל ההוראה לשלב טכנולוגיה בתוכניות הלימודים ובהוראה הקורסים.
  • קורסים כלליים צריכים להתייחס לסוגיות הקשורות לטכנולוגיות מידע.
  • קורסים דידקטיים צריכים לתמוך בשילוב הטכנולוגיה בתוכניות לימודים